فرشته ولی‌مراد:

مسأله حجاب و عفاف در کشور رها شده است

فعال حوزه زنان با اشاره به اینکه دستگاه‌های فرهنگی تا به حال در حوزه عفاف و حجاب هیچ برنامه‌ای نداشته‌اند و این مسأله در کشور رها شده است، گفت: درمقابل این بی‌تحرکی، دشمن با کلیه ابزارها به دنبال قبح‌شکنی است.
کد خبر: ۳۴۷۸۹۸
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۷ - 25May 2019

مسأله حجاب و عفاف در کشور رها شدهبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس به نقل از فارس، فرشته ولی‌مراد فعال حوزه زنان در خصوص وضعیت حجاب و عفاف در جامعه گفت: دستگاه‌های فرهنگی تا به حال در حوزه عفاف و حجاب هیچ برنامه‌ای نداشته‌اند، اینکه فرهنگ جامعه مبتنی بر فرهنگ عفاف باشد با برنامه‌ریزی اتفاق می‌افتد.

وی ادامه داد: اما بسیاری از دستگاه‌های متولی فرهنگی برای حوزه زنان و خانواده برنامه‌ای ندارند، یعنی پس از گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی اینگونه بوده است. 

ولی‌مراد معتقد است دو جریان سیاسی حاکم تعمداً  به مسائل مربوط به زنان وارد نشده‌اند و تصریح کرد: این شرایط را به این دلیل تعمدی می‌دانم که اصولگرایان در حوزه زنان فکر و برنامه‌ای نداشته و به اظهارنظرهای فردی بسنده کرده‌اند و جریان اصلاح‌طلب هم در این حوزه در مقابل غرب واداده است. به همین دلیل مولاوردیمی‌گوید نباید از ابتدا بنای حجاب اجباری را می‌گذاشتیم.

وی افزود: در واقع جریان اصلاح‌طلب نمی‌خواهد برنامه‌ای در جمهوری اسلامی برای زنان و خانواده وجود داشته باشد تا به دنبال برنامه‌های دیکته شده غرب بروند.

این فعال حوزه زنان خاطرنشان کرد: در مقابل بی‌برنامگی ما در این زمینه، دشمن با برنامه جلو می‌رود تا ما با اهداف انقلاب اسلامی نرسیم. 

وی نبود نظارت در زمینه عفاف و حجاب چه از سوی مجلس چه از سوی دیگر دستگاه‌ها و قوا را دلیل دیگر شرایط موجود حجاب در کشور دانست و گفت: وقتی نظام یک کشور اسلامی باشد حجاب به عنوان یک قانون اجتماعی باید از سوی این نظام مراقبت شود. 

ولی‌مراد با اشاره به اینکه بی‌تحرکی دستگاه‌ها در مقابل بی‌حجابی و بدحجابی موجب  آزرده شدن مردم شده است، گفت:‌رسما مسأله حجاب در کشور ما از سوی دستگاه‌های مسؤول رها شده است.

وی افزود: نمی‌دانم چرا برخی اصرار دارند مسأله حجاب را تحلیل سیاسی کنند، این مسأله به هیچ وجه ماهیت سیاسی ندارد و عدم رعایت آن هم چالش فرهنگی و اخلاقی در جامعه را به دنبال دارد. 

این فعال حوزه زنان با اشاره به اینکه اتفاقات و اعتراضات اخیر در مقابل حجاب نمی‌تواند به صورت خود به خودی اتفاق افتاده باشد، گفت: رسانه‌های دشمن  با برنامه‌ریزی برای تهیه خوراک فکری ایرانیان در حال محتواسازی  در این زمینه هستند و علاوه بر تولید رسانه‌ای، برای این قبح‌شکنی و قانون‌شکنی تلاش می‌کنند. 

وی با یادآوری اتفاق هفته گذشته در دانشگاه تهران بیان داشت: کسانی که به عنوان دانشجو در این مراسم شرکت کرده‌اند در واقع مهره‌های دشمن بوده‌اند و عده‌ای هم ملعبه آنها شدند. 

ولی‌مراد گفت: مسأله ما در حوزه عفاف و حجاب نقص کار فرهنگی در جهت حفظ یک ارزش اسلامی است، در حالی که دشمن با کلیه ابزارها به دنبال قبح‌شکنی از آن است. 

وی در ادامه تصریح کرد: دشمن با کلیه ابزار و با کمک فضای مجازی و رسانه‌ها برای تقابل با نظام اسلامی به میدان آمده که یکی از شاخص‌ترین این فعالیت‌ها مقابله با رعایت حجاب است.

این فعال حوزه زنان با اشاره به اینکه مسأله پوشش همواره در همه جوامع اسلامی رعایت می‌شده و این مسأله کرامت بخش زنان  عنوان می‌کنند، گفت: پس از انقلاب اسلامی و بروز و ظهور قدرت اسلام به ویژه حجاب اسلامی،‌ دشمن با اشکال مختلف با دستورات اسلام مقابله می‌کند به خاطر همین موضوع می‌بینیم شبکه‌های معاند به ترویج همجنس‌بازی و بی‌حیایی روی آوردند و این مسأله در کنار بی‌تحرکی دستگاه‌های مسؤول موجب آسیب به جامعه شده است. 

وی تأکید کرد: ما در مقابل نظام اسلامی و برای حفظ این نعمت بدون برنامه پیش رفته‌ایم. اینکه افراد دغدغه‌مند به صورت انفرادی دراین زمینه فعالیت کنند چاره حل این مسأله نیست بلکه باید برنامه‌ریزی برای پیشگیری از آسیب‌ها وجود داشته باشد. 

ولی‌مراد گفت:‌ در گذر چهل سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی اگر جلوه‌ای از حجاب و رعایت عفاف در جامعه می‌بینیم حاصل تربیت خانواده‌هاست که با زحمت فرزندانشان را در این زمینه تربیت کرده‌اند نه دستگاه‌ههایی که مسؤولیت دارند. 

انتهای پیام/ 811

نظر شما
پربیننده ها