حجت‌الاسلام محامی:

دفاع مقدس الگوی جبهه مقاومت است

امام جمعه زاهدان گفت: مقاومت ملت ایران در دوران دفاع مقدس به الگویی برای حزب الله لبنان و جهادگران عراقی، فلسطینی و سوری تبدیل شده و آن‌ها توانسته‌اند مقابل دشمن مقاومت کنند.
کد خبر: ۳۴۷۷۳۸
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۷ - 24May 2019

سوم خرداد به روز مقاومت نامگذاری شده استبه گزارش دفاع‌پرس از زاهدان، حجت‌الاسلام «مصطفی محامی» امام جمعه زاهدان ظهر امروز در مصلی قدس زاهدان ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: یکی‌ از راه‌های رسیدن به تقوای الهی، شناخت پروردگار است که در فرصتی که خداوند در این ماه در اختیار ما قرار داده است باید نسبت به داشتن تقوا تلاش کنیم.

امام جمعه زاهدان افزود: در این ماه درهای بهشت باز است و درهای جهنم بسته است، شیطان رجیم در قل و زنجیر است و از وسوسه‌های شیطانی به دور هستیم؛ لذا باید تقوا را تمرین کنیم.

وی ادامه داد: نزدیک به دو دهه از این ماه پربرکت گذشت و خوشا به حال آن کسانی که توانسته‌اند از این ماه بهترین استفاده را ببرند. نکند که این ماه بگذرد و ما توشه و بهره‌ای از آن نبریم. خدا نکند این ماه بگذرد و گناهان ما بخشیده نشود. خدا نکند که این ماه بگذرد و فردی تقوا کسب نکرده باشد.

حجت‌الاسلام محامی افزود: ماه رمضان ماه نزول قرآن است؛ ماهی که خدا ملائکه الهی خود را بر زمین می‌فرستد تا سرنوشت ما در شب قدر رقم بزند. رمضان ماه پیوند قرآن و ولایت است ماه رمضان و شب‌های قدر ماه بندگی و ولایت است؛ پس سعی کنیم از این گنج گرانبها که خداوند برسر راه ماه قرار داده است، بهترین استفاده را ببریم و قدر آن را بدانیم.

وی افزود: مهم‌ترین واقعه‌ای که در این ماه و در شب قدر رخ داد، ضربت خوردن فرق امام علی (ع) در شبی است که ایشان مهمان دخترش بود و با افطاری ساده نان و نمک به سمت مسجد رفت. علی (ع) به سمت اقامه نمازی رفت که از همیشه برای خواندن آن مشتاق تر بود.

امام جمعه زاهدان گفت: ملائکه می‌گویند ما قرآن را در شب قدر نازل کردیم که تا بشریت برای رسیدن به کمال، سعادت و رشد و همه نیازهای خود  از آن استفاده کند.

حجت‌الاسلام محامی ادامه داد: سالروز آزادسازی خرمشهر سوم خرداد به عنوان «روز مقاومت» نامگذاری شده است؛ جایی که تمام دنیا دست به دست هم دادند تا این مردم را از پای دربیاورند؛ اما این مردم با ایمان به خدا و مقاومت پیروزمندانه و اراده‌ای که داشتند بر تمام فتنه‌ها پیروز شدند و این رزمندگان دفاع مقدس بودند که هشت سال برای ناموس و خاک خودشان جهاد و از انقلاب مهدی دفاع کردند.

وی بیان کرد: دشمنی که از سلاح شیمیایی هم نسبت به مردم مظلوم ما دریغ نکرد و با هر سلاحی که در دست داشت به جنگ با ما پرداخت، نتوانست از اراده جوانان ما کم‌ کند تا اینکه توانستیم خرمشهر و آبادان را آزاد کنیم.

امام جمعه زاهدان گفت: امروز مقاومت آن روزهای ملت ایران به الگویی برای حزب الله لبنان و جهادگران عراقی، فلسطینی و سوری تبدیل شده و آن‌ها توانسته اند مقابل دشمن مقاومت کنند.

محامی افزود: این مسیر که ما پیش گرفتیم، سختی‌ها دارد؛ اما قدرتی که ما از مقاومت به دست آوردیم، قدرت جهانی است که هیچ کشوری جرات و توان جنگ با ما را ندارد؛ مقاومتی که لرزه به تن تمام دشمنان اسلام و انقلاب انداخته است.

وی گفت: اما ما مسئولان وظیفه داریم تا تلاش و همت کنیم با وحدت و انسجام خدمتگزار این مردم و نظام باشیم و مشکلات این مردم را حل کنیم.

خطیب نماز جمعه زاهدان همچنین با اشاره به سالروز تأسیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: امیدواریم نمایندگان و قانون‌گذاران ما بتوانند با تعامل با قوای دیگر، قانونی را تصویب کنند که به صلاح این مردم باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار