مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان جنوبی:

کمتر دورانی از نظر معنوی همچون دوران دفاع مقدس است

«محمدرضا فخر» با بیان اینکه دوران دفاع مقدس دورانی معنوی بود و از نظر معنویت کمتر دورانی را همچون آن زمان تجربه کرده‌ایم گفت: اخلاصی که افراد در آن زمان داشتند و جلسات معنوی که برگزار می‌شد همه به غنای معنویت آن دوران کمک می‌کرد.
کد خبر: ۳۴۷۵۷۷
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷ - 23May 2019

به گزارش دفاع‌پرس از بیرجند، امروز به مناسبت فرارسیدن سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و جمعی دیگر از مسئولان سپاه خراسان جنوبی با مادر و خانواده شهید «عبدالرضا خامسان» دیدار کردند.

«محمدرضا فخر» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی در این دیدار اظهار داشت: یکی از افتخارات من در دوارن دفاع مقدس این بود که در کنار این شهید بزرگوار بودم.

وی افزود: سال های 60 و 61 برای تعدادی از دانش آموزان که عطر و بوی شهادت را استشمام کرده بودند سال های خاصی بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی با بیان اینکه تواضع، اخلاص و تمام خوبی‌ها در این شهید جمع بود، عنوان کرد: ما در دوران دانش آموزی در خدمت این شهید بودیم.

فخر در خصوص ویژگی های دوران دفاع مقدس یادآور شد: آن دوران، دورانی معنوی بود و از نظر معنویت کمتر دورانی را همچون آن زمان تجربه کرده ایم.

وی اضافه کرد: اخلاصی که افراد در آن زمان داشتند و جلسات معنوی که برگزار می‌شد همه به غنای معنویت آن دوران کمک می کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی با اشاره به پدر شهید عبدالرضا خامسان، خاطرنشان کرد: پدر مرحوم این شهید نیز از عناصر تأثیرگذار در فرهنگ شهر بیرجند بودند و خدماتی به مردم شهر ارائه کردند.

عبدالرضا خامسان 26 تیر سال 1342 در بیرجند دیده به جهان گشود و تحصیلات خود را تا پایان دوره متوسطه در رشته علوم تجربی در بیرجند گذراند و سپس به عنوان پاسدار راهی در جبهه حضور یافت.

وی در عملیات بیت المقدس شرکت داشت و در روز 20 اردیبهشت سال 61 در ایستگاه حسینیه خرمشهر بر اثر اصابت ترکش و موج گرفتگی به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار