مشاور رئیس سازمان صدا و سیمای خراسان جنوبی:

صدا و سیما در دوران دفاع مقدس موجب حفظ انسجام ملی شد

«احمد محبی» نقش رسانه در وحدت ملی و انسجام ملت در دوران جنگ تحمیلی را مهم خواند.
کد خبر: ۳۴۷۴۷۶
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۴ - 22May 2019

به گزارش دفاع‌پرس از بیرجند، «احمد محبی» مشاور رئیس سازمان صدا و سیمای خراسان جنوبی امروز در نشست تخصصی رسانه، دفاع مقدس و مقاومت در بیرجند نقش صدا و سیما در طول هشت سال دفاع مقدس در حفظ و روحیه رزمندگان بی بدیل نامید و اظهار داشت: طلایی ترین و مهم ترین دوران انقلاب، دوران دفاع مقدس درخصوص نقش رادیو در جبهه بود و برای رادیو دوران افتخار آمیزی بود.

مشاور رئیس سازمان صدا و سیمای خراسان جنوبی با اشاره به اینکه رادیو اصلی ترین رسانه در آن دوران بود، تبیین کرد: خبرنگاران تا خط مقدم جبهه می توانستند حضور پیدا کنند و مخاطبان هر لحظه می توانستند با آن ارتباط بگیرند.

نقش مارش پیروزی در روحیه مردم

محبی اضافه کرد: اعلام رادیویی فتح خرمشهر و پخش مارش پیروزی برای مردم ملکه ذهن شده بود و یک شورآفرینی در کل کشور از این طریق اتفاق می افتاد.

وی با بیان اینکه با بیان اینکه شجاعت خبرنگاران و تصویربرداران رسانه ملی باعث کارآمدی بیشتر آن شد، اظهار داشت: درواقع ما یک صدا و سیما داشتیم که در برابر ده ها رسانه معاند بین المللی قد علم کرده بود.

مشاور رئیس سازمان صدا و سیمای خراسان جنوبی عنوان کرد: آرمانگرایی و اخلاق مداری، ولایتمداری در عین مردمدار و جهادگرایی و انقلابی بودن در عین توجه به وضعیت مردم در جامعه بود ازجمله نقش های صدا و سیما در دوران جنگ تحمیلی محسوب می شد.

باید 80 سال کار رسانه ای انجام دهیم

محبی با اشاره به فرموده رهبری مبنی بر اینکه «برای هشت سال جنگ تحمیلی باید 80 سال کار رسانه ای انجام دهیم و این هنر رسانه ملی است»، تأکید کرد: این یعنی کم کار کرده ایم و باید توجه کنیم که بعد از جنگ ویتنام، این طولانی ترین جنگ قرن بیستم محسوب می شد.

وی درخصوص نقش رسانه ملی در حفظ و انسجام ملی عنوان کرد: این مسئله به خصوص در شروع جنگ بسیار مهم بود چراکه بحران های زیادی داشتیم و در این شرایط یک رسانه می توانست یک انسجام را به مردم منتقل کند تا نگرانی نداشته باشند.

مشاور رئیس سازمان صدا و سیمای خراسان جنوبی نمایش ابتکارات و اقدامات جهادگران در جبهه های نبرد حق علیه باطل را از دیگر نقاط مثبت عملکرد صدا و سیما دانست و افزود: رسانه ملی توانست به مردم نشان دهد که شیعه و سنی و مسیحی و ارمنی و کارگر و استاد و همه آمده اند و در کنار هم حضور دارند.

انعکاس جنایات صدام به مردم و مجامع بین المللی

محبی حمله شیمیایی عراق را از جنایاتی برشمرد که رسانه ملی توانست به مردم نشان دهد و گفت: فقط صدا و سیما بود که توانست این واقعه را به تصویر بکشد و در مجامع بین المللی نشان دهد تا مردم از عمق جنایات صدام مطلع شوند.

وی یادآور شد: سپاه نیز در دوران دفاع مقدس در کنار سایر برنامه های خود در حوزه رسانه و تولید برنامه نیز ورود پیدا می کند و اولین اقدام نیز تولید برنامه «پیام جبهه» و یا «در جبهه  چه می گذرد؟» با همکاری صدا و سیمای کشور بود.

مشاور رئیس سازمان صدا و سیمای خراسان جنوبی مطرح کرد: رادیو جبهه 12 ساعت در روز فعالیت داشت و خبرنگاران از مناطق مختلف جبهه گزارش ارسال می کردند، همچنین 20 گروه فیلم برداری با حمایت خبرگزاری ایرنا به محورهای درگیری جنگ اعزام می شدند و اتفاقات را به تصویر می کشیدند.

محبی خاطرنشان کرد: مهمترین شاخصه اطلاع رسانی در دهه 60 عدم وجود رسانه های مختلف به معنی امروزی بود به طوری که باعث می شد اهمیت رسانه ملی بالاتر از امروز باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار