وزیرخارجه یمن:

کسانی که غیر نظامیان را می‌کشند، از نبرد رو در رو هراس دارند

وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن کشتار و بمباران غیر نظامیان از سوی جنگنده‌های سعودی را نشانه ترس ائتلاف سعودی از نبرد رو در رو خواند.
کد خبر: ۳۴۷۹۳۳
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۹ - 25May 2019

کسانی که غیر نظامیان را می‌کشند، از نبرد رو در رو هراس دارندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، یک روز پس از حمله جنگنده‌های سعودی به جنوب یمن و کشته شدن ۱۳ غیر نظامی از جمله چهار کودک، وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن این‌گونه حملات را روش «ترسوها» خواند.

«هشام شرف عبدالله» وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در گفت‌و‌گو با خبرگزاری سبأ، گفت: بمباران چندین باره غیرنظامیان که آخرین آن در شهرستان «ماویه» در استان تعز رخ داد، روش ترسوها است و کسانی که توانایی رو در رو شدن در میدان نبرد یا مرزها را ندارند دست به کشتار و ویرانی می‌زنند.

او تأکید کرد که کشورهای متجاوز به یمن لحظه به لحظه علیه غیرنظامیان دست به جنایت می‌زنند و هرچند امروز در حاشیه امن به سر می‌برند اما آن‌ها و مزدورانشان مجازات خواهند شد و به زودی به دادگاههای بین‌المللی و منطقه‌ای و محلی تحویل داده خواهند شد تا مجازات شوند.

هشام شرف در پایان گفت که همچنان راه صلح باز است و در کنار آن پیکار مسلحانه برای دفاع از خویش جریان دارد.

جنگنده‌های ائتلاف سعودی-اماراتی روز گذشته (جمعه) با حمله به مناطقی در شهرستان «ماویه» در استان تعز ۱۳ نفر را که در بینشان چهار کودک نیز بود، به کام مرگ کشاندند و شمار زیادی را زخمی کردند.

ائتلاف ضد یمن به رهبری عربستان سعودی از ششم فروردین ۱۳۹۴ برای سرکوب انقلاب در یمن و جلوگیری از قدرت‌گیری انصارالله این کشور به یمن حمله کرد. انگلیس، فرانسه، آمریکا، آلمان و برخی کشورهای عربی از این ائتلاف حمایت نظامی و تسلیحاتی کرده‌اند.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها