عباس حسین‌نژاد در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

رهبر معظم انقلاب اسلامی نجات زبان فارسی را اولویت شاعران دانستند

مدیر انتشارات پرنده با اشاره به اهدا سه کتاب به رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: حضرت آقا ضمن تاکید بر نقش شاعران در تقویت زبان، ماموریت نجات زبان فارسی را متوجه حوزه هنری و وزارت ارشاد دانستند.
کد خبر: ۳۴۷۸۱۵
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲ - 25May 2019

عباس حسین‌نژاد شاعر و مدیر انتشارات پرنده در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با اشاره به دیدار شب گذشته شاعران با رهبر انقلاب اسلامی اظهار داشت: در دیدار شاعران با رهبر معظم انقلاب اسلامی سه کتاب به ایشان تقدیم کردم. کتاب اول «مناجات» از خودم بود؛ کتابی که مجموعه پست‌های منتشر شده در تویترم بود که پس از گردآوری در انتشارات سوره مهر منتشر شد.

وی افزود: کتابی که توجه رهبر معظم انقلاب اسلامی به آن جلب شد، «خداوندگار لحن» مجموعه نامه‌ها و دست نوشته‌های قائم مقام فراهانی است. این کتاب بعد از ۱۵۰ سال منتشر شده و از باب نثر خیلی اثر بدیعی است.

مدیر انتشارات پرنده ادامه داد: «تجدد ژاپن امروز» کتاب دیگری بود از ناتسومه سوسه‌کی یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان و اندیشمندان ژاپنی که در سال ۱۹۱۱ درباره پدیده تجدد و نوگرایی ژاپن ایراد شده است.

رهبر معظم انقلاب نجات زبان فارسی را ماموریت حوزه هنری و وزارت ارشاد دانست

این شاعر کشورمان به حاشیه‌های دیدار امسال شاعران با رهبر معظم انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: اکثر شاعرانی که امسال در این جلسه شعر خواندند، از جوانان بودند و نیاز جدی به تقویت شعر جوان احساس می‌شود.

حسین‌نژاد به ضرورت معرفی شاعران قبل از شعرخوانی در این جلسه اشاره کرد و عنوان کرد: به نظرم مجری جلسه شعرخوانی قبل از شعرخواندن باید شاعر را به خوبی معرفی کند تا اگر شاعر جوان و ناشناخته‌ای که صاحب جایزه و رتبه‌ای است حضور دارد، بتوان با او آشنا شد.

وی به تذکر و نگرانی رهبر معظم انقلاب نسبت به زبان فارسی اشاره کرد و اظهار داشت: دو موضوعی که حضرت آقا در این جلسه به آن‌ها پرداختند موضوعات بسیار مهمی بود. چندسالی است که مطرح می‌کنیم تلویزیون به عنوان متولی فرهنگی که به وسیله رسانه وظیفه ترویج دارد چند برنامه با محوریت شعر و ادبیات دارد؟! غیر از یکی دو برنامه متوسط چیز دیگری در این زمینه ندارند.

رهبر معظم انقلاب نجات زبان فارسی را ماموریت حوزه هنری و وزارت ارشاد دانست

مدیر انتشارات پرنده خاطرنشان کرد: چندین بار به تهیه‌کننده‌های تلویزیون پیشنهاد تولید برنامه‌های ادبی دادیم که متاسفانه هیچ‌گاه مورد استقبال نگرفت. در طول تاریخ بار حکمت به قول مقام معظم رهبری بر دوش شعر بوده‌است؛ اما متولیان فرهنگی به آن اهتمام ندارند.

این شاعر کشورمان افزود: نکته‌ای که برای من جلوه‌گری کرد؛ ماموریتی بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی برای نجات زبان فارسی آن را متوجه وزارت ارشاد و حوزه هنری دانستند که نیاز جدی به تشکیل شوراهای تخصصی اجرایی در این دو سازمان احساس می‌شود که باید با برنامه‌های کوتاه و بلندمدت وارد این معرکه شوند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها