رییس جمهور در ماکو :

توسعه کشور علی‌رغم فشارها، نشان‌دهنده کارآمدی نظام است

رئیس‌جمهور با بیان اینکه قدرت مردم ایران سبب عقب‌نشینی ترامپ از تهدید ایران شد، گفت: امروز شاهدیم کشورمان در شرایط تحریم هم در حال شکوفایی است.
کد خبر: ۳۴۷۲۶۴
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۳ - 21May 2019

به گزارش دفاع‌پرس از ارومیه، رییس جمهور امروز در سفر یک روزه به ماکو اظهار داشت: امروز افتتاح‌ها از پلدشت آغاز شده و به سردشت ختم می‌شود یعنی شمال تا جنوب این استان را شامل می‌شود.

وی تصریح کرد: امروز هر پروژه افتتاحی معنای زیبایی داشته، چون کشورمان در شرایط تحریم بوده و افراد جدیدالورودی که به دنیای سیاست وارد شده‌اند گمان می‌کنند که می‌توانند عظمت کشور را به هم بزنند، اما کشورمان در شرایط تحریم شاهد شکوفایی و رشد است.

رئیس‌جمهور ادامه داد: قدرت مردم ایران موجب شده است تا آمریکا دو ساعت پس از تهدید ایران از مواضعش عقب‌نشینی کند.

وی افزود: امروزه افتتاح‌های مختلف در کشور نشان دهنده پاسخ قاطع و صریح مردم ایران به تحریم‌ها است که با وجود همه فشار‌ها در سراسر کشور طرح‌های مختلفی به بهره‌برداری می‌رسد و این نشان‌دهنده کارآمدی نظام بوده و امروزه ملت ایران به قدری بزرگ و عزتمند است که دشمنان دو ساعت پس از تهدید‌ها پشیمان شده و از تهدید ملت ایران عقب‌نشینی می‌کنند.

روحانی افزود: پس از تهدید ایران توسط ترامپ، پنتاگون فوری با ترامپ تماس گرفته و تهدید ایران را خطرناک توصیف می‌کند و برای این منظور وی فوری از تهدید خود عقب‌نشینی کرده و می‌گوید که قصد جنگ با ایران را ندارد و این همان قدرت مردم ایران است.

رئیس‌جمهور ادامه داد: اگر چه تحریم‌ها به زندگی مردم فشار آورده است، اما موفق به شکستن اراده آن‌ها نشده است و ملت ایران در برابر قلدرمآبی‌ها سر تعظیم فرود نخواهد آورد.

وی افزود: در طول شش سال عملکرد دولت ۵۰ سد ملی و استانی افتتاح شده و در دو سال آینده هم سد‌های فراوانی را افتتاح خواهیم کرد.

روحانی بیان کرد: با تلاش‌های شبانه‌روزی مجموعه وزارت نیرو تعداد سد‌های ما تا پایان دولت دوازدهم به ۶۲ سد ملی و استانی خواهد رسید و این به معنای کار آمدی نظام است.

وی با اشاره به بهره‌برداری و آبگیری از سد کرم آباد پلدشت افزود: آغاز و شروع این سد در دولت یازدهم صورت گرفت و مایه شادمانی همه ما است. در همین سد مخزنی کرم‌آباد ۱۹ هزار هکتار در سایه این سد و کانال‌ها آباد شده و این تحولی در باغات و مزارع ما خواهد بود و اشتغال وسیعی را در پی خواهد داشت و ۲۵ هزار اشتغال جدید را رقم خواهد زد.

وی با بیان اینکه امسال خداوند نعمت آب را به ما هدیه داده است، تصریح کرد: سال گذشته آب پشت سد‌ها ۲۶ میلیارد متر مکعب بوده و امسال ۴۱ میلیارد متر مکعب است و باید در زمینه کشاورزی و سلامت محیط و معیشت مردم در آب سالم تلاش کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار