نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

سرشت اهل بیت (ع) با کرامت عجین شده است

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: اهل بیت (ع) علاوه بر این که سخی بودند کریم نیز بودند و سرشت اهل بیت (ع) با کرامت عجین شده است.
کد خبر: ۳۴۷۳۷۵
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲ - 22May 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین «ابوالقاسم یعقوبی» نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در جمع کارکنان تیپ 130 شهید دلجویان استان با بیان احادیث و نکات اخلاقی در زندگی که باعث سعادت انسان‌ها می شود، گفت: انسان‌ها در یک نگاه کلان به چهار دسته تقسیم می شوند، خوب، خوب‌تر، بد و بدتر.

وی ادامه داد: دسته اول انسان‌های سخی، از نعمت‌هایی که خداوند به او داده هم خود استفاده می‌کند و هم به دیگران می‌بخشد، دسته دوم انسان‌های بخیل که خود استفاده می برد ولی نم پس نمی‌دهد و گاهی در دنیا مثل فقرا زندگی می‌کند اما در آخرت باید مثل ثروتمندان حساب پس دهد و پیامبر اکرم (ص) فرمودند بخیل‌ترین مردم کسی است که به دیگران سلام نمی‌کند.

یعقوبی بیان کرد: دسته سوم انسان‌های لین، انسان‌هایی هستند که نه خود می خورند و نه به کسی می‌بخشند، دسته چهارم، انسان‌های کریم انسان‌هایی هستند که خود نمی خورند ولی به دیگران می بخشند و ایثار می‌کنند و دیگری را به خود برتری می دهند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با برشمردن شخصیت حضرت امام حسن مجتبی (ع) افزود: یکی از ویژگی های شاخص امام حسن مجتبی (ع) کریم بودن است و اهل بیت (ع) علاوه بر این که سخی بودند کریم نیز بودند و  سرشت اهل بیت (ع) با کرامت عجین شده است.

امام جمعه بجنورد خاطر نشان کرد: سخاوت همیشه پول و سرمایه نیست بلکه گاهی با مشاوره، فکر و یا گرو گذاشتن آبرو است که می‌توان با یک تماس مشکلی را حل کرد و حتی گاهی با روی گشاده و لبخند و با دادن روحیه می‌توانیم سخاوت داشته باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار