یکی از طراحان عملیات فتح خرمشهر:

دشمن به‌دلیل وحدت و اقتدارمان جرأت دست درازی به ایران را ندارد

یکی از طراحان عملیات فتح خرمشهر گفت: آنچه موجب سربلندی مملکت ما خواهد شد وحدت و یگانگی است که باید بر مبنای تفکر و تعقل به وقوع بپیوندد و تنها با انسجام است که هیچ کشوری نمی‌تواند به خاک ما نفوذ کرده و به این مملکت دست درازی کند.
کد خبر: ۳۴۷۸۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲ - 28May 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‎پرس از کردستان، امیر سرتیپ «نصرت‌الله معین‌وزیری» در مراسم شب شعر و خاطره که به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر در مجتمع فرهنگی نور سنندج برگزار شد، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به ویژه ارتش در شرایطی وارد جنگ با عراق شد که در شرایط ناگواری بود چرا که ایران به دلیل نوپا بودن پیروزی انقلاب اسلامی نیروهایش توان رزمی منسجمی نداشتند.

وی با اشاره به اینکه در زمان جنگ ایران با عراق، لشکر ما نصف و نیمه وارد جنگ شد، افزود: نیروهای ما برای اینکه ماهیت و تمامیت ارضی خود را حفظ کنند از جان و دل مایه گذاشتند و با ایثار و از خود گذشتگی برای دفاع از این آب و خاک کوشیدند.

دشمن به‌دلیل اقتدار و وحدت جرأت دست درازی به کشور را نداشت

وی خاطرنشان کرد: آنچه موجب سربلندی مملکت ما خواهد شد وحدت و یگانگی است که باید بر مبنای تفکر و تعقل به وقوع بپیوندد و تنها با انسجام است که هیچ کشوری نمی‌تواند به خاک ما نفوذ کرده و به این مملکت دست درازی کند.

معین‌ وزیری اعلام کرد: طراحی با بینش عملیات‌های جنگی در دوران جنگ منجر به پیروزی ایران اسلامی شد و در این طراحی‌ها فرماندهان نقاط ضعف دشمن را بررسی می‌کردند و با تفکر و برنامه‌ریزی وارد جنگ می‌شدند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه بی‌شک هر عملیاتی که با مشورت همراه باشد پیروز خواهد بود، یادآور شد: ما در زمان جنگ علاوه بر طراحی با بینش عملیات جنگی، رزمندگان از جان گذشته و با ایمانی داشتیم که ایثارشان در جبهه‌های جنگ منجر به پیروزی شد.

وی تفاوت جنگ ایران با سایر جنگ‌های رخ داده در طول تاریخ را داشتن شور و عشق میان رزمندگان دانست و گفت: رزمندگان ما با آگاهی کامل بر دشمن تاختند و موفق و سربلند شدند.

دشمن به‌دلیل اقتدار و وحدت جرأت دست درازی به کشور را نداشت

انقلاب اسلامی یادگار فداکاری‌ها و از جان گذشتگی رزمندگان است

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان نیز در این مراسم اظهار داشت: امروز انقلاب اسلامی یادگار فداکاری‌ها و از جان گذشتگی رزمندگانی است که با خون خود درخت انقلاب را آبیاری کردند و ما مدیون این بزرگواران هستیم.

«عبید رستمی» اعلام کرد: امروز باید از توان و ظرفیت شاعران، نویسندگان و اصحاب قلم برای ماندگاری ایثار و فداکاری رزمندگان بهره ببریم تا بتوانیم ذره‌ای از فداکاری و جوانمردی و بزرگ‌منشی رزمندگان دوران انقلاب اسلامی را برای نسل‌های بعدی بیان کنیم.

وی اضافه کرد: محفل شب شعر با حضور شاعرانی از سراسر کشور برگزار شده و در این محفل بسیج، لشکر 28 پیاده کردستان، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ازش‌های اسلامی، اداره‌کل ارشاد اسلامی و اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان و کسانی که ذیل کمیته فرهنگی کنگره 5 هزار و 400 شهید استان بودند مشارکت و همراهی داشتند.

دشمن به‌دلیل اقتدار و وحدت جرأت دست درازی به کشور را نداشت

در این مراسم رونمایی از پوستر پایگاه شهدای شاخص استان انجام و ضمن تجلیل از امیر سرتیپ نصرت‌الله معین‌وزیری از شاعران و راویان دفاع مقدس تقدیر شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار