مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان کردستان:

آزادسازی خرمشهر درس عبرتی برای دشمنان شد

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان کردستان گفت: هشت سال دفاع مقدس و آزادسازی خرمشهر برای دشمنان عبرت شد که بعد از آن مقابله نظامی در برابر ایران را مطرح نکنند.
کد خبر: ۳۴۷۳۶۵
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳ - 22May 2019

آزادسازی خرمشهر درس عبرتی برای دشمنان شدبه گزارش خبرنگار دفاع‎پرس از کردستان، سردار ذبیح‌الله مالکی پیش از ظهر امروز در نشست تخصصی سوم خرداد اظهار داشت: عملیات آزادسازی خرمشهر با رمز یا علی‌ ابن‌ ابی‌ طالب با عنوان بیت‌المقدس به مدت ۲۵ روز به مرحله اجرا در آمد و منجر به آزادسازی خرمشهر شد.

وی گفت: صدام حسین به نیابت از استکبار به خاک ایران تجاوز کرد؛ بسیاری از کشورها صدام را در حمله به ایران حمایت می کردند که مصداق آن اسرایی هستند که از کشورهای مختلف توسط رزمندگان اسلام به اسارت در می آمدند.

مالکی اذعان داشت: معادلات جنگ بعد از آزادسازی خرمشهر به گونه دیگری رقم خورد چرا که صدام مطرح کرده بود اگر ایران بتواند خرمشهر را بازپس گیرد کلید بصره را تقدیم می‌کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان خاطرنشان کرد: با وجود تمام ناباوری‌های دشمنان و با توجه به روحیه شهادت‌طلبی همه اقوام ایرانی و نهایتا فرماندهی امام راحل و جانفشانی شهدا، خرمشهر بعد از 475 روز آزاد شد.

مالکی افزود: هشت سال دفاع مقدس و آزادسازی خرمشهر موجب عبرت دشمنان شد که از این به بعد مقابله نظامی در برابر ایران را مطرح نکنند چون ایران در آن زمان با دست خالی در مقابل تمام دشمنان ایستاد و به پیروزی رسید.

وی ادامه داد: امروز دشمنان به قدرت نظامی ایران اسلامی واقف هستند و جرات مقابله نظامی با ما را ندارند.

مالکی گفت: وحدت اصلی‌ترین رمز پیروزی ملت ایران در طول هشت سال جنگ تحمیلی بود که حفظ همین وحدت موجب اقتدار امروز کشور ما شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان تصریح کرد: البته جنگ تحمیلی تنها به خرمشهر خلاصه نمی‌شد و در اکثر شهرهای ما این مقابله وجود داشت طوری که در همین شهر سنندج مردم رشادت‌های زیادی در دفاع از انقلاب و کشور داشته‌اند.

مالکی افزود: مردم کردستان از روزهای اول انقلاب وفاداری و ولایت‌مداری خود را به انقلاب و امام ثابت کردند و دوش به دوش سایر اقشار مردم و رزمندگان در عرصه دفاع حضور داشتند و شهدای زیادی را تقدیم کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها