ساجدی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

اعزام سربازان آمریکایی به منطقه بازی تبلیغاتی ترامپ است

کارشناس ارشد مسائل بین‌الملل گفت: با توجه به اینکه کنگره آمریکا نسبت به سیاست‌های کاخ سفید اعتراض دارد؛ لذا ترامپ سعی می‌کند با اعزام نیرو به منطقه غرب آسیا یک بازی تبلیغاتی به راه اندازد.
کد خبر: ۳۴۷۸۲۵
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴ - 25May 2019

اعزام سربازان آمریکایی به منطقه بازی تبلیغاتی استمحمد ساجدی کارشناس ارشد مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با دفاع‌پرس در مورد اعزام هزار و 500 نیروی آمریکایی به منطقه غرب آسیا اظهار داشت: ترامپ بعد از حوادث اخیری که در منطقه غرب آسیا رخ داد، می‌ترسد با شکست بزرگی روبرو شود.

وی ادامه داد: بنابر این رئیس جمهور آمریکا تلاش می‌کند تا ایران را به پای میز مذاکره بکشاند؛ اما تاکنون موفق نشده است، بر همین اساس سعی می‌کند با جنگ روانی و بازی تبلیغاتی به افکار عمومی القا کند که آمریکا از یک قدرت نظامی بالایی برخوردار است که می‌تواند کشورهایی که با آن‌ها همسو نیست را تهدید و تحریم کند.

ساجدی گفت: با توجه به اینکه کنگره آمریکا نسبت به سیاست‌های کاخ سفید اعتراض دارد؛ لذا ترامپ سعی می‌کند با اعزام نیرو به منطقه غرب آسیا یک بازی تبلیغاتی به راه اندازد.

کارشناس ارشد مسائل بین‌الملل در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه آیا مذاکره‌ با آمریکا در شرایط فعلی امکان‌پذیراست، بیان داشت: تا زمانی‌که آمریکا ناقض تعهدات بین‌االمللی است، جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گونه مذاکره‌ای با این کشور نخواهد داشت.

ساجدی درخصوص انتخابات پیش رو آمریکا نیز گفت: محبوبیت ترامپ نسبت به گذشته در آمریکا کاهش چشمگیری داشته است. با توجه به اینکه ترامپ در مذاکره با کره شمالی و کشاندن ایران به میز مذاکره شکست خورده است؛ لذا این فرصت مناسبی برای مخالفان ترامپ محسوب می‌شود که در انتخابات پیش رو ترامپ را با شکست دهند.

انتهای پیام/ 251

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار