امام جمعه موقت سمنان:

نباید روی قول‌های آمریکا و اروپا حساب کرد

حجت‌الاسلام «غلام‌رضا مهدوی‌نژاد» گفت: سران مدعی قدرت که حرف و عمل آنان با هم تناقض دارد، مورد اطمینان نیستند و نباید روی قول‌های آمریکا و اروپا حساب کرد.
کد خبر: ۳۴۷۷۴۸
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۳ - 24May 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، حجت‌الاسلام «غلام‌رضا مهدوی‌نژاد»  امام جمعه موقت سمنان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر ضمن گرامیداشت سالروز حماسه سوم خرداد و فتح خرمشهر، این آزادی را معجزه الهی عنوان کرد و اظهار داشت: زمانی همه دنیا علیه کشور ما که به نام خدا حکومت تشکیل داده بود، بسیج شدند تا حکومت نوپای ما را از پای درآورند؛ در حالی که با شکست مواجه شدند و این امر چیزی جز توجه و نگاه خداوند متعال نیست.

مهدوی‌نژاد ادامه داد: یکی دیگر از نصرت‌های الهی این است که دنیا به قول خود همه امکانات را بسیج، هفت تریلیون دلار هزینه و داعش و تکفیری‌ها را بسیج می‌کند که در منطقه به نفع خود قدرت ایجاد کند؛ اما به امر خداوند متعال خلع ید شده و رئیس‌جمهوری آمریکا شبانه با چراغ خاموش وارد این کشور می‌شود و این امر نیز معجزه و نصرت غیبی خداوند است.

وی مقاومت، یاد خدا و تبعیت از رهبری را امر مهمی دانست و بیان کرد: سران مدعی قدرت که حرف و عمل آنان با هم تناقض دارد، مورد اطمینان نیستند و نباید روی قول‌های آمریکا و اروپا حساب کرد.

امام جمعه موقت سمنان با بیان اینکه امروز دشمن در جبهه‌های مختلف اقتصادی، فضای مجازی و اطلاع‌رسانی شکل آرایش جنگی به خود گرفته و مقابل جمهوری اسلامی ایستاده است، ادامه داد: به فرموده رهبری، جنگ امروز جنگ اراده‌هاست و پیروز میدان کسی است که اراده‌اش قوی‌تر است.

مهدوی‌نژاد ادامه داد: هسته انقلابی که همان جوانان و نیروهای متعهد هستند، باید با حضور در صحنه، مسأله را پیگیری کنند تا دشمن ناامید شود.

وی با اشاره به سر دادن شعار مذاکره توسط دشمنان بیان کرد: دشمن باز امروز شعار مذاکره سر داده و سعی دارند درباره انرژی هسته‌ای و قدرت دفاعی ایران مذاکره کنند.

امام جمعه موقت سمنان با اشاره به طرح مذاکره موشکی توسط دشمن بیان کرد: دشمن یک ‌بار به بهانه مذاکره امکانات ما ازجمله رآکتورهای هسته‌ای و سانتریفیوژها را تعطیل کرد و اورانیوم غنی‌شده ما صادر شد؛ سپس ترامپ دیوانه به‌راحتی برجام را پاره کرد و حالا این آدم امروز از مذاکره درباره موشک صحبت می‌کند.

مهدوی‌نژاد تصریح کرد: رهبری فرمان خود را صادر فرمودند و ملت ما نیز هوشیار است؛ اما دشمن تبلیغات می‌کند و باید نسبت به این موضوع مراقبت کرد.

وی به هزینه‌های کشور به دلیل برخوردار نبودن از موشک در دوران دفاع مقدس اشاره و تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس به خاطر نداشتن این قدرت نظامی، متحمل هزینه‌های مالی و جانی زیادی شدیم و دنیا هم کاری جز حمایت از دشمنانمان نکرد.

امام جمعه موقت سمنان ادامه داد: اگر آن روز موشک می‌داشتیم و همان ابتدا جواب دندان‌شکن به صدام می‌دادیم، آن‌همه جنایت از او سر نمی‌زد و اکنون نیز جلوی هویدا شدن صدام دیگر را خواهیم گرفت.

مهدوی‌نژاد با بیان اینکه صنایع دفاعی کشور مذاکره‌پذیر نیست، ادامه داد: دانشمندان کشور برای قوت و قدرت و دفاع از کشور نیرو آماده کردند تا اگر نانجیبی عقیده‌ای در سر داشت، در نطفه خفه شود و این دست را به‌کلی قطع کنند.

وی در بخش دیگر سخنان خود توجه به فقرا و مستمندان را مهم دانست و گفت: وضع اقتصادی مردم خوب نیست؛ برخی گرفتار هستند و مشکلاتی دارند و شاید سفره افطاری و سحری معمولی هم نداشته باشند؛ از این‌رو باید به آنان توجه شود.

امام جمعه موقت سمنان همچنین امر به معروف و نهی از منکر را ضروری خواند و خاطرنشان کرد: این فریضه منحصر به حجاب و عفاف نیست؛ بلکه شامل همه امور ازجمله تذکر دادن نسبت به سردواندن مردم در ادارات، اختلاس و رشوه می‌شود و باید به این مسأله توجه شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار