برنامه‌های گرامی‌داشت سوم خرداد خراسان شمالی اعلام شد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی برنامه‌های گرامی‌داشت سوم خرداد در استان را اعلام کرد.
کد خبر: ۳۴۷۱۳۳
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴ - 21May 2019

تشریح برنامه های گرامیداشت سوم خرداد خراسان شمالیسرهنگ «احیامحمد امیری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در خراسان شمالی در خصوص برنامه‌های سوم خرداد اظهار داشت: صبحگاه مشترک نیروهای مسلح خراسان شمالی در روز پنج‌شنبه دوم خردادماه در محل سپاه استان برگزار می‌شود و از خانواده‌های شهدای عملیات بیت‌المقدس و فرماندهان و پیشکسوتان این عملیات غرورآفرین تجلیل به عمل می‌آید.

وی اضافه کرد: روز پنج‌شنبه دوم خرداد ساعت 15 غبارروبی و عطرافشانی مزار مطهر شهدا در محل قطعه شماره یک گلزار شهدای مرکز استان برگزار می شود، در ساعت 11 روز جمعه سوم خرداد نیز با توجه به تقارن سوم خرداد با ایام شهادت حضرت علی (ع) همزمان با لحظه آزادسازی خرمشهر سرود و نوحه سرایی متناسب با این ایام از بلندگوهای سطح شهر پخش می شود.

امیری با اشاره به حضور گسترده نیروهای مسلح در نماز جمعه گفت: بنا داریم از ظرفیت ائمه جمعه استان در تشریح و تبیین حماسه عظیم فتح خرمشهر در نماز جمعه روز سوم خرداد استفاده کنیم و بخشی از خطبه نیز به موضوع فتح خرمشهر و سوم خرداد، قرائت بیانیه و وصیت نامه یکی از شهدای این عملیات اختصاص داده شود. همچنین مقرر شده مسئولین و فرماندهان نیروهای مسلح نیز قبل از خطبه های نماز جمعه مرکز استان و شهرستان ها سخنرانی کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی ادامه داد: استفاده از ظرفیت ائمه جماعات در تبیین و تشریح حماسه فتح خرمشهر در سخنرانی های بین الصلاتین و دعوت از راویان دفاع مقدس جهت روایت گری از دیگر برنامه های سوم خرداد است.

وی با بیان اینکه روز اول به نام رسانه، دفاع مقدس و مقاومت نامگذاری شده است، گفت: با توجه به اهمیت نقش رسانه در دفاع مقدس برگزاری نشست تخصصی کارکرد رسانه در دفاع مقدس را در برنامه داریم؛ همچنین از اول تا چهارم خردادماه فرماندهان و رزمندگان عملیات بیت المقدس با حضور در برنامه های صداوسیما به تبیین و تشریح این عملیات و آزادسازی خرمشهر می پردازند.

امیری اعلام کرد: همایش‌هایی در خصوص نقش زنان در دوران دفاع مقدس، نقش روحانیون در دفاع مقدس و همایشی با حضور پیشکسوتان دفاع مقدس برگزار می شود. همچنین به مناسبت گرامیداشت سوم خرداد از 30 عنوان کتاب دفاع مقدس اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، شش عنوان کتاب جهاد کشاورزی و تمبر سوم خرداد که توسط اداره پست طراحی شده رونمایی می شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی با اشاره به اهمیت تبیین آزادسازی خرمشهر بیان داشت: راویانی جهت سخنرانی و روایتگری فتح خرمشهر به مجالس، مدارس و دانشگاه ها اعزام می شوند.

وی متذکر شد: اجرای نمایش تئاتر و برگزاری نمایشگاه عکس و پوستر، نواختن زنگ مقاومت و ایثار در تمامی مدارس و مراکز آموزشی، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی ویژه گرامیداشت سوم خرداد، حضور نیروهای مسلح در مراسم جزءخوانی قرآن کریم، تبلیغات شهری در تلویزیون های شهری و خطوط اتوبوس رانی با استفاده از تصاویر شهدای عملیات بیت المقدس، استفاده از فضای بوستان ها و فرهنگسراها جهت اجرای برنامه‌های عمومی فرهنگی، برپایی ایستگاههای صلواتی بعداز افطار و پخش سرودهای حماسی از دیگر برنامه‌های گرامیداشت سوم خرداد خراسان شمالی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار