بیانیه اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس گلستان؛

فتح خرمشهر به عنوان حماسه همیشه جاویدان باقی خواهد ماند

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۳۴۷۵۲۷
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲ - 23May 2019

فتح خرمشهر به عنوان حماسه همیشه جاویدان باقی خواهد ماندبه گزارش دفاع‌پرس از گرگان، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان به مناسبت سالروز سوم خرداد آزادسازی خرمشهر بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

فتح خرمشهر برشی از تاریخ ماندگار انسان‌هایی كه با توکل خالصانه به درگاه خداوند منان پای به عرصه جهاد نهادند و با به نمایش گذاشتن ایمانی مملو از شعور محمدی (ص) و شور حسینی (ع) واقعه‌ای را رقم زدند كه تمامی ناظران ریز و درشت جهان را به حیرت انداختند و قدرتمندان متكبر و مغرور را سراسیمه كردند.

آزادسازی خرمشهر زمانی رقم خورد که این قطعه از خاک مقدس ایران عزیز بیش از یک و نیم سال در اشغال متجاوزین ارتش بعثی صدام بود، اما با پیروزی تاریخ ساز رزمندگان اسلام، این دستاورد بزرگ نماد غیرت ملی و سرآغاز تغییر معادلات جنگ به نفع جمهوری اسلامی و رزمندگان اسلام شد.

عملیات پیروزمندانه بیت المقدس و آزادی خرمشهر در سوم خرداد سال ۱۳۶۱ پیدایش وضعیت نوینی در صحنه سیاسی- نظامی جنگ تحمیلی ۸ ساله و تحولات آینده خاورمیانه را رقم زد که ضربه‌ای اساسی و تعیین‌کننده را بر پیکر دشمن بعثی وارد ساخت و تمامی معادلات، باورها و ذهنیت‌ها پیرامون توانمندی‌ها و قابلیت‌های نظامی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران را تغییر داد.

فتح خرمشهر به عنوان حماسه همیشه جاویدان باقی خواهد ماند و اینک بر ما است به عنوان وارثان و حافظان این ارزش‌ها و آرمان های مقدس در راه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان فرهنگ ارزشمند در جامعه تلاش و همت نماییم، تا نسل‌های آینده با ایثارگری‌های پیشکسوتان جهاد، با آرمان‌ها و اهداف شهیدان و ارزش‌های دوران هشت سال دفاع مقدس و امام شهیدان آشنا شوند.

لذا ضمن گرامیداشت یاد، نام و خاطره رزمندگان اسلام، شهدای گرانقدر و ایثار گران عزیز، سالروز این حماسه ارزشمند را به آحاد مردم ولایی و مومن استان گلستان تبریک و تهنیت عرض کرده و سلام درود می‌فرستیم به روح متعالی حضرت امام خمینی (ره) و همه شهیدانی که در مسیر حفظ اسلام جان خود را تقدیم کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها