مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان خبر داد؛

ثبت نقش آمادگاه «بابا عباس» در دفاع مقدس

سرهنگ «حجت‌الله ناصرپور» گفت: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در نظر دارد نقش آمادگاه «بابا عباس» را در دوران دفاع مقدس بررسی و ثبت و ضبط کند.
کد خبر: ۳۴۷۷۰۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۸ - 24May 2019

نقش آمادگاه «بابا عباس» در دوران دفاع مقدس نوشته می‌شود

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم‌آباد، سرهنگ «حجت‌الله ناصرپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان عصر روز گذشته (2 خرداد) در دیدار با سرهنگ «هاشم کلانتری» فرمانده آمادگاه «بابا عباس»، که به عنوان فرمانده واحد مهمات نیروی زمینی ارتش منصوب شده است، ضمن تبریک  انتصاب وی در این جایگاه،  اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس اگر آمادگاه‌های مهماتی نبودند، مطمئناً رزمندگان هیچ پیشرفتی نداشتند.

وی با بیان اینکه چیزی که نیرو را به پیش می‌راند تا اینکه بتواند در نبردهای تاکتیکی توفیق داشته باشد، عُده است نه عِده، افزود: مهمات مانند آب و غذاست و انسان بدون آب و غذا نمی‌تواند مدت زمان طولانی زنده بماند و توفیقی داشته باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان گفت: در دوران دفاع مقدس آمادگاه‌ها نیاز شبانه روزی رزمندگان را تأمین می‌کردند، مهمات را به آنها می رساندند و نقش خود را در این زمینه به خوبی ایفا می‌کردند.

ناصرپور با تأکید بر لزوم ثبت و ضبط خاطرات دوران دفاع مقدس و بررسی نقش تمامی ارگان‌ها و نهادهای مؤثر در دوران دفاع مقدس، بیان کرد: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در نظر دارد نقش آمادگاه «بابا عباس» را در دوران دفاع مقدس بررسی و ثبت و ضبط کند.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر نقش آمادگاه «بابا عباس» در دوران  هشت ساله جنگ تحمیلی نوشته نشود، جوانان امروزی که به این مکان می آیند، فقط به  ویژگی های ظاهری این مکان توجه می کنند و متوجه نمی شوند اینجا کجاست و یک سوال بزرگ برای آنها پیش می آید که نقش آمادگاه «بابا عباس» در دوران دفاع مقدس چه بوده است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با بیان اینکه  ما باید از تجارب تلخ و شیرین دفاع مقدس برای تربیت سربازان و پیاده نظام جمهوری اسلامی ایران استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: نباید تجارب ارزشمند گذشته را به فراموشی بسپاریم.

ناصرپور گفت: در راستای بررسی نقش آمادگاه «بابا عباس» در دوران دفاع مقدس، ما یک تیم تحقیقاتی به پادگان اعزام می‌کنیم.

وی با بیان اینکه دانش ضمنی یعنی آن چیزی که از رویدادها در ذهن مانده و هنوز به رشته تحریر درنیامده است، متذکر شد: رزمندگان پیشکسوت ما به عنوان سرمایه های ارزشمندی هستند که باید خاطرات آنها ثبت و ضبط شود و به عبارتی دانش ضمنی آنها به دانش تصریحی تبدیل شود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان اظهار داشت: ثبت و ضبط تجارب آمادگاه‌ها در دوران دفاع مقدس را  می‌توان در سطح کل فرمانده مهمات، عملیاتی کرد و هر آمادگاهی نقشش در دوران دفاع مقدس ترسیم شود که لازمه این کار پژوهشی مصاحبه با فرماندهان آمادگاه‌ها در دوران دفاع مقدس است.

ناصرپور خطاب به سرهنگ «کلانتری» فرمانده آمادگاه «بابا عباس» گفت: ان‌شاءالله با حضورتان در فرماندهی مهمات نزاجا منشأ خیر و برکت و اثربخشی بسیار خوبی باشید.

وی با بیان اینکه یک فرمانده موفق باید دارای روابط عمومی قوی باشد، افزود: ما باید با پایبندی به اصول‌مان با دنیا تعامل داشته باشیم تا اینکه در سیاست خارجی موفق باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار