مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد:

ادبیات دفاع مقدس باید متناسب با نیاز روز جامعه تغییر کند

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد گفت: ادبیات ما در حوزه دفاع مقدس باید متناسب با نیاز روز جامعه تغییر کند و برای نسل پرسشگر امروز با دلیل و منطق صحبت کرده و ارزش‌های آن دوران را تبیین کنیم.
کد خبر: ۳۴۷۴۳۲
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷ - 22May 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یاسوج، سرهنگ «امیرعباس آسمند» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز در نشست تخصصی رسانه، دفاع مقدس و مقاومت که در دفتر خبرگزاری ایرنای استان برگزار شد، اظهار داشت: آگاهی‌بخشی و ارتقاء دانایی جامعه مهم‌ترین رسالت رسانه است.

وی با اشاره به اهمیت نقش رسانه‌ها در تبیین ارزش‌های دفاع مقدس، افزود: دوران دفاع مقدس هویت ما بوده و تاریخ انقلاب ما با آن شکل گرفته است بنابراین باید این دوران طلایی را در همه ابعاد بررسی کرده و رشادت‌ها و شجاعت‌های رزمندگان‌مان را برای نسل حاضر تبیین کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد گفت: این موضوع باید بررسی شود که آیا رسانه‌های ما توانسته‌اند در ارائه مفاهیم دفاع مقدس به خوبی عمل کنند و به سوالات موجود در این حوزه پاسخ دهند.

آسمند عنوان کرد: دفاع مقدس در تمام طول سال در جریان بود بنابراین اخبار و گزارشات مرتبط با این دوران نباید تنها به مناسبت‌های خاصی مانند سوم خرداد و هفته دفاع مقدس محدود شود و نشر و ترویج ارزش‌های دفاع مقدس باید در تمام طول سال ادامه داشته باشد.

وی با بیان این سوال که آیا فرهنگ کنونی جامعه ما موید این است که ارزش‌های دفاع مقدس در فکر و ذهن جوانان ما ریشه دوانده، ابراز داشت: ادبیات ما در حوزه دفاع مقدس باید متناسب با نیاز روز تغییر کرده و برای نسل پرسشگر امروز با دلیل و منطق صحبت کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: باید رخدادهای دوران دفاع مقدس را واقع‌گرایانه و بدون غلو و درشت‌نویسی به نسل‌های کنونی انتقال دهیم.

ادبیات دفاع مقدس باید متناسب با نیاز روز جامعه تغییر کند

آسمند با تاکید بر اینکه نیاز است بخشی از صفحات رسانه‌ها به صورت ویژه به موضوع دفاع مقدس اختصاص پیدا کند، ادامه داد: انتقاد دیگری که به این حوزه وارد است این است که معمولا اخبار مربوط به دفاع مقدس در زیرمجموعه اخبار مهم رسانه‌ها قرار نمی‌گیرد و همین موضوع هم سبب می‌شود که مخاطب به سراغ چنین خبرهایی نرود.

وی خاطرنشان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ اعزام نیرو به جبهه‌های نبرد نسبت به جمعیت رتبه نخست را داشت و توانست نقش بی‌بدیلی در دوران دفاع مقدس ایفا کند، این در حالی است که در تمام اسناد جمع‌آوری شده در سطح ملی در رابطه با عملیات‌های دوران دفاع مقدس، هیچ اسمی از استان ما ذکر نشده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: این موضوع وظیفه ما مسئولان و رسانه‌ها را برای تبیین و تثبیت جایگاه و نقش استان در دوران دفاع مقدس دوچندان کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار