عباس زکی:

در اجلاسی که هدفش قربانی کردن فلسطین است شرکت نمی‌کنیم

عضو کمیته مرکزی جنبش فتح طرح آمریکا برای فلسطین را «سیلی عصر» خواند و گفت: تشکیلات خودگردان در این نشست که هدف نهایی آن «قربانی کردن» ملت فلسطین است، شرکت نخواهد کرد.
کد خبر: ۳۴۷۲۵۶
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۷ - 21May 2019

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، نشست اقتصادی بحرین به عنوان اولین گام در راستای اجرای طرح موسوم به «معامله قرن» قرار است طی روز‌های ۲۵ و ۲۶ ژوئن (چهارم و پنجم تیرماه) در منامه برگزار شود.

تشکیلات خودگردان اعلام کرده در این نشست شرکت نخواهد کرد. در همین راستا «عباس زکی» عضو کمیته مرکزی جنبش فتح به وبگاه روسی «اسپوتنیک» گفت: تشکیلات خودگردان در قربانی کردن خود و ملت فلسطین مشارکت نخواهد کرد.

زکی گفت: این اولین گام برای اجرایی کردن «سیلی عصر» (صفعه العصر) با هدف اجرایی کردن دیدگاه اسرائیل است تا در اقدامی متناقض با عرف بین‌الملل، قضیه (فلسطین) را از مسأله‌ای سیاسی به اقتصادی تبدیل کند؛ تشکیلات خودگردان نمی‌تواند در قربانی کردن ملت فلسطینی شرکت کند.

این عضو ارشد فتح ادامه داد: آن‌ها می‌گویند این یک «راه‌حل» (تسویه) است، اما در واقع «نابودی» (تصفیه) مسأله فلسطین است، هر کسی با این موضوع همراه شود در صف دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا و اسرائیل قرار دارد. اسرائیل می‌خواهد آقای منطقه باشد آنچه در حال اتفاق است زورگویی آمریکاست؛ آمریکا تنها قدرت در جهان نیست تا بتواند بر اساس خواست خود، نقشه‌ها را تغییر دهد.

زکی تأکید کرد: آمریکا هیچ هم و غمی جز فراهم کردن امنیت اسرائیل و اعطای قدرت به این دولت ندارد حتی اگر (به خاطر این موضوع) همه مردم منطقه کشته شوند. شرایط، اتخاذ موضعی آشکار را می‌طلبد و تشکیلات خودگردان باید راهبرد‌های جدیدی برای مقابله با اسرائیل آغاز کند.

معامله قرن یا توافق نهایی، طرحی به پیشنهاد دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی و حمایت عربستان، برای پایان منازعه «اسرائیل» با فلسطین و مقدمه‌ای برای عادی‌سازی روابط عربی اسرائیلی است.

«صائب عریقات» دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» هم در واکنش به این موضوع اعلام کرد؛ نشست منامه آنچه را که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به صورت رایگان گرفته است، حفظ می‌کند.

دوشنبه (دیروز 30 اردیبهشت) «نبیل ابوردینه» سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین به عنوان اولین مقام فلسطینی که به اقدام کاخ سفید واکنش نشان می‌داد، به شبکه «سی‌ان‌ان» آمریکا گفت؛ کنفرانسی که آمریکا آن را اعلام کرده و اولین گام در راستای طرحش برای «صلح در خاورمیانه» موسوم به معامله قرن به شمار می‌رود، «عقیم» است.

جنبش حماس نیز با صدور بیانیه‌ای از کشور‌های عربی درخواست کرد، در این نشست شرکت نکنند و درباره «اهداف شوم» آن هشدار داد.

دیروز تقریبا بیشتر فلسطینی‌ها چه از گروه‌های مقاومت و چه از اعضای دولت تشکیلات خودگردان در کرانه باختری با این نشست مخالفت کردند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها