حجت‌الاسلام رئیسی:

«جلوگیری از اطاله دادرسی» بارزترین کارکرد الکترونیکی شدن امور دستگاه قضایی است

رئیس قوه قضائیه گفت: یکی از بارزترین کارکرد‌های الکترونیکی شدن امور، مقابله با فساد و به صورت خاص در دستگاه قضایی، جلوگیری از اطاله دادرسی است.
کد خبر: ۳۴۷۲۷۳
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۹ - 21May 2019

به گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، حجت الاسلام «سید ابراهیم رئیسی» در نخستین جلسه شورای راهبردی دادرسی الکترونیکی که با حضور مسؤولان عالی قضایی، وزرای دادگستری و ارتباطات، فرمانده نیروی انتظامی و یکی از اعضای کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با تأکید بر لزوم تدوین هر چه سریع‌تر آیین‌نامه‌های مقرر در قانون دادرسی الکترونیکی، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین مسائلی که در تدوین آیین‌نامه‌ها باید مدنظر قرار گیرد، توجه به موضوع امنیت داده‌ها و صیانت از اطلاعات مردم و دستگاه‌هاست که با استفاده از تجربیات موجود باید در این زمینه پیوست‌های امنیتی لازم را تهیه کرد.

رئیس قوه قضائیه افزود: یکی از بارزترین کارکرد‌های الکترونیکی شدن امور، مقابله با فساد و به صورت خاص در دستگاه قضایی، جلوگیری از اطاله دادرسی است؛ بر همین مبنا باید شاخص‌های موجود مورد رصد دائمی قرار گیرد تا مشخص شود که اهداف این تحولات فناورانه به چه میزان محقق شده و آسیب‌هایی که در این مسیر وجود دارد، رفع شود.

حجت الاسلام رئیسی همچنین بر ضرورت ایجاد ساز و کار‌های تعامل کامل الکترونیکی میان دستگاه قضایی و نیروی انتظامی تأکید کرد و در ادامه با اشاره به انگیزه و اندیشه کافی در قوه قضائیه برای توسعه عدالت الکترونیک، خاطرنشان کرد: با توجه به این انگیزه و اندیشه، انتظار می‌رود که دولت در اعتباربخشی و تخصیص امکانات برای الکترونیکی کردن امور دستگاه قضایی، سخاوتمندانه و با نگاه اولویتی عمل کند.

رئیس قوه قضائیه در پایان با بیان اینکه تحول بدون توجه به فناوری اطلاعات یک تحول کامل نخواهد بود، بر ضرورت توجه به آموزش فناوری‌های نوین در همه سطوح برای پیشبرد هر چه سریع‌تر امور و مقابله جدی با فساد تأکید کرد.

بر اساس این گزارش، در این جلسه مقرر شد که اعضای این شورا، جمع بندی تلاش‌ها و پیش‌نویس آیین‌نامه‌های قانونی را نهایتاً ظرف مدت یک‌ماه به دبیرخانه شورا مستقر در مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه ارائه کنند تا عقب‌ماندگی‌های موجود در اجرای کامل قانون تا حدی رفع شود.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها