معاون استاندار سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

آزادسازی خرمشهر نقطه عطف دفاع مقدس بود

غلامرضا گنجی گفت: آزادسازی خرمشهر از لحاظ نظامی به عنوان نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس شناخته می‌شود.
کد خبر: ۳۴۷۷۰۱
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴ - 24May 2019

آزادسازی خرمشهر یکی از مهمترین اهداف عملیات بیت المقدس در جنگ تحمیلی بود«غلامرضا گنجی» معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان زابل در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در زاهدان اظهار داشت: آزادسازی خرمشهر یکی از مهمترین اهداف عملیات بیت المقدس در جنگ تحمیلی بود.

وی افزود: فتح خرمشهر که با غیرت و از خودگذشتگی رزمندگان اسلام همراه بود، بازتاب جهانی داشت. این اتفاق موجب سرافکندگی عراق شد و پوشالی بودن قدرت ارتش بعث را ثابت کرد.

گنجی گفت: این واقعه از لحاظ نظامی به عنوان نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس شناخته می‌شود به همین دلیل از آن روز به عنوان نمادی از پیروزی، مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن یاد می‌کنیم.

این مسئول بیان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی در اقدامی تحسین برانگیز سوم خرداد را به عنوان «روز مقاومت، ایثار و پیروزی» در تقویم رسمی کشور نامگذاری کرده است.

گنجی ادامه داد: این نبرد علاوه بر پایان بخشیدن به چند ماه اشغال یکی از مهم‌ترین مناطق میهن عزیزمان، ضربه‌ای سنگین به توان رزمی و روحیه نیروهای عراقی وارد آورد؛ پس وظیفه همه ماست که برای گرامیداشت این روز و ایثار و از خودگذشتگی رزمندگان غیور اسلام بیش از پیش همت گماریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار