مجتهدزاده در نشست پیشکسوتان زن دوران دفاع مقدس:

رزمندگان با آزادی خرمشهر نگرش دنیا را نسبت به ایران تغییر دادند

رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس گفت: صدام در حالی به ما حمله کرد که گمان می‌برد نظام ما در حال فروپاشی است و توان دفاع ندارد اما رزمندگان با آزادی شهرخرمشهر، معادلات بین‌المللی و نگرش دنیا نسبت به ایران را تغییر دادند.
کد خبر: ۳۴۷۶۰۳
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴ - 23May 2019

رزمندگان با آزادی خرمشهر نگرش دنیا را نسبت به ایران تغییر دادندبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، نشست پیشکسوتان زن دوران دفاع مقدس با حضور مریم مجتهدزاده رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع‌مقدس امروز در ساختمان ستاد مرکزی راهیان نور برگزار شد.

مریم مجتهدزاده ضمن گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت مردم دزفول اظهار داشت: زمانی که از آزادی خرمشهر و مقاومت مردم دزفول سخن می‌گوییم برخی که آن زمان را ندیدند، گمان می‌کنند که یک رویداد تاریخی است که یک افرادی آن زمان دور هم جمع شدند و حوادثی رخ داد. نسل امروز حوادث و رویدادهای دوران جنگ را مثل یک خاطره می‌شنوند اما زنان و مردان آن زمان از مادیات دنیوی دل کندند و زیر باران گلوله رفتند.

وی ادامه داد: نیروهای صدام وقتی وارد خرمشهر شدند، بر در و دیوار شهر نوشتند که آمده‌ایم تا بمانیم. در دنیا وقتی شهر یا کشوری به اشغال در می‌آید، سال‌ها مستعمره می‌شود اما رزمندگان ما اجازه ندادند که خاک کشورشان در دست دشمن بماند.

مجتهدزاده افزود: کسانی که آن روزها را دیده‌اند و در صحنه حضور داشتند به خوبی می‌دانند که آزادی خرمشهر و نگه داشتن شهر دزفول زیر باران گلوله، همچون یک معجزه بود. از این نوع معجزات در انقلاب اسلامی زیاد داریم. این معجزات عامل قدرت و قوت ما شد. صدام در حالی به ما حمله کرد که گمان می‌کرد نظام ما در حال فروپاشی است و توان دفاع ندارد اما رزمندگان با آزادی شهر خرمشهر، معادلات بین‌المللی و نگرش دنیا نسبت به ایران را تغییر دادند.

رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران امروز به عنوان یک کشور تاثیرگذار و قدرتمند در منطقه و جهان محسوب می‌شود. امروز در سخنرانی‌های مسوولین آمریکایی، کلمه جمهوری اسلامی زیاد تکرار می‌شود. این نشان دهنده نقش موثر ما در دنیا است که این قدرت را ما مدیون خون شهدا و مقاومت مردم هستیم.

مجتهدزاده با بیان این که ایمان رمز پیروزی ما در جنگ بود، گفت: رخدادهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را نباید به عنوان یک مقطعی در گنجینه تاریخ نگه داریم، بلکه باید از آن به عنوان تجربه برای رشد کشور استفاده کنیم.

رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع‌ مقدس با اشاره به تحریم‌های علیه ایران، عنوان کرد: تحریم‌ برای ما چیز جدیدی نیست. ما از زمان انقلاب تا به امروز در تحریم هستیم. در جنگ ما با دست خالی بودیم اما پیروز میدان شدیم، امروز هم در جنگ اقتصادی پیروز میدان خواهیم شد.

وی در خصوص توجه مردم به شهر خوزستان اظهار کرد: ملت ایران قدرشناس زحمات، ایثار و از خودگذشتی مردم خوزستان هستند. زمانی که در خوزستان سیل آمد، مردم از سراسر کشور به مردم خوزستان رفتند و تا آخر کنارشان ایستادند.

مجتهدزاده در پایان سخنانش از تشکیل کارگروه پیشکسوتان دفاع مقدس در سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس خبر داد.

بر اساس این گزارش، در این نشست زنان مقاوم دزفول به بیان خاطرات خود از دوران دفاع مقدس پرداختند. همچنین پیشنهاد شد در سال آینده پوستر تلفیقی از آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت در دزفول طراحی و برنامه‌ مشترکی برگزار شود.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها