مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان:

ما در دفاع مقدس ادبیات جنگ و سبک آن را متحول کردیم

سرهنگ حجت‎الله ناصرپور با بیان اینکه ما در دفاع مقدس ادبیات جنگ و سبک آن را متحول کردیم،گفت: در آن دوران حساس جنگ با تکیه بر قدرت الهی و رهبری‎های امام خمینی (ره)، پیش‌بینی‎های دشمن را برهم زدیم.
کد خبر: ۳۴۷۴۸۶
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۵:۰۸ - 23May 2019

عرضه ادبیات صلح پایدار به جهانیان از دستاوردهای دفاع مقدس است

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از خرم‌آباد، «حجت‌الله ناصرپور» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان امروز چهارشنبه در  جلسه ستاد بزرگداشت سوم خرداد که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت:  عملیات های بیت المقدس و حاج عمران از به یاد ماندنی ترین عملیاتهای دوران دفاع مقدس هستند.

وی با بیان اینکه رزمندگان لرستانی در دو عملیات «بیت المقدس» و «حاج عمران»  رشادت‌ها آفریدند، گفت: طبق آمار و اسناد موجود در بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان، شهرستانهای بروجرد 118 شهید، خرم آباد 123، دورود 12 شهید، ازنا 55 شهید، الیگودرز 83 شهید، الشتر17 شهید، نور آباد شش شهید و کوهدشت 18 شهید را 2 عملیات «حاج عمران» و «بیت المقدس» تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

ناصرپور  افزود: در عملیات بیت‌المقدس چهار گردان سپاه پاسداران از لرستان حضور داشتند و در این عملیات حماسی استان لرستان 166 شهید را  تقدیم انقلاب اسلامی کرد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس لرستان با بیان اینکه ما در دفاع مقدس  ادبیات جنگ و سبک آن را متحول کردیم، تصریح کرد: در آن دوران حساس با تکیه بر قدرت  الهی، اتخاد مردم و رهبری های پیامبر گونه امام خمینی(ره)، پیش‌بینی عای دشمنان را بر هم زدیم.

وی با تأکید بر اینکه در همان سالهای اولیه جنگ توانستیم مسیر جنگ را عوض کنیم، افزود: در آن دوران حساس رزمندگان ما باعث شدند معنویت و اخلاق جای خودش را پیدا کند.

ناصر پور گفت:  چهار رکن مشروعیت، مقبولیت، کار آمدی و اقتدار ارکان اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران هستند، اضافه کرد: این چهار رکن باعث تولید قدرت و نفوذ معنوی در دنیا می‌شوند و در نهایت امنیت ملی را در پی خواهند داشت.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس لرستان، عدالت اجتماعی، خدمت به معیشت مردم، توسعه فرهنگی و اقتدار ملی را از مهمترین اهداف شهدا برشمرد و گفت: این ما هستیم که باید تلاش کنیم میراث داران خوبی برای شهدا باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح برنامه های اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در روز سوم خرداد پرداخت و گفت:  ایجاد نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری با فضاسازی متفاوت باتوجه به ایام لیالی قدر، سرکشی به خانواده های شهدای آزادسازی خرمشهر و حاج عمران، صبحگاه مشترک نیروهای نظامی، به صدا در آوردن بانک مقاومت همزمان با سراسر کشور، غبارروبی گلزارشهدا، از جمله برنامه های  است  که در روز سوم خرداد  در لرستان اجرا می‌شود.

مدیر کل حفظ آثار  و نشر ارزشهای دفاع مقدس لرستان سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه توسط سردار کشکولی و فرماندهان سپاه در شهرستان‌ها، اجرای نمایش توسط حوزه هنری و ارشاد، انجام مصاحبه با فرماندهان دفاع مقدس را از دیگر برنامه های سوم خرداد  برشمرد و ادامه داد: برگزاری برنامه های قصه گویی، رونمایی از 10 اپلیکیشن و 40 عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس، بررسی نقش زنان و روحانیت در دفاع مقدس از دیگر برنامه های داره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس لرستان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها