جانشین فرمانده سپاه الغدیر یزد:

اطاعت‌پذیری مطلق از ولایت فقیه یکی از عوامل اصلی آزادی خرمشهر بود

سرهنگ «رضا پورشمسی» گفت: اطاعت‌پذیری بی‌چون و چرا از ولایت فقیه، اتحاد و همدلی همه نیروهای مسلح، اعتماد و توجه ویژه به فرماندهان جوان و خوش فکر، باور به نصرت الهی از دلایل اصلی آزادسازی خرمشهر، جفیر، پادگان حمید و منطقه هویزه بود.
کد خبر: ۳۴۷۳۷۹
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۴ - 22May 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‎پرس از یزد، سرهنگ «رضا پورشمسی» جانشین فرمانده سپاه الغدیر یزد امروز در نشست خبری که به مناسبت سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر برگزار شد با اشاره به شروع عملیات الی بیت المقدس در 10 اردیبهشت 1361 با رمز «یا علی ابن ابی طالب» اظهار داشت: عملیات بیت‌المقدس یکی از عملیات‌های پیچیده دفاع مقدس است که مراحل فوق‌العاده سخت و طراحی‌های تاکتیکی و تکنیکی پیچیده‌ای را داشت.

وی افزود: علی صیادشیرازی قبل از شروع این عملیات به دیدار شهید صدوقی در یزد رفت و با هم به مشهد و پابوس امام رضا (ع) رفتند و از آنجا مستقیم به اهواز سفر کردند و عملیات بیت المقدس با دعای کمیلی که توسط شهید صدوقی برای همه رزمندگان خوانده شد و بعد اعلام رمز عملیات، آغاز شد.

پورشمسی خاطرنشان کرد: جای جای خرمشهر روی در و دیوار نوشته بودند «جئنا لنبقا آمده‌ایم که بمانیم» یعنی ماندن صدام در خرمشهر به نظر خودشان قطعی بود.

وی منطقه عملیات بیت المقدس را منحصر به فرد خواند و افزود: عراق نیروهای بسیاری برای فتح خرمشهر فرستاده بود که از آن جمله می توان به 11 لشکر، 19 تیپ مستقل، 30 گروهان کماندوی ویژه و 4 گردان شناسایی اشاره کرد.

جانشین فرمانده سپاه الغدیر یزد یادآور شد: نیروهای ایرانی با اتکا به خدا و امیدواری به ظرفیت فرماندهان جوان ما این عملیات را آغاز و با موفقیت به سرانجام رساندند.

این مسئول با اشاره به بررسی هایی که در لایه‌های درونی این رخداد مهم صورت گرفته است، تاکید کرد: انجام یک حرکت جهادی و انقلاب سبب آزادی خرمشهر شد.

پورشمسی متذکر شد: اطاعت پذیری بی‌چون و چرا از ولایت فقیه، اتحاد و همدلی همه نیروهای مسلح، اعتماد و توجه ویژه به فرماندهان جوان و خوش فکر، باور به نصرت الهی از دلایل اصلی آازد سازی خرمشهر، جفیر، پادگان حمید و منطقه هویزه بود.

وی یادآور شد: در این عملیات ما 19 هزار اسیر از عراقی‌ها داشتیم البته فقط آزادی خرمشهر نبود، چرا که غیر از خرمشهر، جفیر هم آزاد شد، پادگان حمید به عنوان یک نقطه اتکای نظامی صدام در جنوب نیز آزاد شد، این در حالی است که منطقه هویزه نیز 18 اردیبهشت آزاد شد.

این مسئول عنوان کرد: امروز ما مفتخریم که در استانی زندگی می‌کنیم که قریب 3 هزار و 850 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده و در عملیات آزادسازی خرمشهر نیز بیش از 130 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌ایم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها