بیانیه اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران به مناسبت سوم خرداد؛

فتح خرمشهر تجلی قدرت لایزال الهی و اوج اتحاد رزمندگان اسلام بود

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به مناسبت فرارسیدن سوم خرداد سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر، بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۳۴۷۴۴۶
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۴ - 22May 2019

فتح خرمشهر تجلی قدرت لایزال الهی و اوج اتحاد رزمندگان اسلام بودبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به مناسبت سوم خرداد سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر قهرمان، بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

خرمشهر برای ملت ایران تنها یک شهر نیست، بلكه تاریخ آن گویای پایداری، ایثار، مقاومت و جاودانگی انقلاب اسلامی است و روز سوم خرداد سالروز حماسه آزادسازی و فتح خرمشهر پس از 19 ماه اشغال به دست مزدوران بعثی است.

سوم خرداد و حماسه غرورآفرین فتح خرمشهر یکی از نشانه‌های خدامحوری دفاع‌ عاشورایی مردان الهی در جبهه‌های حق علیه باطل است.

عملیات پیروزمند بیت‌المقدس که با رمز «یا علی بن ابیطالب (ع)» از دهم اردیبهشت تا سوم خرداد 1361 با هدف آزادسازی شهرهای خرمشهر و هویزه و جاده اهواز - خرمشهر؛ خارج کردن شهرهای اهواز، حمیدیه و سوسنگرد و نیز جاده اهواز - آبادان از برد توپخانه دشمن و تأمین مرزهای بین‌المللی به اجرا درآمد موجب پیدایش وضعیت نوینی در صحنه سیاسی - نظامی جنگ تحمیلی و تحولات آینده خاورمیانه شد و اسباب اضطراب و نگرانی آمریکا و قدرت‌های حامی صدام و رژیم بعثی عراق را فراهم کرد.

این عملیات غرورآفرین که اوج همکاری ارتش و سپاه و سایر نیروهای عمل کننده را به  نمایش گذاشت، در چهار مرحله در منطقه عملیاتی جبهه جنوب غربی، غرب رود کارون به اجرا در آمد و نهایتا منجر به فتح خرمشهر شد نیروهای مازندران در این عملیات بیشتر در سه قالب (تیپ‌ بیت المقدس، 25 کربلا و 37 نور) حضور داشتند و بیش از 270 شهید تقدیم میهن اسلامی کردند.

حماسه جاوید آزادسازی خرمشهر قهرمان تجلی قدرت لایزال الهی و اوج خلوص و نمایش ایمان پولادین و اتحاد رزمندگان اسلام و اتکای آنان به قدرت الهی بر گرفته از تعالیم اسلام ناب محمدی (ص) بود که فصل به یاد ماندنی را در معادلات سیاسی جمهوری اسلامی و جهان رقم زد و باعث شد رژیم بعثی عراق متحیر در پی راهی برای برون رفت از آن باشد و تمامی قدرتمندان متكبر و مغرور جهان را به حیرت وا داشت.

فرزندان مومن و صبور ایران اسلامی که ایثارشان نشأت گرفته از مکتب عاشورای حسینی بوده است، در روز سوم خرداد سال 1361 شاهد تحقق وعده الهی یعنی پیروزی اسلام بر همه كفر بودند.

حضرت امام خمینی (ره) در بیاناتی فتح خرمشهر را اینگونه تعبیر فرمودند: خداوند پرچم پر افتخار لا اله الا الله را بر فراز آن شهر خرم كه با دست پلید جنایتكاران به خون كشیده شده و خونین شهر نام گرفت به اهتزاز در آورد.  

همچنین مقام معظم رهبری در خصوص فتح خرمشهر اینگونه فرمودند: فتوحات ما در میادین جنگ از جمله آزادی خرمشهر با تقوی امكان پذیر شد.

اینک در آستانه سی‌ و هفتمین سالروز آزادسازی خرمشهر، سوم خرداد به عنوان یكک روز ملی - مذهبی در كشور گرامی داشته می‌شود و با اجرای برنامه‌های گوناگون از رشادت‌ها و شجاعت‌های رزمندگان اسلام و شهیدان سرفراز تجلیل بعمل می‌آید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار