مسوول مشارکت بانوان حفظ آثار دفاع مقدس لرستان خبر داد؛

رونمایی از چهار عنوان کتاب با موضوع زن و دفاع مقدس

روح انگیز جهان‌افروز با بیان اینکه همزمان با جشن‌های سوم خرداد از 40 عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس در خرم‌آباد رونمایی می‌شود، گفت: چهار مورد از این کتاب‌ها در حوزه زن و دفاع مقدس است.
کد خبر: ۳۴۷۱۱۶
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۰ - 20May 2019

رونمایی از چهار عنوان کتاب با موضوع زن و دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، «روح انگیز جهان‌افروز» مسوول مشارکت بانوان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در جلسه کارگروه بانوان و خانواده با موضوع شورای راهبردی زنان در دفاع مقدس اظهار داشت: در سال 97 در بنیاد حفظ آثار و نشر ارش‌های دفاع مقدس لرستان با همکاری و تلاش دستگاه‌های مختلف برنامه‌های معتدی را در حوزه زنان اجرا کردیم.

 وی با بیان اینکه بسیج ناحیه زنان سپاه حضرت ابوالفضل (ع)، کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان، بنیاد شهید و امور ایثارگران و سایر دستگاه‌های اجرایی لرستان  در سال 97 نهایت همکاری را با ما داشتند، گفت: با انجام مصاحبه تاریخ شفاهی، جمع آوری اسناد پنج گروه هدف مادران، همسران، دختران خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران و بانوان فعال ستاد پشتیبانی جنگ، ما توانستیم 57 اثر در زمینه نقش زنان در دفاع مقدس را ثبت و ضبط کنیم.

جهان‌افروز ادامه داد: با تلاشی که امسال داریم، سعی می‌کنیم بخشی از این ها را پیاده سازی کنیم و به کتاب تبدیل کنیم و انتشار دهیم.

مسوول مشارکت بانوان ادراه کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با بیان اینکه با همکاری دستگاه‌های اجرایی به ویژه امور بانوان استانداری بسیج جامعه زنان و هیئت های مذهبی و سایر دستگاه‌های اجرایی  توانستیم جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت را به نحوه احسن  برگزار کنیم که همایشی در خور بانوان استان بود  که در این همایش از بعضی از خانواده معظم شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم تجلیل کردیم.

 وی با اشاره به برگزاری همایش «حس پروانگی»  در سال 97 در خرم آباد، بیان کرد:  یک کتابی را با همکاری آموزش و پرورش چاپ و انتشار دادیم که این کتاب حاوی خاطرات و دلنوشته های دانش آموزان ودانشجویان و نوجوانان و جوانان و کسانی است که عازم  سفر های راهیان نور بودند که سوم خرداد رونمایی می‌شود.

جهان‌افروز با بیان اینکه همزمان با جشن‌های سوم خرداد از 40 عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس در خرم آباد رونمایی می‌شود، تصریح کرد: چهار مورد این کتاب‌ها در حوزه زن و  دفاع مقدس است.

مسوول مشارکت بانوان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان ادامه داد: در حوزه چاپ و نشر هفت کتاب به صورت صوتی در حوزه زن و خانواده  منتشر کردیم که کتاب‌های صوتی قابلیت‌های خاص خودشان را دارند که برای افراد نابینا، کم سواد و بی‌سواد قابل استفاده است که از طریق شنیداری می‌توانند به محتواهای این کتاب‌ها  دسترسی داشته باشند.

وی گفت: در سال 97 در ارتباط با مستندات رادیوئی و تلویزیونی با همکاری صدا و سیما دو مستند تلویزیونی و دو مستند رادیوئی در حوزه زنان و دفاع مقدس داشتیم.

جهان‌افروز اظهار داشت: در ارتباط با بحث ایجاد کانال و شبکه سازی زنان و خانواده های محترم شهدا، در این خصوص نیز کانال و گروه فضای مجازی مجزا نیز برای دختران شهدا مادران شهدا و همسران شهدا مجزا ایجاد کردیم و در آنجا دوستانی که عضو هستند می‌توانند اطلاعات و تبادل افکار را داشته باشند.

مسوول مشارکت بانوان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان برگزاری 52 نمایشگاه عکس، پوستر و هنرهای تجسمی  با همکاری دستگاه های اجرایی را از دیگر برنامه‌های اجرا شده توسط مشارکت بانوان حفظ آثار و نشر رزش‌های دفاع مقدس برشمرد و خاطرنشان کرد:  بر پایی نمایشگاه کتاب، برپایی 13 جلسه کارگاه آموزشی با موضوعات مختلف، 58 فعالیت فرهنگی که مرتبط با دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی و54 فعالیت رسانه ای نیز از مهمترین برنامه های ما در سال گذشته بوده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار