بخش نخست/ حجت‎الاسلام نوروزی در گفت‎وگوی تفصیلی با دفاع‎پرس:

مسوولان سالخورده هیچ انگیزه‎ای برای خدمت به کشور ندارند/ در صنعت دفاعی به پیشرفت‎های قابل توجهی رسیده‎ایم/ پذیرفتن معاهدات بین‌المللی اشتباه راهبردی است

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس گفت: مسوولان سالخورده هیچ انگیزه و برنامه‎ای برای خدمت به ملت و کشور ندارند و خلاصی کشور از بسیاری از معضلات و نابسامانی‎ها در گرو جایگزینی آن‌ها با جوانانی از جنس شهداست.
کد خبر: ۳۴۷۰۲۵
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱ - 20May 2019

به گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، هشت سال دفاع مقدس، آزمونی بزرگ برای اثبات قدرت ایمان، حقانیت و پایداری ملت ایران بود. روزهای حساس و سرنوشت‎ساز دفاع مقدس، سرشار از حماسه‎آفرینی‎ها و سلحشوری‎های بهترین و دلاورترین فرزندان این امت بود. نظام جمهوری اسلامی زمانی توانست قدرت غالب عراق را از بین ببرد که «مقاومت» را به عنوان مدل عملی سیاست‌ورزی خود تعریف کرد. اگر تمام جنگ تحمیلی در یک خرده‌گفتمان خلاصه شود، آن خرده گفتمان «مقاومت» است.

بر این اساس، در حاشیه بازدید «حجت‎الاسلام حسن نوروزی» رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی از خبرگزاری دفاع مقدس که عصر روز شنبه (۲۸ اردیبهشت) انجام شد، گفت‌و‌گویی را با وی انجام دادیم.

حجت‎الاسلام حسن نوروزی در فروردین سال ۱۳۵۹ از سوی دفتر تبلیغات اسلامی استان قم برای تبلیغ به شهرستان قصر شیرین اعزام و در آن منطقه مسئولیت حزب جمهوری اسلامی منطقه غرب کرمانشاه و نیز سرپرستی دادگاه انقلاب اسلامی قصر شیرین را برعهده گرفت.

با شروع جنگ تحمیلی همراه با مردم آن منطقه اقدام به ایستادگی، مقاومت و تقویت روحیه مبارزان کرد تا اینکه با سقوط شهر قصر شیرین در تاریخ ۴/ ۷ /۵۹، پس از ۱۰ روز مقاومت دلاورانه سرانجام توسط نیرو‌های بعثی اسیر و به بغداد منتقل شد. این نماینده مجلس ۱۰ سال اسیر عراقی‎ها بود.

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس با اشاره به رشادت‎ها و سختکوشی‎های رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: در آن دوران عمده فرماندهان ما جوانان بودند و تمام توجه و اعتماد مسوولان و فرماندهانی که سن و سالی را پشت سر گذاشته بودند به جوانان بود؛ در اکثر عملیات‎های مهم ما شاهد بودیم که جوانان برنامه‎ریزی و فرماندهی می‎کردند و سرانجام اکثر آن عملیات‎ها پیروزی ما و شکست دشمن بود.

مسوولان سالخورده هیچ انگیزه‎ای برای خدمت به کشور ندارند

وی افزود: امروز اگر شاهدیم که مشکلات کشور خلق و خوی مردم را تنگ کرده، به خاطر حضور مدیران و مسوولانی ناکارآمد، سالخورده و بی‎انگیزه است؛ در حقیقت علاقه این دسته از مسوولان به پشت میزنشینی و ریاست مانع از حضور جوانان در میدان شده است، جوانانی که اگر به آنها مهلت داده شود و از آنها در پست‎های مهم مدیریتی کشور استفاده شود، قطعا همچون دوران هشت سال دفاع مقدس پیروزی و آبادانی کشور نتیجه کار و تلاش آنها خواهد بود.

سخنگوی کمیسیون قضائی مجلس گفت: جای تعجب دارد که یادگاران دوران هشت سال دفاع مقدس که امروز در لباس‎های مختلف به ملت و کشور خدمت می‎کنند، وقتی رشادت‎ها، و تمام عملکرد بی‎نظیر جوانان در دوران جنگ تحمیلی را به چشم دیده‎اند، امروز از سپردن پست و میزهای خدمت به نسل جوان امتناع می‌کنند؛ تجربه نشان داده که هرگاه ما به نسل جوان انقلابی، متخصص و کارآمد اعتماد کردیم نتیجه این اعتماد چیزی جز سربلندی و موفقیت نبود؛ ما باید همانطور که در دوران هشت سال دفاع مقدس و در رویارویی نظامی با دشمن به جوانان اعتماد کردیم و از آنها در پیروزی کشورمان مدد گرفتیم، امروز و در این جنگ سخت اقتصادی و جنگ نرم تهاجم فرهنگی دشمنان نیز از جوانان نهایت بهره را ببریم؛ باید بپذیریم که مسوولان سالخورده هیچ انگیزه و برنامه ای برای خدمت به ملت و کشور ندارند و خلاصی کشور از بسیاری از معضلات و نابسامانی‎ها در گرو جایگزینی آن‌ها با جوانانی از جنس شهداست.

مسوولان سالخورده هیچ انگیزه‎ای برای خدمت به کشور ندارند/ پذیرفتن معاهدات بین‌المللی اشتباه راهبردی است/ در صنعت دفاعی به پیشرفت‎های قابل توجهی رسیده‎ایم

حجت‎الاسلام نوروزی با اشاره به دشمنی غربی‎ها علیه نظام و انقلاب اسلامی کشورمان، انعقاد هرگونه توافق با آمریکا و اروپایی‎ها را فاقد دستاورد خواند و اظهار داشت: یکی از تاکیدات مهم مقام معظم رهبری به مسوولان این بود که غربی ها قابل اعتماد نیستند، اما ایشان باز هم مسیر را برای تلاش دستگاه دیپلماسی در تعامل سازنده با آنها مسدود نکردند و در نتیجه توافقی به نام برجام شکل گرفت.

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس با بیان اینکه هدف از انعقاد توافق برجام کاهش مشکلات کشورهای عضو این قرارداد و تلاش برای سازندگی و رونق در تمام عرصه ها و به‌ خصوص پویایی چرخه اقتصادی کشورهای عضو برجام بود، تصریح کرد: از ابتدای انعقاد توافق برجام آمریکایی ها به دلیل اینکه تصور می‎کردند که کدخدا و دست برتر و قدرت تراز اول جهان هستند، کوشیدند تا به طرق مختلف و به هر قیمت ممکن از طرف‎های مقابل این توافق و به خصوص ایران، امتیازات ویژه بگیرند و همین مساله باعث شد تا هدف از انعقاد برجام به حاشیه کشانده و عزم و اراده برای تحقق سیاست های این قرارداد سست شده و به کندی پیش برود.

انعقاد هرگونه توافق با غربی‎ها و پذیرفتن معاهدات بین‌المللی اشتباه راهبردی است

این مقام مسوول گفت: تعهدپذیری جمهوری اسلامی نسبت به بندهای توافق برجام بر کسی پوشیده نیست؛ آمریکایی ها به این توافق که خودشان پذیرفته بودند متعهد نبودند و زمانی که دریافتند نمی‎توانند امتیازات حداکثری برجام را از آن خود کنند، قوانین بین‎المللی را زیر پا گذاشته و این توافق را ترک کردند.

وی با بیان اینکه انعقاد هرگونه توافق با غربی‎ها و پذیرفتن معاهدات بین‌المللی از ابتدا کاری ناصحیح است، گفت: مذاکره و تعامل ما با طرف های توافق برجام، نه تنها گره از کار ما باز نکرد، بلکه بر مشکلات کشورمان اضافه کرد.

حجت‎الاسلام نوروزی، سیاست های دولتمردان آمریکایی را مسبب تمام گرفتاری ها و مشکلات ملت و کشور ما عنوان کرد و با بیان اینکه تحریک صدام و راه اندازی جنگ تحمیلی سناریوی این کشور برای تخریب نظام و انقلاب اسلامی ما بود، خاطرنشان کرد: امروز تمام کشورهای آزادی‎خواه جهان و حتی کشورهایی که تا حدودی متحد آمریکا هستند، دریافته‌اند که این کشور خود را تافته‎ای جدابافته از تمام کشورهای جهان می‎داند و سعی دارد با قلدری و زورگویی بر همگان سیطره داشته باشد. با تمام توصیفات، شناخت و آگاهی به ذات خصمانه و پلید دولتمردان آمریکایی، آیا کشوری را سراغ داریم که از تعامل و مذاکره با این کشور، به نتایج مطلوب رسیده باشد و از قِبَلِ گفت‎وگو با آمریکا، متحمل خسارت نشده باشد؟!

مسوولان سالخورده هیچ انگیزه‎ای برای خدمت به کشور ندارند/ پذیرفتن معاهدات بین‌المللی اشتباه راهبردی است/ در صنعت دفاعی به پیشرفت‎های قابل توجهی رسیده‎ایم

ضرورت توجه به ظرفیت‎های بالقوه داخلی برای بهبود وضعیت کشور

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس با اشاره به دیدار اخیر کارگزاران نظام و انقلاب اسلامی با رهبر معظم انقلاب اسلامی، به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مذاکره با دولت آمریکا سم مضاعف است، گفت: مسوولان ما و به خصوص کسانی که از ابتدای انعقاد توافق برجام، امید به همکاری و دلسوزی غربی ها به منظور کم شدن مشکلاتمان بسته بودند، باید با نگاه به عملکرد آمریکایی ها و حتی اروپایی ها در این توافق، دریافته باشند که آنها به هیچ عنوان اهل گفتمان سازنده نبوده، نیستند و نخواهند بود؛ لذا اگر هدف بهبود وضعیت کشور به ویژه در عرصه اقتصادی است، راه های مهم و تاثیرگذار دیگری به غیر از برقراری ارتباط با غربی ها هم وجود دارد که برجسته ترین این راه ها، توجه به ظرفیت های بالقوه داخلی و نیروی متخصص و کارآمد انسانی است.

این مقام مسوول با بیان اینکه مذاکره با آمریکا به هیچ عنوان به صلاح ملت و کشور نیست، گفت: امروز افرادی به تعامل با غرب و مذاکره با آمریکا پافشاری میکنند که هیچ توجهی به توان و ظرفیت های داخلی و استعداد و تخصص نیروی انسانی کارآمد داخلی ندارند و دل در گرو بیگانگانی داده‌اند که باعث و بانی تمام گرفتاری های کشور ما هستند.

حجت‎الاسلام نوروزی ادامه داد: مگر آمریکایی ها وقتی با مشکلات اقتصادی مواجه می‎شوند، متوسل به کشورهای دیگر می‎شوند؟ در اصل اروپایی ها و آمریکایی ها برای رونق در عرصه‎های مختلف کشورهایشان، با اتکا به ظرفیت های داخلی شان برنامه ریزی و اقدام می‌کنند؛ لذا اینکه عده ای در داخل کشور، راه حل نهایی بهبود وضعیت کشور را در گرو دوستی با غرب می‎دانند، تصور و شناخت دقیقی از ماهیت آمریکا و اروپا ندارند و درحقیقت نسبت به اهداف و سیاست های دولتمردان این کشورها غافل هستند. آمریکا با اصل نظام و انقلاب اسلامی ما مشکل اساسی دارد و تا مادامی که نظام مقدس جمهوری اسلامی در کشورمان حاکم است، دشمنی آنها با ملت و کشور ما ادامه دارد.

مسوولان سالخورده هیچ انگیزه‎ای برای خدمت به کشور ندارند/ پذیرفتن معاهدات بین‌المللی اشتباه راهبردی است/ در صنعت دفاعی به پیشرفت‎های قابل توجهی رسیده‎ایم

نماینده مردم شهرستان های رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به برکت پیروزی انقلاب اسلامی، دست اجانب و به خصوص آمریکایی ها از غارت منابع و ذخایر ملی کشور ما کوتاه شد، گفت: آمریکایی ها دروغ میگویند که دلسوز مردم ما هستند؛ آیا آثار مخرب ناشی از اعمال تحریم های آنها بر روی وضعیت اقتصادی مردم ما، نشان از دلسوزی آنهاست؟ کشوری ‌که در قتل عام مردم بی گناه یمن، سوریه و عراق مجرم و جانی ردیف اول است، چطور میتواند دلسوز کسی باشد؟

لزوم ارتقای توان دفاعی کشور برای مقابله با حربه‎های دشمنان انقلاب

نوروزی با توجه به این نکته که ما نه تنها باید قید هرگونه مذاکره با دولتمردان آمریکایی را بزنیم، بلکه باید برای عقب راندن این کشور از هرگونه آسیب احتمالی به کشورمان، توان دفاعی و قدرت نظامی مان را ارتقا دهیم، تصریح کرد: یکی از عوامل مهمی که باعث شده خشم و کینه دولتمردان آمریکایی نسبت به ایران به اوج خود برسد، اقتدار، قدرت و استقلالی است که به واسطه پیروزی انقلاب اسلامی محقق شد؛ آمریکا به هیچ عنوان قدرت دفاعی و نقش مهم و تاثیرگذار جمهوری اسلامی در منطقه و جوامع بین المللی را برنمی تابد؛ لذا ما باید برای افزایش هرچه بیشتر و بهتر توان دفاعی سنگ تمام بگذاریم.

وی گفت: مگر ما همچون کشورهای عاری از منابع و ذخایر طبیعی و خدادادی هستیم که برای کم شدن معضلات و رونق در کشورمان متوسل به حمایت های بیگانگان باشیم؟ مگر ما جزو کشورهای تراز اول از نظر منابع و ذخایر طبیعی نیستیم پس چرا تاکنون نتوانسته ایم آنگونه که شایسته ملت است به مردم خدمت کنیم؟ لذا عدم توجه به توانایی و ظرفیت های داخلی و عدم بهره‌مندی از این امکانات منجر به گرفتاری و بروز مشکلات برای کشور شده است.

حجت‎الاسلام نوروزی با تاکید بر تلاش همه جانبه مسوولان برای تحقق شعار سال جاری مبنی بر حمایت از تولید ملی اظهار داشت: حمایت از تولید ملی یکی دیگر از نسخه های شفابخش مقام معظم رهبری است که البته تحقق این امر مهم با شعار و گفتاردرمانی مسوولان محقق نخواهد شد؛ امروز تولیدکنندگان و کشاورزان ما با مشکلاتی مواجه هستند که تا این موانع از پیش روی آنها برداشته نشود، آنها قادر به خدمت‎رسانی مطلوب به چرخه اقتصادی کشور نخواهند بود؛ لذا دولت باید دغدغه های تولید کنندگان، کارگران، کشاورزان و هر قشری که به طرق مختلف عملکردشان بر اقتصاد کشور تاثیرگذار است را شنیده و برای رفع مشکلات و نگرانی های آنها عمل کند که اگر چنین عزم و اراده ای در مسوولان باشد، قطعا بدون آنکه پای کشورهای اروپایی در میان باشد، مشکلات جاری کشور حل خواهد شد و غربی‌ها از رونق در عرصه های مهم کشور ما بدور از احساس وابستگی ما به آنها به واسطه اراده، همت و غیرت مسوولان و مردم کشورمان متحمل شکست سنگینی می‎شوند.

در صنعت دفاعی به پیشرفت‎های قابل توجهی رسیده‎ایم

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس در ادامه با اشاره به تهدیدات اخیر آمریکایی ها مبنی بر رویارویی نظامی با کشورمان، به عدم قدرت و توان این کشور در تحقق این ادعایشان اذعان کرد و گفت: آمریکا صرفا برای بزرگ نمایی این گونه ادعاها را مطرح میکند. ما نیز اهل درگیری و جنگ نیستیم اما باید برای دفاع از کشورمان در برابر هرگونه اقدام دشمنان آمادگی ۱۰۰ درصدی داشته باشیم؛ چراکه خداوند در قرآن کریم مسلمانان را به دفاع در مقابل دشمنان امر کرده است. نیروی انسانی ما باید بهترین دوره های رزمی را تجربه کند، ما باید به پیشرفته ترین سلاح های روز دنیا دست پیدا کنیم که الحمدالله به واسطه حضور جوانانی نخبه و متخصص در صنعت دفاعی به پیشرفت های قابل توجهی رسیده ایم که این موفقیت ها منجر به غرور ملی ما شده است.

مسوولان سالخورده هیچ انگیزه‎ای برای خدمت به کشور ندارند/ پذیرفتن معاهدات بین‌المللی اشتباه راهبردی است/ در صنعت دفاعی به پیشرفت‎های قابل توجهی رسیده‎ایم

این یادگار دوران دفاع مقدس در ادامه گفت: ما در حالی صحبت از ارتقای توان دفاعی و قدرت نظامی می‎کنیم که در دوران جنگ تحمیلی با کمترین امکانات در مقابل دشمن از کشورمان دفاع کردیم، دشمنی که بلوک غرب و شرق از آن حمایت می‎کرد. در دوران جنگ تحمیلی وقتی که ما ۶۰۰ هزار نفر نیرو در جنگ تحمیلی داشتیم، عراق تنها ۸۰۰ هزار نفر نیروی جنگنده داشت. آن زمان که ما ۳۷۰ هواپیمای جنگی داشتیم عراق سه برابر ما هواپیمای جنگی داشت. بلوک شرق و غرب از رژیم بعث عراق در نابودی کشور ما حمایت میکرد؛ در حقیقت کشورهایی که امروز مدعی گفتمان و تعامل سازنده هستند در جنگ تحمیلی دوشادوش رژیم بعث عراق می‌کوشیدند تا کشور ما را به ورطه نابودی بکشانند؛ لذا تجربه ما در دوران هشت سال دفاع مقدس به خوبی نشان می‎دهد که ما در غرب هیچ کشور دوست و خیرخواهی نداریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها