بیانیه وزارت دفاع؛

بهره‎گیری از عناصر کیفیت، هزینه و زمان موجب افزایش اقتدار دفاعی شده است

وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در بیانیه‌ای به مناسبت روز ملی بهره‎وری و بهینه‎سازی مصرف تصریح کرد: بهره‎گیری از سه عنصر کیفیت، هزینه و زمان در وزارت دفاع، موجب افزایش اقتدار دفاعی شده است.
کد خبر: ۳۴۷۲۲۳
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸ - 21May 2019

بهره‎گیری از سه عنصر کیفیت، هزینه و زمان در وزارت دفاع، موجب افزایش اقتدار دفاعی شده استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‎پرس، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به مناسبت یک خرداد روز ملی بهره‎وری و بهینه‎سازی مصرف بیانیه‌ای صادر کرد.

 متن این بیانیه به شرح زیر است: 

در شرایط کنونی و در سالی که از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به نام سال «رونق تولید» نام‌گذاری شده است، می‌بایست این مهم بیش از هر زمان دیگری مورد توجه جدّی مدیران و کارکنان وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح قرار گیرد.

امروزه رمز بقاء و تمرکز هر سازمانی بر سه عنصر کیفیت، هزینه و زمان نهاده شده است. این سه عنصر، مثلثی راهبردی را تشکیل داده‌اند که در واقع می‌توان آن‌ها را ابزار‌های کاربردی بهره‌وری اطلاق نمود. بهره‎گیری از این عناصر در حوزه دفاع و پشتیبانی، موجب افزایش قدرت دفاعی به منظور حفظ منافع ملی کشور شده است.

وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با مبنا قراردادن تحقق اهداف بهره‎وری در انجام کلیه ماموریت‎ها، برنامه‌ها و فعالیت‌های خود، اصول حاکم بر بهره‎وری را در این وزارتخانه نهادینه ساخته و آن را سرلوحه خود قرار داده است. استفاده مفید، کارآ و اثربخش از توانایی‌ها، امکانات و منابع در دسترس، یکی از راهبرد‌های مهم وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در بهره‎وری و بهینه‎سازی مصرف به شمار می‌رود.

هم اکنون بهره‎گیری از نیروی انسانیِ کارآمد و متخصص، رکن اصلی بهره‌وری در وزارت دفاع محسوب می‌گردد و پایبندی کامل به ارزش‌های دینی، وجدان کاری، فرهنگ‌ها و ارزش‌های مذهبی و سازمانی سرلوحه تمامی اعمال کارکنان این وزارتخانه می‌باشد.

تلاش نموده‌ایم تا بهبود مستمر بهره‌وری را در همه حوزه‌های تحقیقاتی، تولیدی و خدماتی به عنوان یک الزام تلقی و با ایجاد نظامی پویا و پایدار در مدیریت بهره‌وری بر آموزش و توانمند سازی نیروی انسانی، افزایشِ تحقیق و توسعه، استفاده از علم و دانش در اداره امور، بهبود کیفیت و استاندارد سازی، بومی سازی مواد و قطعات وارداتی، رضایتمندی کامل نیرو‌های مسلح به عنوان ذی نفعان، توانمند سازی و توسعه شبکه همکاران تأکید و آن را عملیاتی نمائیم.

تخصیصِ هدفمند منابع به فعالیت‌های ارزش آفرین، اصلاح مستمر الگوی مصرف و تمرکز بر مدیریت و کنترل هزینه‌ها از دیگر برنامه‌های این وزارتخانه برای ارتقاء و بهبود کیفیت بهره وری است.

سعی نموده‌ایم تا با بکارگیری اثربخش فناوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان زیرساخت ارتقاء بهره‌وری، ارزیابی مستمّر از آن را در همه حوزه‌ها و سطوح سازمانی به منظور شناسایی و تحلیل مسائل، تهیه و در اجرای برنامه‌ها بهبود داشته باشیم.

این بیانیه در ادامه از کلیه کارکنان، کارشناسان و مدیران وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در همه سطوح سازمانی درخواست نموده است تا با هدف بهبود مستمر بهره‌وری در جهت ارتقا و افزایش قدرت دفاعی کشور تلاش و کوشش مضاعف نمایند و خود را ملزم و متعهد به رعایت این اصول بدانند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار