درخواست «سازمان آزادی‌بخش فلسطین» برای عدم حضور در نشست منامه

دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین ضمن درخواست از کشورهای مختلف برای عدم شرکت در نشست منامه اعلام کرد که آمریکا در حال صادر کردن «ترس» به منطقه است.
کد خبر: ۳۴۷۹۲۰
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۲ - 25May 2019

درخواست «سازمان آزادی‌بخش فلسطین» برای عدم حضور در نشست منامهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، صائب عریقات دبیر کل کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین «ساف» از تمام کشورها درخواست کرد، در نشست منامه شرکت نکنند و در این مورد بازنگری داشته باشند.

ریاست جمهوری آمریکا یکشنبه هفته گذشته (۲۹ اردیبهشت مصادف با ۲۰ مه) از برگزاری نشست اقتصادی در روزهای ۲۵ و ۲۶ ژوئن (۴ و ۵ تیرماه) در بحرین به عنوان اولین گام در راستای اجرای طرح موسوم به «معامله قرن» خبر داد. گروه‌های فلسطینی به اتفاق، مخالفت خود با این طرح را اعلام و این نشست را تحریم کرده‌اند.

عریقات در مصاحبه با شبکه «المیادین» اعلام کرد: آمریکا بازی صادر کردن ترس و هراس در منطقه را پیش گرفته و دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، رکن اساسی ایدئولوژی افراطی (حزب) راست‌گرای اسرائیل است.

«عباس زکی» عضو کمیته مرکزی جنبش فتح هم جمعه (دیروز) در گفت‌وگو با المیادین اعلام کرد: دلیل برگزاری نشست بحرین به عنوان اولین گام طرح آمریکا موسوم به «معامله قرن» بر پایه دشمنی با ایران است.

«جیسون گرینبلات» مشاور و فرستاده رئیس جمهوری آمریکا در مذاکرات سازش به فلسطینی‌ها هشدار داده در صورتی که در این نشست شرکت نکنند، خسارت‌های زیادی متحمل خواهند شد.

عربستان و امارات اعلام کرده‌‌اند در نشست منامه شرکت می‌کنند.  وزارت خارجه قطر اما در بیانیه‌ای تأکید کرد که توسعه اقتصادی لازم برای برقراری صلح بین فلسطینیان و رژیم صهیونیستی بدون «راه‌حل‌های سیاسی مورد قبول فلسطینیان» محقق نخواهد شد. در این بیانیه که در واکنش به برگزاری نشست اقتصادی منامه صادر شد، آمده است: «درمان موثر چالش‌های موجود نیازمند وجود حسن نیت، تشریک مساعی بازیگران منطقه‌ای و بین‌المللی و فراهم شدن شرایط سیاسی مناسب برای تحقق شکوفای اقتصادی است».

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار