مسئول سازمان فضای مجازی سراج استان مرکزی:

رسانه‌ها باید همچون فتح خرمشهر، فتح بزرگی در جبهه مجازی داشته باشند

مسئول سازمان فضای مجازی سراج استان مرکزی گفت: رسانه‌ها باید به عنوان سربازان خط مقدم در جبهه فرهنگی وارد شوند و همچون فتح خرمشهرt فتح بزرگی در جبهه مجازی داشته باشند.
کد خبر: ۳۴۷۴۷۲
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳ - 23May 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان مرکزی، «محمد قربانی» مسئول سازمان فضای مجازی سراج استان و عضو سازمان بسیج رسانه در نشست تخصصی رسانه، دفاع مقدس و مقاومت ضمن گرامیداشت سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: امید است ما بتوانیم رهرو راه شهدا و امام شهدا باشیم.

وی با اشاره به اینکه ما باید بازنگری بر مفاهیم داشته باشیم، افزود: ما غنی ترین مباحث با موضوع اطلاع رسانی را در مباحث دینی داریم چراکه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی رسالت اصلی انبیا و اولیا الهی بوده است.

این مقام مسئول با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب در رابطه با اهمیت جایگاه رسانه و اطلاع رسانی گفت: همه به دنبال این هستیم که در این رابطه به یک درک مشترک برسیم چرا که رسانه دینی و انقلابی روشنگر است و در مقابل رسانه های غیر دینی اغوا گر بوده و به دنبال جوسازی، ایجاد سر و صدا و آشوب هستند.

رسانه‌ها باید همچون فتح خرمشهر، فتح بزرگی در جبهه مجازی داشته باشند

وی در ادامه با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب منشاء، هدف و ابزار را سه رکن تبلغ بر شمردند، ادامه داد: منشاء هر چیز باید فکر و اخلاص و با هدف عبودیت و بندگی و ابزار حکیمانه باشد تا بتوان به جایگاهی که می خواهیم برسیم.

قربانی با بیان اینکه ما صرفا رسانه را در بعد ابزاری و یک پدیده مدرن تعریف می کنیم، ادامه داد: رسانه و اطلاع رسانی پدیده جدیدی نیست بلکه با انسان به وجود آمده و یک سبقه به طول تاریخ دارد.

این کارشنانس فرهنگی و رسانه ای ادامه داد: نقش رسانه و اطلاع رسانی در اسلام به خوبی به چشم می خورد چرا که ما در اسلام کتاب آسمانی، خطابه و منبر را داشتیم و این خود نشان دهنده اهمیت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در جامعه است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: تبیین ارزش های انقلاب، دفاع مقدس و شهدا امری ضروری است و نقش رسانه ها در زنده نگه داشتن این ارزش ها و انتقال آن به نسل جوان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

قربانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک مفهوم مظلومی مانند ولایت است که از دوران های قبل و زمان ائمه تا کنون ادامه پیدا کرده و به دست امام خمینی رسیده و امام از این انقلاب رونمایی کرده است افزود: همه اقشار جامعه و در راس آن رسانه ها باید با روشنگری و آگاهی بخشی در این زمینه این انقلاب ارزشمند را حفظ و به دست صاحب واقعی آن برسانند.

وی با اشاره به اینکه شهدای ایران اسلامی در دوران انقلاب فقط ایرانی نبودند، افزود: دفاع مقدس را نباید در چهار چوب مرزهای ایران تعریف کنیم چرا که ما شهدای عراقی، افغانی، بحرینی و ... بسیاری داریم که برای دفاع از اسلام و ارزش های اسلامی در جبهه های حق علیه باطل حاضر شدند و با ایستادگی در برابر کفر جهانی و نثار جان خود انقلاب اسلامی ایران را به پیروزی رساندند.

قربانی افزود: رسانه های هوشمند انقلاب اسلامی باید همه وقایع و حوادث را به خوبی ببینند و با تسلط بر مبانی و ارزش ها به مرتفع کردن ضعف ها در حوزه رسانه پرداخته و مباحث را به درستی تشریح کنند.

وی با بیان اینکه استان مرکزی از استان هایی است که بیشترین شهید رسانه ای را دارد، ادامه داد: خبرنگاران و اصحاب فرهنگ و هنر در این موضوع بیشتر وارد شوند وبا استفاده از ابزار هنر و قلم خود به معرفی و شناساندن این عزیزان به افراد به ویژه نسل جوان بپردازند چرا که جامعه ما نیازمند آگاهی در این رابطه است.

این کارشناس فرهنگی جنگ نرم و فرهنگی امروز دشمن را جنگی مجازی و خطرناک دانست و بیان کرد: رسانه ها باید به عنوان سربازان خط مقدم در جبهه فرهنگی وارد شوند و همچون فتح خرمشهر فتح بزرگی در جبهه مجازی داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار