بیانیه اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد؛

فتح خرمشهر حماسه‌ای از جنس ایمان و ایثار بود

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت سوم خرداد سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۳۴۷۶۸۸
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۷ - 23May 2019

به گزارش دفاع‌پرس از یاسوج، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت سوم خرداد سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

فتح خرمشهر در سوم خرداد ۱۳۶۱ و عملیات پیروزمندانه بیت‌المقدس حماسه‌ای از جنس ایمان و ایثار بود که نقطه اوج دفاع هشت ساله مقدس همراه با تغییر معادلات جهانی و مناسبات نظامی و سیاسی به دست رزمندگان دلیر و ایمان‌های راسخ بود. مقاومتی دلیرانه که در لبیک به رهبر زمان وآگاه و با اتکا به این آیه قرآن کریم یعنی «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرکُم وَیُثَبِّت أَقدامَکُم» (محمد/۷) انجام گرفت و با رشادت‌ها، ایثارگری‌ها و از جان گذشتن‌ها به دشمنان فهماند که نیرویی کارآمدتر و برنده‌تر از نیروی «ایمان» نیست.

سوم خرداد تجلی‌گاه نیروی ایمان و دلاوری مردان خداباور و جلوه‌گاه عشق به ولی، ایثار و رشادت است که پیام مقاومت تا پای جان را به تمام جهانیان صادر کرد و هیمنه پوشالی استکبار و متجاوزگران را در هم شکست و عملیات سرنوشت‌سازی شد که بر تمامی رخدادهای سیاسی و نظامی آینده تاثیر داشت و دارد.

 فتح خرمشهر که با تاسی رزمندگان دوران دفاع مقدس از مولای متقیان (ع) و با رمز «یا علی ابن ابی‌طالب»، خیبرگونه انجام گرفت و خونین شهر را از چنگال روح پلید و محتوم به شکست ایادی استکبار و غرب باز پس گرفت و عملیات عزتمندانه و غرورآفرین بیت‌المقدس را در سایه ایمان، معنویت و نصرت الهی رقم زد.

بازخوانی حماسه غرورآفرین فتح خرمشهر و مرور ایثارگری و روحیه انقلابی و جهادی رزمندگان گنجینه‌ای است که باید به نسل جوان امروز و تصمیم‌سازان فردا برسد چرا که آینده متعلق به آنان است تا با بصیرت و تکیه بر تدبیر و دوراندیشی ولایت فقیه در مسیر زنده نگه‌داشتن آرمان‌های انقلاب و شهدا گام بردارند.

اینک نسل امروز و فرزندان انقلاب اسلامی با تبعیت از فرامین عالمانه و دوراندیشانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و با تاسی از نیروی ایمان و معنویت در عرصه‌های مختلف علم و فناوری، فرهنگ و هنر، اقتصاد مقاومتی خرمشهرهای پیش‌رو را فتح خواهند کرد و به قله‌های رفیع عزت و سربلندی در سایه‌سار ولایت دست خواهند یافت و ایران اسلامی را در مسیر پیشرفت، به امت الگو و تمدن‌ساز تبدیل خواهند کرد.

آری انقلاب اسلامی ایران با بازخوانی ارزش‌های دفاع مقدس و چنگ زدن به منبع سرشار ایمان، معنویت، ایثار و اخلاص در کنار حفظ وحدت، سنگرهای پیروزی را در آرایش جنگی امروز دشمنان یکی پس از دیگری فتح خواهد کرد؛ لذا اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه وبویراحمد سالروز آزادسازی خرمشهر شهر خون و مقاومت را به مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای (مدظله العالی) و ملت شریف و دلاور ایران تبریک و تهنیت گفته و یاد و خاطره شهدای گرانقدر این عملیات عزت‌آفرین را گرامی می‌داریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها