کشف ۱۳ تُن انواع مواد مخدر و روانگردان در کل کشور

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر از کشف ۱۳ تُن انواع مواد مخدر و روانگردان در کل کشور در یک هفته اخیر خبر داد.
کد خبر: ۳۴۷۰۸۷
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۱ - 20May 2019

کشف 13 تُن انواع مواد مخدر و روانگردان در کل کشوربه گزارش گروه اجتماعی دفاع‎پرس، «ناصر اصلانی» معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: مجموع کشفیات هفته اخیر ۱۳ هزار کیلوگرم است و در مقایسه با هفته قبل از آن که ۱۶ هزار و ۲۱۹ کیلوگرم بود، ۲۰ درصد کاهش دارد.

وی افزود: بیشترین حجم مواد مکشوفه مربوط به تریاک به میزان ۱۱ هزارو ۳۱۶ کیلوگرم بوده و ۸۷ درصد مجموع کشفیات را شامل می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: همچنین از این میزان، ۸۷۱ کیلوگرم حشیش، ۴۴۷ کیلوگرم شیشه، ۱۷۸ کیلوگرم هرویین، ۵۸ کیلوگرم مرفین، ۲۶ هزار و ۶۰ عدد قرص روان‌گردان، ۲۴ مواد پیش‌ساز و ۱۲۸ کیلوگرم سایر مواد کشف شده است.

اصلانی با بیان اینکه این میزان از کشفیات طی هزار و ۲۱۳ فقره عملیات صورت گرفته است، گفت: سرانه کشفیات مواد مخدر در این دوره ۱۰.۷ کیلوگرم به ازای هر عملیات بوده است.

وی اظهار داشت: در هفته اخیر مجموعاً هفت هزار و ۷۴۸ متهم در ارتباط با جرایم مواد مخدر و خصوصاً طی طرح‌های جمع‌‏آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در سطح کشور دستگیر شده‎اند که از این تعداد ۲۷۶ نفر به اتهام قاچاق مواد مخدر و روانگردان، ۲ هزار و ۵۲۲ نفر خرده‌فروش و توزیع‎کننده مواد و چهار هزار و ۵۵۳ نفر معتاد متجاهر دستگیر شده‏‌اند. ۳۹۷ نفر نیز طی سایر عملیات‎های مرتبط با موضوع مواد مخدر دستگیر شده‎اند.

معاون مقابله با عرضه ستاد افزود: از ۲۶ هزار و ۶۰ عدد قرص روانگردان مکشوفه در این مقطع، بیشترین تعداد با ۲۰ هزار و ۲۳۸ عدد مربوط به استان تهران است که نشان‎دهنده ۷۷ درصد مجموع کشفیات قرص‏‌های روانگردان در هفته اخیر است.

اصلانی با بیان اینکه بالغ بر ۸۱.۶ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به هفت استان کشور است، اظهار داشت: بیشترین حجم کشفیات با ۲ هزار و ۴۴۴ کیلوگرم مربوط به استان تهران است که معادل ۱۹ درصد کشفیات کشور است و سیستان و بلوچستان با ۲ هزار و ۳۲۷ کیلوگرم، کرمان با هزار و ۷۸۶ کیلوگرم، هرمزگان با هزار و ۶۷۳ کیلوگرم، اصفهان با ۸۹۶ کیلوگرم، خراسان جنوبی با ۷۴۱ کیلوگرم و فارس با ۷۳۰ کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی افزود: سهم کشفیات پنج استان اولویت‌دار حوزه مقابله یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، بوشهر و خراسان جنوبی از کشفیات کشور در هفته مذکور ۵۱.۴ درصد است.

اصلانی در پایان گفت: طی این مدت، ۲۰۷ دستگاه خودرو، ۲۶ دستگاه موتورسیکلت، ۱۰ قبضه سلاح و ۳۳ دستگاه موبایل توقیف شد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار