فرهادی در مجلس شورای اسلامی:

افتخار می کنم که مقلد امام(ره) و همراه همیشگی مقام معظم رهبری هستم

وزیر پیشنهادی علوم گفت: افتخارم این است که مقلد امام و همراه همیشگی مقام معظم رهبری هستم.
کد خبر: ۳۴۷۴۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۸ - 26November 2014

افتخار می کنم که مقلد امام(ره) و همراه همیشگی مقام معظم رهبری هستم

به گزارش خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، محمد فرهادی وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری در دفاع از خود با سلام و درود به امام راحل و شهدای گراننقدر انقلاب اسلامی و عرض سلام و ادب به محضر مقام معظم رهبری و هفته بسیج گفت: این ایام را به فال نیک می گیرم و کوشش جهادی در همه حوزه های دانش و علم را که از مقام معظم رهبری متبلور شده محصول چنین بینش عمیق دینی و تحلیل علمی جهادی است.

وی در ادامه با عرض تسلیت شهادت شهید مدرس و روز مجلس گفت: به نمایندگان سلام عرض می کنم و از حسن ظن و اعتمادشان به این جانب تشکر می کنم.

وی خطاب به نمایندگان اظهار داشت: برنامه های مدیریتی من در مقابل جانفشانی شهیدان و خانواده شهدا بسیار ناقابل است و برای عرضه خدمت شما چیزی ندارم که بگویم و از سخنان نمایندگان موافق و مخالف بهره های بسیار بردم و معتقدم که باید از مسائل حاشیه ای پرهیز و به مسائل متنی بپردازم.

فرهادی گفت: نیازهای جامعه نیازمند پیشرفت علم است و امروز به دنبال رسیدن به معیاری برای این پیشرفت هستیم و دانشگاهیان ما باید نیازهای اصلی جامعه را برطرف کنند.

وی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: شما کم و بیش از سوابق و برنامه های من آشنا هستید و در این چند روز نیز فرصتی فراهم شد تا خدمت شما برسم و برنامه های خود در پیشرفت علوم را بازگو کنم.

فرهادی وزیر پیشنهادی علوم تصریح کرد: برای ارتقای همه علوم به میدان آمده ام چرا که معتقدم مسئله امروز و آینده کشور مسئله پیشرفت علمی است.

وی در ادامه به سخنان حضرت امام (ره) درباره دانشگاه اشاره کرد و گفت: دانشگاه محور تحولات جامعه است و باید با تاثیر از این محور و استفاده از رهنمودهای مقام معظم رهبری در این باب موجب اقتدار ملی کشور باشیم.

فرهادی با بیان این مطلب که پیشرفت علمی اقتضاتی دارد گفت: من دو دوره مسئولیت در دستگاه کشور از جمله وزارت فرهنگ و بهداشت در کارنامه خود دارم و غریب به سی و پنج سال در عرصه جهادی، علمی و آموزشی را نیز در کارنامه خود دارم.

وزیر پیشنهادی علوم بیان داشت: برای رسیدن به اقتضاءات علمی و پیشرفت ها باید از درون دانشگاه ها، جامعه و جهان پیشرو استخراج کنیم.

وی افزود: پیشرفت علمی تنها در محیطی همدلانه و فضای تفاهم و عزم ملی می توان به آن درجه از دانش دست یافت.

فرهادی تصریح کرد: سابقه من برای هیچ یک از شماها ناشناخته نیست و شاهدید که من خدماتی در نظام و دولت ها داشته ام و از مقام معظم رهبری پیروی خواهم کرد و امروز برای این حاضر شده ام تا به سهم خود گره بن بست را بتوانم باز کنم و معتقدم باید از مدیرانی در آموزش عالی استفاده کرد که به ارزش های اسلام و انقلاب و نظام باور داشته باشند و از توان، تخصص برخوردار باشند.

وی افزود: افتخار من این است که مقلد امام و همراه همیشگی مقام معظم رهبری هستم.

وی ارتقای کیفیت آموزش عالی، اعتبار علمی رشته ها و مدارک دانشگاهی، حمایت از فرایند تبدیل علم به فناوری های مفید مورد نیاز و تجاری سازی آنها در خدمت اقتصاد دانش بنیان، تحول و ارتقا در علوم انسانی، تاسیس مراکز رشد علوم انسانی با تاکید بر اتاق های نظریه پردازی و پرورش فکری، تنظیم سند علوم، تحقیقات و فناوری، توسعه پایدار براساس اقتصاد مقاومتی، ارتقای نقش دانشگاه ها در چرخه تولید در تبدیل علم و فناوری از ایده تا بازار، حرکت به سوی الگوی اسلامی، ایرانی و دانشگاه و توسعه پایدار علم و فناوری و ...  را از جمله برنامه های خود برشمرد.

فرهادی در ادامه در پاسخ به صحبت های موافقین و مخالفین خود گفت: هیچ نامه ای را امضا نکرده ام نمی دانم نام من چگونه در آنها است و در مورد فتنه فصل الخطاب فرمایشات مقام معظم رهبری است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار