رزمنده دوران دفاع مقدس مطرح کرد؛

تلاش رسانه‎های بیگانه برای اختلاف‎افکنی بین ارتش و سپاه در دوران دفاع مقدس

مهدی مزگی‌نژاد با بیان اینکه ما نیروی مردمی کم داشتیم و بیشتر ارتش دفاع می‎کرد گفت: از کارهایی که رسانه‎های معاند می‌کردند این بود که قصد داشتند با مانور روی خبر تشکیل سپاه، در روحیه ارتش تاثیر منفی بگذارند.
کد خبر: ۳۴۷۴۸۲
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۱ - 22May 2019

به گزارش دفاع‌پرس از بیرجند، «مهدی مزگی‎نژاد» از رزمندگان دوران دفاع مقدس امروز در نشست تخصصی رسانه، دفاع مقدس و مقاومت در بیرجند اظهار داشت: چیزی که در جنگ‎های دنیا مطرح است 50 درصد نبرد نظامی و 50 درصد نبرد رسانه‌ای است.

وی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس شاهد خیلی از صحنه ها بودیم و ای کاش دوربین‌ها می‌بود و ثبت می‌کرد، گفت: در مجموعه رسانه در جنگ و دفاع، بخشی رسانه های خودی بود و بخشی رسانه های دشمن که سلامتی ما را نمی خواستند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس افزود: یکی از کارکردهای رسانه در دوران دفاع مقدس رصد تبلیغات بیگانگان بود و بررسی رادیوهای بیگانه برای شناخت و بررسی شرایط دشمن مطرح بود.

وی با اعلام اینکه ما نیروی مردمی کم داشتیم و بیشتر ارتش دفاع می کرد گفت: از کارهایی که رسانه های معاند می کردند این بود که تشکیل سپاه را طوری بیان می کردند که گویی جمهوری اسلامی می خواهد ارتش را کنار بگذارد و با این کار قصد داشتند در روحیه ارتش تاثیر منفی بگذارند.

رزمنده دوران دفاع مقدس بی انگیزه کردن مردم را از دیگر کارهایی دانست که آنها دنبال می کردند گفت: عوض کردن ماهیت جنگ از این منظر که عراق متجاوز نیست درحالی که هنوز خیلی از شهرها دستشان بود، از جمله اهداف رسانه ای آنها بود.

مزگی نژاد عنوان کرد: بعد از اینکه وارد خاک ما شدند پیشنهاد صلح دادند چراکه صدام احساس می کرد ما تشنه صلح هستیم و این بهانه ای شد برای اینکه بگویند ایرانی ها جنگ طلب هستند.

وی با اشاره به تغییر جو تبلیغاتی عراق و دشمنان ایران بعد از فتح خرمشهر مطرح کرد: دشمنان ایران عملا وارد صحنه شدند و خبرنگار بی بی سی وارد میدان شد و اعلام می کرد ایرانی ها بریدند و نمی توانند بجنگند.

رزمنده دفاع مقدس خاطرنشان کرد: این شرایط تبلیغات و هجمه سنگین علیه انقلاب اسلامی نهایتا منجر به پذیرش قطعنامه شد اما در نهایت با رفتار زشتی که غربی ها داشتند نتیجه نداد و پیروزی از آن جمهوری اسلامی ایران شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار