نشست «رسانه، دفاع مقدس و مقاومت» در قم برگزار شد

نشست «رسانه، دفاع مقدس و مقاومت» با حضور مسئولان و نمایندگان رسانه‌های استان قم در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد.
کد خبر: ۳۴۷۵۱۱
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۹ - 22May 2019

نشست «رسانه، دفاع مقدس و مقاومت» در قم برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، نشست «رسانه، دفاع مقدس و مقاومت» در آستانه حماسه سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر، با حضور مسئولان و نمایندگان رسانه‌های استان قم به همت سازمان بسیج رسانه و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد.

«سیدموسی حسینی کاشانی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم طی سخنانی در این نشست با اشاره به نقش رسانه‌ها در زمینه ترویج و معرفی فرهنگ دفاع مقدس اظهار داشت: بیان خاطره‌های هشت سال دفاع مقدس و زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت بسیار ضروری است و باید این موضوع مهم مورد توجه همه قرار بگیرد.

وی گفت: افتخار‌های بسیار بزرگی از دوران دفاع مقدس وجود دارد، اما نسل کنونی تنها خبر‌هایی از آنان را می‌شنود و با فضای آن روز‌ها آشنایی چندانی ندارد و برای نسلی که فضای جنگ را تجربه نکرده است، باید به طور ملموس حال و هوای آن روز‌ها را تداعی شود و آن‌ها را با فضای ایثار و شهادت آشنا کنیم و تاثیرگذاری درستی داشته باشیم.

حسینی با بیان این که مستندسازان و عکاسان خبری دوران دفاع مقدس جایگاه بسیار ارزشمندی دارند و این افراد و خاطرات آن‌ها همچون گنجینه‌ای ارزشمند است، گفت: باید از این افراد تجلیل کنیم و از آثار آن‌ها به طور مناسب بهره ببریم.

وی گفت: دشمنان به دنبال بهانه و فرصتی هستند تا به انقلاب اسلامی ایران خدشه‌ای وارد کنند که به طور حتم در این کار ناکام می‌مانند و درخت تنومند انقلاب اسلامی که با خون شهیدان آبیاری شده است، همچنان استوار و پایدار خواهد ماند.

در این نشست «میثم آقاجان پور» تصویربردار فیلم مستند «برای نُبُل، برای الزهرا» در جبهه‌های مقاومت، علی بیطرفان، رضا رحیمی تنها و حسن عنایتی از فیلمسازان و عکاسان دوران دفاع مقدس به بیان خاطرات و دیدگاه‌های خود پیرامون اثربخشی موضوع رسانه پرداختند.

در نشست امروز همچنین یاد و خاطره شهدای مدافع حرم استان قم و چهار شهید از عکاسان و فیلمبرداران سمعی بصری واحد تبلیغات لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) در دوران دفاع مقدس به نام‌های های جواد گلفشان، اسماعیل شریعت پور، مهدی شریفی و گلستانی گرامی داشته شد.

این نشست با نمایش بخشی از مستند «برای نبل، برای الزهرا» همراه بود و در پایان با تقدیم هدایایی از آقاجانپور، بیطرفان، رحیمی تنها و عنایتی تقدیر شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار