محمدحسین لطیفی در نشست «فتح خرمشهر؛ الگوی وحدت ملی»:

کتابخانه سینمای ایران از آثار دفاع مقدس خالی است/ ساخت «روز چهارم» پشتیبانی نمی‌شود

کارگردان فیلم «روز سوم» با اشاره به عدم پشتیبانی مدیران فرهنگی از ساخت فیلم «روز چهارم» گفت: کتابخانه سینمای ایران امروز از آثار دفاع مقدس خالی است.
کد خبر: ۳۴۷۸۳۷
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴ - 25May 2019

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، محمدحسین لطیفی کارگردان سینما در نشست «فتح خرمشهر؛ الگوی وحدت ملی» اظهار داشت: در زمان آزادسازی خرمشهر مشغول دریافت دیپلم بودم و در زمان تصرف و فتح خرمشهر حضور نداشتم و هرآنچه در فیلم «روز سوم» به تصویر کشیده شده است، برگرفته از تحقیقات و آنچه از مرحوم حمید آخوندی گرفتم، بود.

وی گفت: وقتی از محمد نورانی می‌شنیدم که دشمن با چه سرعت و هیجانی در خرمشهر عملیات می‌کرد، درد می‌کشیدم لذا همه صحنه‌های این فیلم از خاطرات دوستانم است. تجاوزی بالاتر از این نبود که مردم مشغول غذا خوردن باشند و مورد تهاجم دشمن قرار بگیرند.

کارگردان فیلم «روز سوم» عنوان کرد: معتقدم که برای من پول، سرمایه و فیلم‌سازی همیشه هست، اما از اینکه کتابخانه سینمای ایران امروز از آثار دفاع مقدس خالی است، ناراحتم.

لطیفی به برنامه‌های تلویزیون در روز سوم خرداد اشاره کرد و ادامه داد: افسرده شدم وقتی در تلویزیون بعد از ۱۲ سال هنوز درباره فتح خرمشهر یک فیلم وجود دارد و هرساله همین فیلم بازپخش می‌شود.

این کارگردان به مشکلات ساخت فیلم «روز چهارم» اشاره کرد و ادامه داد: هیچ مدیر فرهنگی پشتیبان فیلمی که ما می‌خواهیم بسازیم نیست چراکه ما می‌خواهیم ۳۴ سریال از خرمشهر بسازیم و در هر قسمت یک روز از اشغال آن را روایت کرده و نشان دهیم.

وی تاکید کرد: من معتقد به مقاومت هستم چراکه کشور ما همواره مورد طمع دشمنان قرار دارد لذا لازم داریم همیشه روحیه دفاعی خود را نگه داریم. ما باید به جوانانمان و قدرت دفاعیمان افتخار کنیم هرچند همواره دفاع‌کننده بوده‌ایم و هیچ‌گاه حمله‌ای نکرده‌ایم.

لطیفی اظهار داشت: لازم است در بودجه دفاعی بخشی از بودجه را به فیلمسازان دلسوز بدهیم تا در این عرصه هنرمندان به کشور کمک کنند. فیلم تحلیلی در ارتباط با غرور، شهادت و دفاع و زنده‌نگه داشتن روحیه شهادت لازم است.

این کارگردان سینما عنوان کرد: دشمنان خیلی دوست دارند سیستان و کردستان را از ما جدا کنند. آن‌ها مقوله داعش را از چند سال پیش ایجاد کردند تا محافظ رژیم صهیونیستی باشد، اما هیچ‌گاه نخواهند توانست ایران را پاره پاره کنند.

کارگردان فیلم «روز سوم» گفت: در بخش سینمایی من گله دارم و این گله بیشتر متوجه مسوولین صدا و سیماست. ساخت فیلم دفاع مقدس اگر آگاهانه باشد خیلی دیدنی است چراکه فیلم‌های زیادی از جنگ‌های دنیا ساخته شده و مورد استقبال قرار گرفته است. اگر فکر کنیم دشمن به فکر پاره پاره کردن خاک ما نیست، ناآگانه است لذا با کمک تصویر می‌شود مردم را آگاه نگه داشت.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار