مسیح کردستان- ۲۸/ سردار افروز در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

شهید «بروجردی» برای اصلاح جامعه تلاش می‌کرد

جانشین رئیس سازمان بسیج پیشکسوتان با اشاره به خصوصیات اخلاقی شهید بروجردی گفت: ایشان انسانی اخلاق‌مدار بود که برای اصلاح جامعه تلاش می‌کرد.
کد خبر: ۳۴۷۲۰۹
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۵:۱۰ - 22May 2019

شهید «بروجردی» برای اصلاح جامعه تلاش می‌کردسردار «رضا افروز» جانشین رئیس سازمان بسیج پیشکسوتان و از هم‌رزمان شهید بروجردی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، درباره شهید بروجردی اظهار داشت: اواخر سال ۵۷ در گروه «توحیدی صف» با بروجردی آشنا شدم، اما ارتباط مستقیم ما بعد از پیروزی انقلاب، زمانی که بروجردی سرپرستی زندان اولین را برعهده داشت و بنده هم از پاسداران محافظ زندان بودم، آغاز شد.

وی با بیان اینکه بروجردی انسانی اخلاق‌مدار بود که برای اصلاح جامعه تلاش می‌کرد، افزود: در زمان رخ دادن واقعه پاوه، بروجردی در پادگان ولی عصر (عج) یگان‌های سپاه را سازماندهی می‌کرد، ولی با شروع این واقعه به کردستان آمد؛ البته قبل از واقعه پاوه همراه او به کرمانشاه و جوانرود رفتم که در جوانرود به عنوان فرمانده سپاه این شهر معرفی شدم.

سردار افروز ادامه داد: بروجردی در بازگشت از سنندج، به منظور مبارزه با گروهک «خلق بلوچ» مدت کوتاهی در سیستان و بلوچستان ماند و در بازگشت از آنجا عازم پادگان ولی عصر (عج) شد و کار سازماندهی یگان‌های سپاه را آغاز کرد. زمانی که غائله پاوه شروع شد، شهید بروجردی مجدداً به کردستان بازگشت.

جانشین رئیس سازمان بسیج پیشکسوتان درباره نحوه شکل‌گیری قرارگاه حمزه هم گفت: آن زمان بنای فرماندهان این بود که داوود کریمی از فرماندهی سپاه منطقه ۱۰ به فرماندهی سپاه منطقه هفت منتقل و بروجردی هم مأمور تشکیل قرارگاه حمزه شود؛ لذا علت تشکیل قرارگاه حمزه وجود اختلاف بین سپاه منطقه پنج و هفت نبود.

این هم‌رزم شهید بروجردی تصریح کرد: بدین‌ترتیب بروجردی قرارگاه حمزه را در محل لشکر ۶۴ ارومیه تشکیل داد و پس از مدتی سنجقی به عنوان مسئول قرارگاه حمزه و بروجردی به عنوان معاون عملیات قرارگاه معرفی شدند، اما بروجردی با رد این مسئولیت، «جواد استکی» را به عنوان معاون عملیات قرارگاه معرفی کرد و خودش تیپ ویژه شهدا را تشکیل داد.

وی همچنین درباره مدت زمان همراهی خود با شهید بروجردی گفت: مدتی در سپاه منطقه هفت به عنوان مسئول عملیات سپاه این منطقه در کنار بروجردی بودم ـ‌بعد از بروجردی ابتدا داوود کریمی و سپس محتاج فرمانده سپاه منطقه هفت را بر عهده داشتند‌ـ و بعد از سپاه منطقه هفت به ترتیب در قرارگاه رمضان، مرکز مطالعات جنگ نیروی زمینی، بسیج ادارات، جانشین عملیات نیروی قدس و مشاور فرمانده نیروی قدس حضور داشتم.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار