یک مدرس رسانه:

جریان های شفاهی باعت ایجاد روحیهِ حماسی در جنگ شد

«امیر ترقی نژاد» به شکل دهی باور‌ها و افکار عمومی توسط رسانه‌ها اشاره کرد و گفت: جریان شفاهی مثل آهنگران‌ها و آوینی‌ها در کنار رسانه‌های مکتوب؛ سبب بروز روحیه‌ای حماسی در بین اقشار مردم شد.
کد خبر: ۳۴۷۴۴۷
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۴ - 22May 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، «امیر ترقی نژاد» مدرس رسانه و مدیر روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در نشست بازخوانی نقش رسانه های استان یزد در دوران دفاع مقدس که صبح امروز با حضور اهالی، صاحب نظران و اساتید رسانه برگزار شد، با اشاره به نگاه تاریخی به جنگ، اظهار داشت: قبل از انقلاب روزنامه های کیهان، اطلاعات و آیندگان در پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشتند و در جنگ نیز روزنامه رسالت جایگزین روزنامه آیندگان شد.

وی ادامه داد: جریان شفاهی مثل آهنگران‌ها و آوینی ها در کنار رسانه های مکتوب؛ سبب بروز روحیه ای حماسی در بین اقشار مردم شد.

مدیر روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد با اشاره به فیلم نیمروز افزود: پارایزیت هایی در جنگ که نمونه آن در این فیلم آمده است باعث شد خبرنگاران نتوانند نقش کامل خود را در دوران دفاع مقدس ایفا کنند.

ترقی نژاد تاکید کرد: نوجوانان و جوانان آن دوران روزنامه را مطالعه نمی کردند، بنابراین موزیک های حماسی و روایتگری ها باعث حضور آنان در جنگ تحمیلی و مقابله با دشمن شد.

 این مدرس رسانه رویکرد رسانه ها را بعد از جنگ ضعیف قلمداد کرد و یادآور شد: خبرگزاری دفاع مقدس مدت کوتاهی است که شروع به فعالیت کرده است و برخی از خبرگزاری ها هم بخش کوتاهی به جهاد و مقاومت اختصاص داده اند که اطلاعاتشان اصلا تخصصی نیست.

وی ادامه داد: باید در نشر آثار دفاع مقدس به گونه ای شایسته عمل کرد و عموم جامع در جریان ارزش های شهدا و رزمندگان قرار بگیردند.

ترقی نژاد با اشاره به شکل دهی باورها و افکار عمومی توسط رسانه ها، گفت: باید بتوانیم در زمینه جنگ و دفاع مقدس حتی از ظرفیت رسانه های بین المللی بهرمند شویم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار