کارشناس مسایل سیاسی مطرح کرد؛

پایه‎گذاری اندیشه مقاومت؛ مهم‎ترین دستاورد آزادسازی خرمشهر

سردار عبدالله مبینی پایه گذاری اندیشه مقاومت با دست خالی مقابل تزویر زورمداران و غالب شدن بر آن‎ها را از مهم‎ترین دستاوردهای عملیات بیت‎المقدس و فتح خرمشهر دانست.
کد خبر: ۳۴۷۷۷۹
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۰ - 24May 2019

به گزارش دفاع‌پرس از شهر کرد، سردار «عبدالله مبینی» کارشناس مسایل سیاسی در اجتماع بزرگ رزمندگان، بسیجیان و نیروهای نظامی استان چهارمحال و بختیاری با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و تبریک سالروز حماسه فتح خرمشهر، به تشریح وضعیت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در روزهای نخستین جنگ تحمیلی اشاره کرد و اظهار داشت: در شرایطی که هیچ برآورد و پیش‎بینی از جنگ نبود و کشور ما غافلگیر شده بود، جنگ بر کشور تحمیل شد.

مبینی خاطرنشان کرد: بنی صدر به عنوان فرمانده کل قوای وقت، که این مسئولیت از سوی حضرت امام به وی تفویض اختیار شده بود، نه نظامی بود و نه سیاسی، بلکه دچار توهم بود.

وی به دستاوردهای عملیات‎های موفق ثامن‎الائمه (شکست حصر آبادان)، طریق‎القدس (دفع تجاوز دشمن از منطقه عظیم بستان) و عملیات فتح‎المبین اشاره کرد که منجر به آزادی و پاکسازی بیش از 5 هزار کیلومتر مربع از اراضی تحت اشغال دشمن بعثی شد.

سردار مبینی گفت: عملیات بیت المقدس همه عملیات های قبلی را به کمال رساند و این عملیات در چهار مرحله از اردیبهشت با عبور از اروند آغاز شد و در سوم خرداد 61 به فتح و آزادسازی خرمشهر منتهی شد که با اتصال بین دو شهر راهبردی آبادان و خرمشهر، دشمن را از دشت خوزستان بیرون راندیم.

این کارشناس مسایل سیاسی، دستاوردهای عملیات بیت المقدس را به دو دسته زودهنگام و درازمدت تقسیم کرد و افزود: دستاوردهای کوتاه مدت این عملیات حدود 17 الی 18 مورد است، که شکست رسمی نظامی رژیم بعث عراق اولین دستاورد به شمار می رود.

وی تغییر توازن قوای نظامی و سیاسی به نفع جمهوری اسلامی، تغییر رویکرد مجامع بین المللی و شروع قطعنامه هایی که در نهایت به قطعنامه 598 و پایان جنگ منجر شد، آزادسازی بخش عظیمی از خاک کشور طی سلسله عملیات های انجام شده تا فتح خرمشهر، انهدام و غنیمت گرفتن بیش از 550 تانک عراقی، ساقط کردن 53 هواپیمای میک و سوخو و انهدام دو لشکر مکانیزه دشمن و آسیب جدی تا 80 درصد به سه لشکر دیگر عراق، همچنین غنیمت گرفتن تعداد زیادی تانک، توپ زره پوش و ... را گوشه ای از دستاوردهای عملیات بیت‎المقدس دانست.

مبینی تأکید کرد: دستاورد دیگر عملیات بیت المقدس، قاعده جدیدی در جنگ های کلاسیک بود که معادلات جنگی را دچار تغییر کرد و در این زمان نبرد متقارن پایه گذاری شد.

وی پایه گذاری اندیشه مقاومت با دست خالی مقابل زر، زور و تزویر زورمداران و غالب شدن بر آنها را از مهم ترین دستاوردهای عملیات بیت المقدس و فتح خرمشهر دانست و گفت: الهام بخشی اندیشه مقاومت، راه جدیدی برای مبارزه با امپریالیسم و مبارزه با زور و ستم ایجاد کرد، که همه برگرفته از قیام حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و سیره اهلبیت بود و این اندیشه در ملت های تحت ستم منطقه و دنیا نهادینه شد.

این مقام ارشد نظامی، خاطرنشان کرد: شکل گیری هسته های مقاومت در لبنان و فلسطین، الهام گرفته از اندیشه مقاومت رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس بود که از فتح خرمشهر آغاز شد.

سردار مبینی، شکست ارتش تا بن دندان مسلح رژیم صهیونیستی برابر نیروهای مقاومت حزب الله و فلسطین را از نتایج اندیشه مقاومت دانست که بعد از فتح خرمشهر شروع شد و با اشاره به فرمایشات حضرت امام (ره) پیرامون آزادسازی خرمشهر، که فرمودند، فتح خرمشهر فتح خاک نیست، بلکه فتح ارزشهاست و همچنین بیان داشتند که ما در جنگ  ابهت دو ابرقدرت شرق و غرب را شکستیم، اظهار کرد: امروز نیز آمریکا به هیچ وجه توان حمله نظامی به جمهوری اسلامی ایران را ندارد.

وی تصریح کرد: آمریکا به دلایل نظامی، اقتصادی، سیاسی، پرستیژ بین المللی و ... به هیچ وجه توان حمله نظامی به جمهوری اسلامی را ندارد و کشور ما همچنان در رأس قدرت است، اما آمریکا در عراق و سوریه و یمن شکست خورده؛ لذا به دنبال فشار روانی، اقتصادی و فرهنگی است.

سردار مبینی، هدف از عملیات روانی دشمن را ایجاد ناامیدی در بین مردم و سست کردن اراده های آنان دانست و گفت: فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مورد اینکه جنگ نمی شود، مبتنی بر اطلاعات و برآوردهای دقیق است.

وی در پایان تأکید کرد: تکلیف ما این است که بر اساس آرمان های شهدا، جانبازان و ایثارگران حرکت کنیم و راه آنها را استمرار بخشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها