فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد:

آزادسازی خرمشهر مقدمه پیروزی‌های ایران در سایر عملیات‌های دفاع مقدس شد

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: آزادسازی خرمشهر سبب شد رزمندگان ما عملیات‌های دیگری را اجرا کنند و روز به روز شاهد پیرزوی‌های قوای اسلام بودیم.
کد خبر: ۳۴۷۷۳۷
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۳ - 24May 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یاسوج، سردار «مهدی انصاری» فرمانده نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز در مراسم گرامی‌داشت سالروز آزادسازی خرمشهر در مصلی یاسوج، اظهار داشت: آغاز تهاجم سراسری و گسترده ارتش عراق با غافل‌گیری همراه بود و این امر سبب شد تا موفقیت‌هایی نصیب متجاوزان شود که از جمله توفیقات آنها فتح خرمشهر بود.

وی با بیان اینکه خرمشهر پس از 34 روز مقاومت مردانه و شجاعانه مردم به اشغال بعثی‌ها درآمد و یک غم بزرگ بر دل امت اسلام و ملت ایران سنگینی می‌کرد، افزود: عملیات بیت‌المقدس برای آزادسازی خرمشهر یکی از بزرگ‌ترین و استراتژیک‌ترین عملیات‌ها بود و لذت‌بخش‌‌ترین شیرینی در این عملیات نصیب ملت ایران شد.

فرمانده نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه عملیات بیت‌القدس در چهار مرحله اجرایی شد، گفت: مرحله اول این عملیات در شمال کرخه و مرحله دوم در 16 اردیبهشت انجام شد و در این دو مرحله بود که رزمندگان اسلام توانستند لشکر عراق را به عقب برانند.

انصاری بیان کرد: در مرحله سوم که در 19 اردیبهشت بود، چهار تیپ از سپاه و 2 تیپ از ارتش آماده ورود به این صحنه شدند؛ اما به دلیل تمرکز قوای دشمن در خطوط پدافندی، توفیقی حاصل نشد و مرحله چهارم عملیات بیت‌القدس در سه روز متوالی به اجرا درآمد و حضور مقتدرانه رزمندگان ما در مرحله چهارم عملیات بیت‌المقدس، دشمن را غافلگیر کرد.

وی ابراز کرد: تعدادی از یگان‌های دشمن در این عملیات منهدم شدند و نیروهای عراق تلاش کردند در آن روز بتوانند حلقه محاصره را بشکنند، اما هر بار با دادن تلفات سنگینی عقب‌نشینی می‌کردند.

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه با پیروزی رزمندگان ما پرچم پرافتخار نظام جمهوری اسلامی بر فراز مسجد جامع خرمشهر به اهتزاز درآمد، گفت: خبر آزادی خرمشهر سراسر ایران را فرا گرفت و ملت ما که ماه‌ها در انتظار چنین خبری بودند با شوق به خیابان‌ها آمدند و در همان شب مردم بر بام خانه‌ها ندای الله‌اکبر سر دادند.

انصاری با بیان اینکه آزادسازی خرمشهر برای تحلیل‌گران سیاسی و نظامی دو جنبه مهم داشت، متذکر شد: یکی پیام عملی به صدامیان بود؛ آنهایی که با تمام وجودشان در طول هشت سال صدام را یاری کردند و امید داشتند روزی در خاک ایران قدم بگذارند اما به دنبال فتح خرمشهر بود که اندیشه مضحک بعثی‌ها مبنی بر اینکه تبدیل به ژاندارم منطقه شده‌اند، فرو ریخت.

وی اضافه کرد: دومین جنبه آزادسازی خرمشهر تجدید قوای روحی و اعتماد به نفس بیش از پیش برای رزمندگان اسلام و تحقق یافتن وعده‌های الهی و‌ تجلی آن در امام (ره) بود که سبب شد رزمندگان ما عملیات‌های دیگری را اجرا کنند و روز به روز شاهد پیرزوی‌های قوای اسلام بودیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار