سرلشکر صفوی:

شهیدان به قرارداد‌ها و وسوسه‌های دشمن اطمینان نمی‌کردند

دستیار و مشاور فرمانده کل قوا گفت: شهیدان به دشمن بی‌اعتنا بودند و به قرارداد‌ها و وسوسه‌های آن‌ها اطمینان نمی‌کردند و به غلبه بر دشمن ایمان داشتند.
کد خبر: ۳۴۷۲۸۱
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۰ - 21May 2019

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار «سید یحیی صفوی» دستیار و مشاور فرمانده کل قوا، در مراسم گرامیداشت سرداران، فرماندهان و امیران غرب و شمال غرب کشور که با محوریت شهیدان «محمد بروجردی» و «سید حسین فیض اردکانی» برگزار شد، ضمن ابلاغ سلام مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به حاضران، با اشاره به خصوصیت شهیدان خصوصا این دو شهید، اظهار داشت: شهیدان آمدند تا اشتیاق ظهور را در میان ملت ما دو صد چندان کنند تا جوانان ما بفهمند یاران آخرالزمان چگونه در رکاب امام خود جان می‌دهند و خون آن‌ها حیات‌بخش فلسفه انتظار بوده و فلسفه انتظار هم فلسفه به قدرت رسیدن اسلام در جهان است.

وی با بیان اینکه باید به حال کسانی که از فلسفه شهادت، از زندگی در بستر ظهور و عالم غیب بی‌خبر هستند تأسف خورد، افزود: رمز و راز زندگی ابدی شهیدان را فقط انسان‌های کامل و عارفان واصل درک می‌کنند، نه گرفتاران در قدرت‌طلبی و نه سیاسیون قدرت‌طلب.

سرلشکر صفوی ادامه داد: پیام انتقال فرهنگ شهادت به نسل حاضر این است که هیچ قدرتی نمی‌تواند جلوی پیروزی‌های انقلاب اسلامی به رهبری امام خامنه‌ای را بگیرد و اسلام پیروز خواهد شد و دماغ مستکبران را به زمین خواهد مالید.

وی با بیان اینکه شهیدان ما چهار راه ارتباط را خیلی خوب مدیریت کرده بودند، این ارتباط‌ها را ارتباط با خدا، ارتباط با مردم، ارتباط با هوای نفس خود و ارتباط با دشمن دانست و خاطرنشان کرد: شهیدان سربازان خدا بودند. شهید «محمد بروجردی» و شهید «فیض اردکانی» به قدرت خدا ایمان داشتند.

دستیار ویژه فرمانده کل قوا گفت: شهیدان توکل به خدا و توسل به انبیاء و اولیاء الهی داشتند و بسیار خوب نماز می‌خواندند.

وی با اشاره به اینکه مردم‌داری و مردم‌یاری در خون شهیدان بروجردی و فیض اردکانی بود، گفت: آن‌ها فهم اجتماعی داشتند و در برخورد با مردم کردستان و طبقات ضعیف جامعه بسیار متواضع و به دنبال تقویت وحدت بین همه مذاهب و ادیان بودند.

سرلشکر صفوی افزود: شهیدان از انشقاق پرهیز می‌کردند و همیشه با مردم و حتی با ضدانقلاب برخوردی محبت‌آمیز داشتند؛ شهیدان دروغ نمی‌گفتند و اهل صدق بوده و ولایت الهی را به صورت کامل پذیرفته بودند؛ آن‌ها شبانه‌روز برای تقویت بصیرت و معرفت خود تلاش می‌کردند و اهل طاقت و استقامت در سختی‌ها بودند.

وی با تاکید بر اینکه شهیدان از ماهیت و اهداف دشمن شناخت عمیق داشتند، تأکید کرد: آن‌ها روحیه نهراسیدن از دشمن حتی از آمریکا داشته و در مقابل آن‌ها آرامش و سکینه خاطر داشتند؛ شهیدان روحیه قاطعیت در برخورد با دشمن داشتند و با دشمن مسلح قاطعانه برخورد می‌کردند.

سرلشکر صفوی خاطرنشان کرد: شهیدان به دشمن بی‌اعتنا بودند و به قرارداد‌ها و وسوسه‌های آن‌ها اطمینان نمی‌کردند و به غلبه بر دشمن ایمان داشتند؛ آن‌ها از مال دنیا چیزی نخواسته و افتادگی خاصی داشتند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار