در بیانیه اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس قم مطرح شد؛

شکل‌گیری حماسه آزادسازی خرمشهر و مقاومت دزفول بر پایه همدلی مردم با نیرو‌های مسلح

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم با صدور بیانیه‌ای، حماسه آزادسازی خرمشهر و مقاومت دزفول را آرایشی جنگی مبتنی بر همدلی مردم با نیرو‌های مسلح در برابر دشمن متجاوز دانست.
کد خبر: ۳۴۷۷۱۸
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵ - 24May 2019

«خرمشهر و دزفول» آرایش جنگی از جنس همدلی و مقاومتبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم به مناسبت هفته مقاومت و پیروزی، سالروز آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت و پیروزی دزفول بیانیه‌ای صادر کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
وَلَیَنصُرَنَّ اللَّهُ مَن یَنصُرُهُ ۗ. إِنَّ اللَّهَ لَقَوِیٌّ عَزیزٌ
و خداوند کسانی را که یاری او کنند (و از آیین اودفاع نمایند) یاری می‌کند؛ خداوند قوی و شکست‌ناپذیر است. (سوره حج)

تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مشحون از حوادث و حماسه‌های سرنوشت ساز است؛ بخصوص وقایعی چون مقاومت مردم و نیرو‌های مسلح خرمشهر در آغازین روز‌های جنگ تحمیلی، با درخشندگی خاص خود در قاموس جاودانگی این ملت حماسه‌ساز که جان خود را برای دفاع از دین و آرمان‌های انقلاب اسلامی در طبق اخلاص می‌نهند، ثبت شده است.

فتح خرمشهر در سوم خردادماه ۱۳۶۱ پس از حدود ۱۹ ماه اشغالگری و جنایت رتش بعث و حامیان آن، محصول مقاومت، ایثار و شهادت‌طلبی فرزندان رشید ملت ایران در مصاف با دشمنان متجاوز به سرکردگی استکبار جهانی بود و نشان داد عزم و اراده راسخ و اهتمام به آرمان‌ها و ارزش دینی و ملی می‌تواند دستاورد‌های تاریخ‌سازی را برای کشور رقم بزند.

در آزادسازی خرمشهر همدلی و همراهی نیرو‌های مسلح، اعم از سپاه و بسیج و ارتش و عموم مردم، ظهور و بروز پیدا کرد؛ این فتح عظیم، نقطه عطف الهام‌بخش برای ملت سرافراز و مسئولان نظام اسلامی است و همچون دیگر دوران طلایی دفاع مقدس باید از گزند تحریف و فراموشی حفظ شود و به نسل آینده منتقل گردد.

سوم خرداد یادآور نصرت الهی بر مومنانی است که پشت سر رهبر خویش در تمامی دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در راه حق و حقیقت استقامت ورزیدند و با عبارت طلایی حضرت امام (ره) «خرمشهر را خدا آزاد کرد» در تاریخ این سرزمین ماندگار شد؛ در واقع حماسه سوم خرداد نشانگر استمرار امداد‌های غیبی از جنس طبس است که در همه حال بر یاری دهندگان دین خدا جاری می‌شود.

چهارم خردادماه نیز سالروز حماسه مثال‌زدنی مردم شهیدپرور و مقاوم دزفول است که به عنوان نماد استقامت ملت بصیر ایران اسلامی به نام «روز مقاومت و پایداری» در تقویم رسمی کشور نام‌گذاری شده است؛ این حماسه عظیم بیانگر مقاومت و حضور مجاهدانه و آگاهانه مردم ایران در صحنه‌های دشمن‌ستیزی است که موجبات عزت و سربلندی میهن اسلامی به ویژه خوزستان قهرمان را برای همیشه تاریخ این سرزمین فراهم آورده است.

شهر دزفول که در هشت سال دفاع مقدس، شهر موشک‌ها و بمب‌ها نامیده شده بود، به دفعات مورد تهاجم اشغالگران بعثی قرار گرفت به گونه‌ای که ۱۷۶ بار توسط موشک، ۴۸۹ بار توسط بمب و راکت و ۲ هزار و ۵۰۰ بار توسط توپ مورد حمله متجاوزین قرار داشت، اما مردم آن، لحظه‌ای دست از مقاومت و ایستادگی برنداشتند.

بصیرت و هوشمندی الهی حضرت امام (ره)، ایثار شهدا و رزمندگان اسلام و مقاومت و پایداری سلحشورانه مردم دزفول بود که باعث شد این شهر همچون خرمشهر اشغال نشود؛ زیرا اشغال آن بعنوان دروازه ورودی خوزستان خطر سقوط کل استان را در پی داشت؛ «اما مردمان مؤمن، انقلابی، مجاهد، فداکار و مقاوم این شهر در هشت سال دفاع مقدس با وجود اصابت پی در پی موشک‌های بی‌شمار، همزمان بخش‌های تخریب شده را بازسازی می‌کردند و اراده رژیم بعثی عراق در خالی کردن شهر و درهم کوبیدن مقاومت آن به آرزوی دست‌نیافتنی متجاوزین تبدیل می‌شد».

امروز در شرایطی که دشمنان علیه ایران اسلامی آرایش جنگی به خود گرفته‌اند، بازخوانی حماسه‌هایی، چون خرمشهر و دزفول، چراغ راهی است که در پرتو آن، با اهتزاز پرچم همدلی و مقاومت و مهندسی آرایش جنگی مقتدر و متناسب علیه دشمن و با اقتدا به رهنمود‌های حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و با الهام گرفتن از سیره و منش شهدای بزرگوار، در پیچ تاریخی بزرگ امروز موانع پیش روندگی انقلاب و پیشرفت کشور عزیزمان را تا رسیدن به عصر ظهور برطرف سازیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها