امام جمعه کرمان:

آزادسازی خرمشهر سند غرور ملی و عزت اسلامی است

امام جمعه کرمان گفت: فتح خرمشهر کاری معجزه‌آسا بود که غرور ملی و عزت اسلامی ایران را به نمایش گذاشت.
کد خبر: ۳۴۷۷۴۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۸ - 24May 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، حجت‌الاسلام «حسن علیدادی ‌سلیمانی» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر کرمان در محل مصلی امام علی (ع) با اشاره به اینکه در سالروز فتح خرمشهر قرار داریم، اظهار داشت: فتح خرمشهر کاری معجزه‌آسا بود که غرور ملی و عزت اسلامی ایران را به نمایش گذاشت.

امام جمعه کرمان افزود: آزادسازی خرمشهر نشان داد که اراده مردم ایران در برابر دشمن، بالاترین اراده‌هاست. پس از فتح خرمشهر جریان جنگ به نفع ایران رقم خورد و عملیات های متعددی برای شکست دشمن طرح ریزی و اجرا شد.

وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت علی (ع) و شب های قدر گفت: شخصیت امام علی (ع) باید در دو محور بررسی شود که محور اول شخصیت حقیقی این امام بزرگوار است. حضرت علی (ع) بعد از پیامبر (ص) فاضل‌ترین شخص بودند و در حدیثی آمده است که اگر دریاها مرکب شوند و جنگل‌ها قلم، نمی‌توانند فضلیت‌های آن حضرت را بنویسند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان تصریح کرد: محور دوم شخصیت حقوقی آن حضرت علی (ع) است که سیره امام علی (ع) را به ما نشان می‌دهد و اینکه چگونه باید با دشمنان رفتار کرد. توصیه آن حضرت به حاکمان زمان خود این بود که حدود الهی را اجرا و عدالت را برپا کنند.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب بیان کرد: ما به دشمن اعتماد نداریم؛ ولی حرفمان را باید محکم بیان کنیم و هیچ ترسی به خود راه ندهیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار