صهیونیست‌ها مدعی توافق آتش‌بس شش‌ماهه با حماس شدند

منابع رسانه‌ای رژیم صهیونیستی مدعی شدند که این رژیم با جنبش حماس بر سر آتش‌بس در غزه به مدت شش ماه توافق کرده است.
کد خبر: ۳۴۷۱۲۸
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۱ - 20May 2019

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، صبح روز شنبه (۱۴ اردیبهشت/۴ چهارم می) بود که رژیم صهیونیستی به مناطقی در نوار غزه حمله کرد و مقاومت با شلیک چندین راکت پاسخ داد؛ اما این اتفاق «موقت» نبود و لحظه به لحظه بر حجم تنش‌ها میان نوار غزه و رژیم صهیونیستی افزوده شد.

حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در روز و شب یکشنبه (۱۵ اردیبهشت/ پنجم می) نیز ادامه پیدا کرد و مقاومت نیز با شلیک راکت و موشک قاطعانه پاسخ داد. سرانجام با وساطت مصر و قطر و سازمان ملل دوشنبه (۱۶ اردیبهشت/ ششم می) آتش‌بس در نوار غزه برقرار شد و پس از دو روز جنگ، آرامش این منطقه را فرا گرفت.

اگر چه اجرای این توافق با وساطت مصر پس از دو روز جنگ، باعث بازگشت آرامش به غزه شد، اما مدت زمان آن مشخص نبود، ولی اکنون گویا توافق شش ماهه با جنبش حماس شده است.

در همین ارتباط، تلویزیون رژیم صهیونیستی دوشنبه شب مدعی شد که این رژیم با مسئولان جنبش حماس بر سر آتش‌بس شش ماهه در غزه به توافق رسیده است.

یک منبع نزدیک به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی چندی پیش همزمان با تشدید حملات علیه غزه گفته بود که بنیامین نتانیاهو موافق آتش بس با نوار غزه است و برای جلوگیری از جنگ با حماس تلاش می‌کند.

در حملات اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه، ۲۷ فلسطینی به شهادت رسیده بودند که در میان آن‌ها «سه زن، دو نوزاد دختر» دیده می‌شوند.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۶۹۰ موشک و راکت به سمت فلسطین اشغالی شلیک کردند که در نتیجه آن چهار صهیونیست کشته و ۱۳۰ نفر دیگر زخمی شدند. علاوه بر آن یک نفربر و یک جیپ اسرائیلی نیز با موشک مقاومت منهدم شد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار