بیانیه اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان غربی به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر؛

حماسه سوم خرداد، حماسه‌ای که با ایثار و رشادت جوانان در تاریخ ثبت شد

در بیانیه اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی که به مناسبت سی و هفتمین سالروز آزادسازی خرمشهر صادر شد، آمده است: «فرزندان برومند معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) با اقتداء به ولی امر زمان خویش، طی 8 سال دفاع مقدس به ویژه با خلق حماسه بی‌بدیل آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد 1361 از امتحان الهی سربلند و سرافراز بیرون آمدند.»
کد خبر: ۳۴۷۳۸۱
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱ - 22May 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی به مناسبت سی و هفتمین سالروز آزادسازی خرمشهر بیانیه‌ای به شرح ذیر صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: «بی شک دوران پر افتخار دفاع مقدس بعنوان گنجینه عظیم معنوی ایران اسلامی در تمام طول تاریخ جاوید و ماندگار است و ایثار و شهادت مرد و زن، پیر و جوان این مرز و بوم در دفاع از میهن عزیز خویش همیشه در یادها خواهد ماند. دورانی که مستکبرین و ابرقدرت های زورگوی جهان 8 سال جنگ خانمان سوز را به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تحمیل کردند به این امید که نهال نو پای این نظام الهی را در هم بشکنند، لکن به توفیق خداوند متعال رزمندگان اسلام درسی به متجاوزان دادند که به هیچ وجه فراموش نخواهند کرد.

هم اکنون پس از گذشت سال ها از آن دوران سخت و پر تلاطم به برکت خون پاک شهداء گلگون کفن نظام اسلامی به درخت تنومندی تبدیل گشته که مایه ترس و وحشت دشمنان و بدخواهان و امید مظلومان و ملت های ستمدیده می باشد اینک در آستانه یکی از حماسه های بزرگ و غرورآفرین دوران دفاع مقدس یعنی سی و هفتمین سالروز عملیات بزرگ بیت المقدس و حماسه سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر قهرمان قرار گرفته ایم حماسه ای که با ایثار و رشادت جوانان و مردم این سرزمین در تاریخ ثبت شد. آری بار دیگر سالروز آزادسازی خرمشهر، شهر خون و قیام فرا رسید تا برای همبستگی ها، فداکاری ها، جان فشانی ها و همدلی ها رجعتی دوباره به تاریخ شود.

خونین شهر، خط مقدم نبرد جبهه حق علیه باطل و استکبار جهانی، شهر رزمندگانی که همچون دژی محکم در برابر متجاوزین و دشمنان ایستاده و به جهان و جهانیان درس ایستادگی و وطن دوستی دادند، مجاهدان و دلاورانی که برای دفاع از اسلام و قرآن وخاک پاک میهن اسلامی از جان و مال خود گذشتند و به قله بندگی خداوند رسیدند. حماسه عظیم سوم خرداد با رشادت ها و از جان گذشتگی های جوانان میهن اسلامی در تاریخ افتخارات ملی ثبت شد و به برگ زرینی در صحیفه انقلاب اسلامی مبدل گشت. فرزندان برومند معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) با اقتداء به ولی امر زمان خویش، طی 8 سال دفاع مقدس به ویژه با خلق حماسه بی بدیل آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد 1361 از امتحان الهی سربلند و سرافراز بیرون آمدند تا نسل امروز جوانان اسلامی در گام دوم انقلاب با الگو برداری و تأسی از آن همه ایثار و فداکاری در پاسداری از انقلاب اسلامی بکوشند و صلابت و اقتدار امروز ایران اسلامی و ارزش های 8 سال دفاع مقدس را شهره آفاق گردانند.»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار