در نشست تخصصی سالروز حماسه سوم خرداد مطرح شد؛

صدام در عملیات «بیت المقدس» به گوشه رینگ برده شد

رزمنده دوران دفاع مقدس گفت: در عملیات «بیت المقدس» صدام توسط امت حزب الله و حضرت امام (ره) به گوشه رینگ برده شد و این عملیات آغاز پیروزی در دفاع مقدس بود.
کد خبر: ۳۴۷۲۲۹
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۳ - 22May 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان مرکزی، نشست تخصصی سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت دزفول با حضور سردار «نورخدا قاسمی»، «سعید وفایی» و «غلام‌عباس صالحی» از رزمندگان حاضر در عملیات بیت‌المقدس در خبرگزاری دفاع مقدس استان مرکزی برگزار شد.

سردار «نورخدا قاسمی» در این نشست با اشاره به اینکه استراتژی دفاع مقدس نشأت گرفته از فرهنگ دینی و اسلامی است، اظهار داشت: چیزی که در دفاع مقدس اتفاق افتاد تبیین یک استراتژی بومی بود که این عامل باعث شد فاتح و پیروز دفاع مقدس شویم و مانع رسیدن دشمن به اهدافشان شد.

وی گفت: اگر در دفاع مقدس استراتژی غربی را به کار می گرفتیم قطعا شکست می خوردیم و آنها دنبال این بودند که ما از روش و منش جنگی آنها استفاده کنیم تا راه شکست ما را بدانند.

قاسمی ادامه داد: دشمنان به خیال خودشان می گفتند که از طریق برآورد کلاسیک صرف چند روز به تهران می رسیم ولی رزمندگان ما با برآورد بومی ایرانی، صدامی را که خیال پیروزی داشت با شکست سنگین روبه رو کردند و این استراتژی انقلابی و دینی سبب جذب نیروهای مردمی شد.

این رزمنده دوران دفاع مقدس گفت: در عملیات «بیت المقدس» صدام توسط امت حزب الله و حضرت امام (ره) به گوشه رینگ برده شد و این عملیات آغاز پیروزی در دفاع مقدس بود.

دشمن بعد از سوم خرداد به اصل پدیده نفوذ بیشتر از گذشته معتقد شد / در عملیات «بیت المقدس» صدام به گوشه رینگ برده شد

چرا بعد از عملیات بیت المقدس موضوع صلح مطرح شد؟

قاسمی گفت: صدام بعد از این عملیات رو به شکست بود و دشمنانی که حامی او بودند به فکر نجات این مرده متحرک بودند و به همین علت صلح را مطرح کردند.

وی با بیان اینکه هفته اول جنگ هم موضوع صلح مطرح شد ولی با سه شرط اصلی امام روبه‌رو شدند، تصریح کرد: زمانی آنها در هفته اول جنگ از ایران خواستند که اعلام آتش بس کند که متجاوزان در سرزمین ایران زن و مرد را کشته بودند. در این وضعیت امام سه شرط معرفی متجاوز، محاکمه و تنبیه متجاوز و پرداخت غرامت آسیب هایی که به کشور وارد شده را برای صلح مطرح کردند.

قاسمی با بیان اینکه بدعهدی های برجام نوعی گستاخی بین المللی است، گفت: اینکه وزیر آمریکایی توافق برجام را امضاء کرد و دولتی دیگر آمد و آن را قبول نداشت در واقع یک گستاخی در ادبیات دیپلماسی است چرا که ما با نظام حکومتی آمریکا توافق کردیم.

وی با بیان اینکه یمن فقیرترین کشور عربی است، گفت: علیرغم اینکه این کشور فقیر است ولی حاوی مواد غنی است و دشمنان از این کشور منابع بی نظیر آن را می خواهند و تا زمانی که سعودی بتواند در یمن بکُشد کسی بحث صلح را مطرح نمی کند ولی وقتی موفقیت یمنی ها پیش می آید بحث آتش بس را پیش می کشند.

این پیشکسوت دفاع مقدس با اشاره به اینکه عملیات بیت المقدس در سال دوم جنگ اتفاق افتاده است، ادامه داد: عراق تا آن زمان بیش از 13 هزار کیلومتر از خاک کشور را اشغال کرده بود و تا فتح خرمشهر ما بیش از 8 هزار کیلومتر آن را آزاد کردیم و عراق حدود 2 هزار و 500 کیلومتر را به دلیل اتخاذ تاکتیک جدید عقب نشینی کرد و 2 هزار و 500 کیلومتر هنوز در دست دشمن بود که در این شرایط موضوع صلح مطرح شد و هدف آن نوعی ریکاوری کردن و احیاء صدام بود.

قاسمی تصریح کرد: همان بهانه هایی که در آن زمان می گرفتند امروز هم بهانه هایی از جنس آنها تکرار می کنند و چیزی به نام سلاح اتمی را بهانه قرار دادند برای اعمال تحریم ها علیه ملت و ما قطعا به دنبال سلاح هسته ای نیستیم و این موضوع را چندین بار مقام معظم رهبری هشدار داده اند.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی آغاز کننده هیچ جنگی نیست ولی در زمان تجاوز از خود دفاع می کند، گفت: ما وزارت جنگ نداریم ولی وزارت دفاع داریم و در مقابل هر تجاوزی با قاطعیت برخورد می کنیم و توان دشمن در برابر گفتمان انقلاب اسلامی ضعیف و ناتوان است.

این رزمنده دوران دفاع مقدس ادامه داد: محاسبات دشمن در جنگ این بود که انقلاب اسلامی تازه شکل گرفته و در دوران طفولیت است و علیرغم اینکه ساختارهای مدنی جمهوری اسلامی شکل نگرفته بود ولی قدرت معنوی رزمندگان باعث پیروزی در دفاع مقدس شد.

قاسمی ادامه داد: اگر امروز استراتژی ما بر اساس ارزش های دینی باشد قطعا در برابر دشمنان پیروز می شویم.

فرهنگ دفاع مقدس و سیره آن باید امروز در اقتصاد به کار گیری شود

قاسمی ادامه داد: اقتصاد بومی که متأثر از فرهنگ غنی ما است باید در برابر اهداف دشمن به کارگیری شود و یکی از مهمترین موضوعاتی که می تواند راهگشای این شرایط باشد صرفه جویی در همه امور است.

نور خدا قاسمی با بیان اینکه قدرت مردمی که در نجات از سیل به کار گرفته شد باید به کارگیری شود، گفت: در حوادث اخیر عده ای بدون اینکه چشم داشتی به دولت و نهادهای حاکمیتی داشته باشند در میدان حاضر شدند و کشور را از بحران های پیچیده سیل نجات دادند.

وی با اشاره به اینکه باید در برابر توطئه های دشمنان ساختار دفاعی کشور را تقویت کنیم، گفت: توسل به اسلام و متکی به ارزش های دینی بودن می تواند زنده کننده و احیا کننده اقتصاد کشور از بحران های موجود باشد.

«غلام‌عباس صالحی» از رزمندگان حاضر در حماسه سوم خرداد در ادامه این نشست با بیان اینکه حق مطلب در رابطه با فتح خرمشهر ادا نشده است، گفت: تصور اینکه جنگ تمام شده باشد یک باور کاذب بود که توسط دشمنان و غرب زدگان وارد کشور شد و انقلاب اسلامی پیشرفت ها و اقتدار خود را مدیون بیداری رهبری است چرا که تنها عامل نجات دهنده و هدایت کننده انقلاب اسلامی همواره به عهده مقام معظم رهبری بوده که همیشه بیدار بوده اند و همگان را بیدار نگه داشته اند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی توانسته در طول این چهل سال ماهیت پر اقتدار خود را به جهان اثبات کند، گفت: پس از قطعنامه جنگ به پایان نرسید و در واقع در ابعادی دیگر تازه شروع شد و دشمن با پیشرفت تکنولوژی و هدف نفوذ به دنبال شروع جنگ دیگر افتاد.

صالحی ادامه داد: عناصر خود باخته ای در کشور میخواهند مردم را از جنگ با آمریکا بترسانند اما دشمنان با این توطئه های قدیمی نمی توانند جلوی این حرکت عظیم را بگیرند چراکه اسلام ناب محمدی شهد زلالی است که به حرکت خود ادامه خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه همه ما مدیون شهدای انقلاب اسلامی هستیم، گفت: امید به وعده های دشمن خلاف انتظار شهداست و همه می دانیم دشمن در هر زمانی با اشکال مختلف دشمنی خود را ادامه می دهد.

دشمن بعد از سوم خرداد به اصل پدیده نفوذ بیشتر از گذشته معتقد شد / در عملیات «بیت المقدس» صدام به گوشه رینگ برده شد

عوامل مهم فتح خرمشهر

صالحی ادامه داد: وجود رهبری الهی و معتقد به انگیزه های دینی و وجود عناصر هدایت گر و اداره کننده ای چون باکری ها، همت ها و خرازی ها که آینده نگر دینی بودند زمینه ساز این موفقیت ها شد.

وی با بیان اینکه وجود رزمندگان و جوانان معتقد در دفاع مقدس عامل مهم موفقیت در جنگ هشت ساله است، ادامه داد: از جوان 13 ساله تا پیرمرد 70 ساله همه به دنبال سبقت گرفتن برای پیروزی بودند و آنها هدف والایی را که بالاترین نقطه ایمان بود دنبال می کردند.

صالحی تصریح کرد: وجود وحدت ملی و تأثیر گذار در جامعه از عوامل دیگر فتح خرمشهر است و علیرغم اینکه عده ای در آن زمان به دنبال ایجاد مشکلات بودند ولی عامه مردم و به خصوص جوانان تکلیف مدار به دنبال این بودند که حرف امام روی زمین نماند.

وی ادامه داد: قبل از سوم خرداد دشمنانی چون آمریکا و دیگر قدرت ها خودشان را به وضوح نشان نمی دادند و تا آن زمان دشمنان جنگ را بین اعراب و ایران خطاب می کردند ولی در سوم خرداد دشمن به این نتیجه رسید دیگر قادر به مهار قدرت جمهوری اسلامی نیست و سوم خرداد پشت پرده حمایت چندین کشور از صدام را آشکار کرد.

صالحی گفت: دشمن بعد از سوم خرداد به اصل پدیده نفوذ بیشتر از گذشته معتقد شد و قصد نفوذ بیشتر در عرصه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را در دستور کار گذاشت.

دشمن بعد از سوم خرداد به اصل پدیده نفوذ بیشتر از گذشته معتقد شد / در عملیات «بیت المقدس» صدام به گوشه رینگ برده شد

وی با بیان اینکه فته 88 نمونه ای از قدرت نفوذ دشمن در عرصه های مختلف کشور است، گفت: بازخوانی فتنه آمریکایی 88 این کمک را به ما می کند که دشمنان در مسئله نفوذ تا چه اندازه ای پیشرفت کرده اند.

صالحی گفت: ولنگاری فرهنگی در کشور نمونه ای دیگر از نفوذ دشمن در عرصه های فرهنگی است و آنچیزی که مهم است و باید در این شرایط به آن توجه شود نقش فعال امپراطوری رسانه ای غرب است که در طول این چهل سال دشمنی های خود را نشان داده و اکنون شدت آن را بیشتر کرده است.

وی گفت: آمریکایی ها و حامیان آنها به دو دلیل از انقلاب اسلامی می ترسند و همین دو عامل باعث شکست آنها شده است و آن برخورداری از ملت دینی و فرهنگ غنی است و به تعبیر یکی از شهدای سوم خرداد اسلام از ابر قدرت ترین هاست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار