مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان شرقی خبر داد؛

تجلیل از رزمندگان عملیات بیت‌المقدس/ امسال کتب زیادی درباره شهدا منتشر می‌کنیم

«اصغر عباسقلیزاده» گفت: روز دوم خرداد ضمن اجرای مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان از تعدادی از رزمندگان عملیات آزادسازی خرمشهر تجلیل خواهد شد.
کد خبر: ۳۴۷۰۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹ - 20May 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان شرقی، سرتیپ دوم پاسدار «اصغر عباسقلیزاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: آزادسازی خرمشهر روزی تاریخ‌ساز در دفاع‌ مقدس شد؛ عملیات بیت‌المقدس سرنوشت‌ساز بود و تمامی اقشار جامعه در آن نقش داشتند.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها جنگ نیابتی علیه ایران را به دست بعثی‌ها آغاز کردند تا مانع پاگیریِ انقلاب اسلامی شوند، خاطرنشان کرد: زمانی که صدام متوجه فرار فرماندهان نظامی پهلوی و تحریم‌های ضدایرانی شد، فرصت را برای تهاجم نظامی غنیمت دانست.

این مسئول با اشاره به دیدار وزیر خارجه وقت ایران با صدام، یادآور شد: ابراهیم یزدی در کنفرانس بین‌المللی پیگیر دیدار با صدام بود و در جلسه‌ای که با یکدیگر داشتند وزیر وقت امور خارجه فریب لبخند صدام را خورد و با تصور صلح جلسه را ترک کرد؛ صدام بعد از این جلسه همچنان بر خوی تجاوزگری خود باقی ماند.

وی ادامه داد: ما در دفاع مقدس از 18 کشور اسیر داشتیم و بنابر اذعان خودشان 46 کشور حامی رژیم بعث بودند؛ صدام به تصور فتح ایران در عرض 7 روز جنگ را آغاز کرد اما از ایمان، غیرت دینی و ملی ایرانی‌ها غافل بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی در تشریح برنامه‌های سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر گفت: یکم خرداد همایش بازخوانی کارکرد رسانه‌ها در دوران دفاع مقدس با حضور مدیران مسئول و کارشناسان عرصه خبر از ساعت 18 در مسجد بلال صداوسیما برگزار می‌شود.

وی افزود: همچنین در این روز سلسله کارگاه‌های تاریخ شفاهی دفاع مقدس با حضور خانم سپهری به مدت 10 روز در حوزه هنری استان آغاز می‌شود.

عباسقلیزاده برگزاری مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان در سپاه عاشورا به همراه تجلیل از رزمندگان عملیات بیت‌المقدس را از دیگر برنامه‌هایی خواند که روز دوم خرداد برگزار خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: روز پنج‌شنبه این هفته مراسم عطرافشانی گلزار شهدای وادی رحمت تبریز تحت عنوان میثاق با شهیدان و دیدار با خانواده‌های معظم شهدا ساعت 10:30 آغاز خواهد شد.

وی در تشریح برنامه‌های روز سوم خرداد، ابراز داشت: سخنرانی و حضور فرماندهان و پیشکسوتان در نماز جمعه و تبیین اهداف عملیات‌ بیت‌المقدس، برپایی نمایشگاه ویژه دفاع مقدس در مصلی حضرت امام خمینی (ره) و برگزاری مراسم اولین سالگرد شهید مدافع وطن سرباز شهید حامد محمدی در مسجد امام حسین لاله از ساعت 17 الی 19 دیگر برنامه‌هایی است که روز جمعه برگزار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی عنوان کرد: چهارم خرداد نیز همایش فاتحان و مدافعان خرمشهر به همراه تجلیل از جمعی از آن عزیزان، در استانداری آذربایجان‌ شرقی برگزار خواهد شد.

عباسقلیزاده در خصوص چرایی عدم نشر گسترده آثار دفاع مقدس گفت: انتقادی که به ما وارد است این است که در شان شهدا کتب دفاع مقدس را نشر نداده‌ایم و امسال بیشتر در بحث نشر کتاب و خاطره‌گویی حرکت خواهیم کرد.

این مسئول در پایان صحبت‌های خود از آماده‌سازی محتوای مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس آذربایجان شرقی خبر داد و این موضوع را اولویت اول این اداره‌کل خواند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها