سردار علایی:

آمریکا ابتدا خلع سلاح و سپس حمله نظامی می‌کند/ هدف از مذاکره خلع سلاح ایران است

نخستین فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: آمریکایی‌ها هم‌اکنون نمی‌توانند از نیروی نظامی علیه ما استفاده کنند؛ چراکه آن‌ها زمانی از نیروی نظامی علیه یک کشور استفاده می‌کنند که آن کشور را خلع سلاح کنند تا زمینه برای جنگ فراهم شود.
کد خبر: ۳۴۷۱۸۱
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳ - 21May 2019

آمریکا ابتدا خلع سلاح و سپس حمله نظامی می‌کند/ هدف از مذاکره خلع سلاح ایران استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار «حسین علایی» نخستین فرمانده نیروی دریایی سپاه، شب گذشته (دوشنبه) در جمع رزمندگان لشکر ۱۷ حضرت علی بن ابی طالب (ع)، با بیان این‌که در این مقطع زمانی، در آمریکا این موضوع مطرح است که ما باید چه موقع از نیروی نظامی برای تغییر رژیم ایران استفاده کنیم، اظهار داشت: نه این‌که آن‌ها نخواهند از نیروی نظامی علیه ما استفاده کنند؛ بلکه هم‌اکنون نمی‌توانند این کار را انجام دهند؛ چراکه آمریکایی‌ها زمانی از نیروی نظامی علیه یک کشور استفاده می‌کنند که آن کشور را خلع سلاح کنند تا زمینه برای جنگ فراهم شود؛ برای نمونه وقتی می‌خواستند به عراق حمله کنند، ۱۰ سال این کشور را خلع سلاح و از لحاظ سیاسی هم آن را منزوی کردند.

وی با تأکید بر این‌که آمریکا امروز در قبال ایران با سه مسئله مهم مواجه است، گفت: آن‌ها ایران را چالش بزرگ منطقه می‌دانند؛ چراکه ۲ مشکل برای آن‌ها ایجاد کرده است؛ اول این‌که ایران سیستمی را ایجاد کرده است که اسرائیل نه امنیت دارد و نه نسبت به بقای خود اطمینان دارد و دومین مسئله آن‌ها با ایران این است که ایران سیستم مدیریتی آن‌ها در خاورمیانه را به هم ریخته است.

نخستین فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به پیشنهاد مذاکره آمریکا به ایران، اظهار داشت: آن‌ها موضوعاتی را در مذاکره با ما دنبال می‌کنند؛ یکی این‌که می‌گویند شما با برجام سر «اوباما» کلاه گذاشتید؛ چراکه یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان را داخل هواپیما گذاشت و به شما داد؛ دوم این‌که برجام شما را خلع سلاح هسته‌ای نکرده است و شما اصلا نباید فناوری هسته‌ای حتی صلح‌آمیز داشته باشید.

سردار علایی ادامه داد: دومین مسئله‌ای که آمریکا امروز در مذاکره آن را دنبال می‌کند، حوزه موشکی است؛ آمریکایی‌ها می‌گویند که بُرد موشک‌های ایران نباید بیشتر از ۳۵۰ کیلومتر باشد؛ چراکه از نظر آن‌ها موشک‌های ما نباید به اسرائیل برسد و از طرفی نیز اگر آن‌ها با ما جنگیدند، ما قدرت واکنش مؤثر نداشته باشیم.

نویسنده کتاب «روند جنگ ایران و عراق» گفت: موضوع سومی که آمریکایی‌ها در مذاکره با ما می‌خواهند مطرح کنند، این است که شما نباید در کشور‌های منطقه مانند سوریه، عراق و... حضور داشته باشید. حال مفهوم این سه موضوع می‌شود همان دوره ۱۰ ساله‌ای که عراق را خلع سلاح کردند.

وی با بیان این‌که آمریکایی‌ها وقتی با کشوری توافق می‌کنند، سیستم خود را بر آن کشور حاکم می‌کنند، تصریح کرد: آمریکایی‌ها در برجام تمام تحریم‌ها را به صورت دائمی لغو نکردند و گفتند که ما شما را کنترل و نظارت می‌کنیم و هر شش ماه، رییس جمهور ما باید امضا کند که تحریم‌ها تعلیق شود یا این‌که برگردد؛ بنابراین آن‌ها در مذاکره آینده هم این برنامه را در پیش دارند؛ لذا سابقه تاریخی نشان داده است که ما مشکلات ما با آمریکا حل‌شدنی نیست.

نخستین فرمانده نیروی دریایی سپاه تأکید کرد: وقتی یک دولتی ضعیف باشد، جنگ می‌شود؛ همان‌طور که عراق زمانی به ما حمله کرد که حس کرد ما قدرت نظامی نداریم؛ آمریکایی‌ها هم به دنبال این موضوع هستند که ما را به نقطه‌ای برسانند تا بتوانند از قدرت نظامی خود در هر زمانی که اراده کردند، استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها می‌گویند که شدیدترین تحریم‌های اقتصادی تاریخ بشر را بر ایران اعمال کردیم و صفر کردن فروش نفت و صادرات کالا‌های ایران را در برنامه خود دارند و این‌که ایران را از نظر اقتصادی در شرایطی قرار دهند که مردم برای معیشت خودشان دچار مشکلات اساسی شوند؛ مثلا اگر قیمت یک جنس نسبت به سال گذشته سه برابر شده است، سال آینده جیره‌بندی و قیمتش چند برابر شود.

سردار علایی ادامه داد: آمریکایی‌ها همه این کار‌ها را می‌کنند تا مردم ایران به ستوه بیایند و به خیابان‌ها بریزند؛ وقتی شورش خیابانی شد، قطعا باید نیرو‌هایی بیایند و اوضاع را کنترل کنند و با توجه به این‌که کنترل از دست نیروی انتظامی خارج می‌شود، سپاه باید وارد عمل شود تا اوضاع را کنترل کند، از طرفی نیز آمریکایی‌ها مقدمه کار را از قبل مهیا کرده و سپاه را در لیست گروه‌های تروریستی قرار داده‌اند تا بر اساس قوانین خود که حمله به سازمان‌های تروریستی مجوز نمی‌خواهد، بتوانند مقر‌های سپاه را در این اوضاع از راه دور مورد حمله قرار دهند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس تأکید کرد: وقتی سیستم کشور به‌هم ریخت، براساس طرح اسرائیل و عربستان که آمریکایی‌ها را هم دارند به این نتیجه می‌رسانند، نمی‌گذارند که ایران یک‌پارچه بماند. آن‌ها می‌گویند که ایران زیاد از حد بزرگ است و همیشه زمینه این را دارد که در منطقه مزاحم باشد؛ بنابراین برای حل این موضوع می‌خواهند پنج ایران ایجاد کنند و خوزستان، بلوچستان، کردستان، آذربایجان و مرکز کشور هر کدام یک ایران شوند.

وی خاطرنشان کرد: حال در این اوضاع امروز، جنگی نخواهد شد؛ چون اول این‌که ایران قدرت واکنش دارد، مثلا می‌تواند در عراق از ظرفیت مردم این کشور در ضربه زدن به منافع آمریکا در عراق استفاده کند و یا با بهره‌گیری از متحدانی که در عراق دارد، می‌تواند ۱۰ هزار آمریکایی مستقر در این کشور را مورد تهدید قرار دهد؛ بنابراین آمریکایی‌ها امروز توان جنگیدن با ما را ندارند. از طرفی دیگر تجربه عراق و افغانستان نشان داده است که آن‌ها در گام دوم که تمام کردن جنگ است، تاکنون موفق نبوده‌اند؛ این‌ها از مهم‌ترین دلایلی است که باعث می‌شود تا آمریکا در انجام اقدام نظامی علیه ایران احتیاط کند.

سردار علایی با بیان این‌که رژیم آمریکا صرف نظر از این‌که چه کسی رییس جمهور آن است، «میلیتاری» یعنی جنگ‌محور است، اظهار داشت: ارتش آمریکا، ارتشی برای برقراری امنیت در سطح جهان بر اساس منافع آمریکاست.

وی افزود: تقریبا ۲۵۰ سال از تشکیل آمریکا می‌گذرد که این کشور از این مدت، تقریبا ۲۱۰ سال آن را در جنگ مستقیم بوده است؛ زمانی هم که در جنگ مستقیم نبوده، در کشور‌های دیگر مانند عراق، افغانستان و... مأموریت دارد؛ بنابراین آمریکایی‌ها همیشه از قدرت نظامی برای حل مسائل سیاست خارجی خود استفاده می‌کنند و در موضوع ایران هم که بزرگ‌ترین چالش آن‌ها در خاورمیانه بعد از وقوع انقلاب اسلامی است،  به‌دنبال استفاده از نیروی نظامی هستند؛ اما از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران، به‌دلیل این‌که ایران لقمه بزرگی برای آن‌هاست و پیروزی بر ایران کار سختی است، تا امروز نتوانسته‌اند از نیروی نظامی علیه ما استفاده کنند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها