گرامیداشت یاد «مسیح کردستان» در خیابان‌های تهران

تبلیغات فرهنگی گرامیداشت یاد سردار شهید بروجردی، همزمان با سالروز شهادت این شهید در خیابان‌های پایتخت اکران شد.
کد خبر: ۳۴۷۲۹۸
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶ - 22May 2019

گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، در سالروز شهادت سردار محمد بروجردی در کردستان، شهر تهران حال و هوای یاد و خاطره رشادت و دلاوری این شهید بزرگوار را به خود گرفت.

شهید بروجردی فرمانده محبوب و شجاع جنگ تحمیلی در کردستان بود. او در یکی از روستاهای شهرستان بروجرد به دنیا آمد و پیش از انقلاب در عرصه‌های مختلف به فعالیت در مسیر مبارزه حق علیه باطل پرداخت. پس از انقلاب و در جنگ تحمیلی نیز با نبوغ خود به خصوص در منطقه کردستان نقش پر رنگی در پیشبرد اهداف انقلاب داشت و به همین مناسبت به او مسیح کردستان می‌گویند.

سازمان زیباسازی شهرداری تهران با اکران طرح‌هایی از تصاویر شهید محمد بروجردی در سطح شهر تهران تلاش کرده است یاد و خاطره دلاوری‌ و رشادت این شهید جلیل القدر را در خاطره‌ها زنده کند.

مسیح کردستان در خیابان‌های تهران

این فرمانده مبارز در اول خرداد سال 1362، وقتی برای پاکسازی مهاباد از ضد انقلاب، راهی آن‌ دیار شد، بر اثر انفجار مين در جاده مهاباد ـ نقده به شهادت رسيد.

مقام معظم رهبری در مورد شهید بروجردی فرموده‌اند: «شهید بروجردی هیچ‌گونه حرکتی که از آن حرکت آدم احساس کند که در آن کارشکنی یا مخالفتی است، انجام نمی‌داد و این علاقه من به این شهید عزیز را خیلی بیشتر کرد.»

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار