شبکه السومریه؛

نیروهای عراقی برای شروع عملیات بازپس گیری تکریت آماده می‌شوند

منابع امنیتی عراقی از آماده شدن نیروهای امنیتی و مردمی این کشور برای شروع عملیات بازپس گیری تکریت در استان صلاح الدین خبر دادند.
کد خبر: ۳۴۷۸۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۴ - 26November 2014

نیروهای عراقی برای شروع عملیات بازپس گیری تکریت آماده می‌شوند

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس به نقل از شبکه السومریه، عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق از مناطق السعدیه و جلولاء در شمال شرق بعقوبه که به تازگی از لوث داعش پاکسازی شده است بازدید و عملکرد نیروهای امنیتی و مردمی را مورد تمجید قرار داد.

همزمان منابع امنیتی عراقی از آمادگی نیروهای امنیتی و مردمی برای آغاز عملیات گسترده در تکریت از سه محور الدیوم در غرب، اسپایکر در شمال و العوجه در شرق برای آزادی آن از لوث داعش خبر دادند.

منابع وابسته به پیشمرگان کُرد به دفع حمله داعش به اطراف سد موصل اشاره کردند.

جمیل الشمری رئیس پلیس دیالی از هلاکت 9 داعشی از جمله یک عامل انتحاری که کمربند انتحاری بر تن داشت در منطقه النزارات در 16 کیلومتری شمال المقدادیه در 35 کیلومتری شمال شرق بعقوبه خبر داد و بیان کرد: نبرد در السعدیه و جلولاء به پایان نرسیده است و تا تحقق کامل اهداف ادامه خواهد یافت.

وی افزود: تلاش خواهد شد که شرایط امنیتی برای بازگشت آوارگان فراهم آید و ریشه تفکر افراطی که داعش در مناطق تحت اشغال خود برجای گذاشته است ریشه کن شود.

الشمری به فجایع بی شماری که داعش علیه افراد بی گناه در السعدیه و جلولاء مرتکب شده است پرداخت و بیان کرد: داعش اقدام به شکنجه، قتل ساکنان کرد و کودکان را وادار به مشارکت در اقدامات تروریستی خود کرده بود و همچنین اقدام به غارت و انفجار و سوزاندن منازل افراد بی گناه می کرد.

از سوی دیگر کاظم محمد الدلیمی رئیس پلیس الانبار از تسلط نیروهای امنیتی به طور کامل بر مجتمع دولتی در مرکز الرمادی خبر داد و افزود: نیروهای پلیس و نیروی هوایی نقش موثری ایفا کرده اند.

منابع امنیتی عراقی اعلام کردند: جنگنده های انتلاف بین المللی مراکز داعش را در مناطق تازه، الرشاد، ملاعبدالله، تل الورد و الحویجه هدف قرار دادند.

از سوی دیگر منابع امنیتی از انفجار مزار شیخ فالح در روستای شبیحه از توابع داقوق در جنوب کرکوک با بمب خبر دادند و افزودند: این مزار به طور کامل ویران شد.

همچنین فالح الخزعلی نماینده وابسته به ائتلاف همپیمانی ملی بیان کرد: شاهد پیروزی های دیگر از سوی نیروهای امنیتی ومردمی بر داعش خواهیم بود.

وی تاکید کرد: پس از پیروزی های نیروهای امنیتی و مردمی بر داعش در بسیاری از مناطق از جمله جرف الصخر، الانبار و کمربندی بغداد، نیروهای امنیتی ومردمی پیروزی های دیگری علیه تروریست ها به دست خواهند آورد.

انتهای پیام/ک.ف

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار