مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان:

دنیا را با آزادسازی خرمشهر غافلگیر کردیم

سرهنگ «حجت‌الله ناصر‌پور» با بیان اینکه با آزادسازی خرمشهر، توازن قدرت در شرایط بین‌المللی به هم ریخت، گفت: با این پیروزی بزرگ، قدرت روحی که پشتوانه گفتمان مردمی دفاع مقدس بود را به جهانیان نشان دادیم و همه دنیا را غافلگیر کردیم.
کد خبر: ۳۴۷۹۵۶
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹ - 26May 2019

با آزادسازی خرمشهر، توازن قدرت در شرایط بین المللی به هم ریخت

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، سرهنگ «حجت‌الله ناصرپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در جمع فرماندهان نظامی و انتظامی و برخی از مسئولان استانی در حسینیه شهدای خرم آباد اظهار داشت: از سال  1347  که صدام وارد حزب بعث عراق شد تا سال 1357 ایران و عراق 104 مورد درگیری مرزی داشته‌اند و جنگ هشت ساله دفاع مقدس، یکصد و پنجمین درگیری بین ایران و عراق بود.

وی با بیان اینکه قبل از جنگ  هشت ساله، بین دو کشور عراق و ایران  104 جنگ به وقوع پیوسته بود که کوتاه مدت بوده‌اند، گفت: دفاع مقدس 8 سال طول کشید و این جنگ بعد از جنگ ویتنام در قرن 20 طولانی‌ترین جنگ بود.

مدیرکل حفظ‌ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان، افزود:  نقل شده که در سال 52 از «محمدرضا پهلوی» طاغوت زمان، سئوال می‌پرسند چرا این همه هلی‌کوپتر کبری می‌خرید؟ وی در پاسخ گفته است که از همسایه‌ام سئوال کنید چرا اینقدر تانک می‌خرد؟ من برای هر تانک همسایه یک هلی‌کوپتر کبری آماده کرده‌ام.

ناصرپور گفت: ارتش ایران در زمان وقوع انقلاب اسلامی یا قبل از انقلاب اسلامی آمادگی نظامی بالای داشت، اما با وقوع انقلاب اسلامی به دلایلی تضعیف و کوچک شد.

وی پس دادن 3 و نیم میلیارد ریال خرید تجهیزات و موشک را در بحبوحه انقلاب به آمریکا توسط «شاهپور بختیار» را یکی از دلایل تضعیف ارتش ایران در آن زمان دانست و گفت: دومین دلیل ضعیف شدن ارتش ایران در اوایل انقلاب این بود که آقای «بازرگان» رئیس دولت موقت انقلاب با مسائل نظامی مخالف بود به نحوی که مدت زمان سربازی را یک سال اعلام کرد و در نتیجه همه پادگان‌ها خالی شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: سومین دلیل تضعیف ارتش ایران در گام‌های اولیه انقلاب، طراحی کودتای نوژه بود که با دستگیری سران نظامی تأثیرگذار در کودتا، اکثر طراحان نظامی ارتش یا اعدام شدند و یا از کار بر کنار شدند که این عامل تأثیر مهمی در کوچک شدن و ضعف ارتش داشت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان ادامه داد: در این شرایط، دشمن به اعتبار اینکه ایران فاقد توان مقاومت است با 2 هزار و 750 تانک مدرن به کشورمان حمله کرد.

ناصرپور با بیان اینکه ما در ابتدای جنگ دچار غافلگیری شدیم و خرمشهر و چندین شهر کشورمان اشغال شدند، متذکر شد: پس از یک سال از شروع جنگ با توکل به خدای بزرگ، با استقامت و ایستادگی، توجه و عمل کردن به فرامین رهبری و اطاعت از ولی فقیه زمان و چشم امید داشتن به امداد غیبی، با باز پس‌گیری شهرهای اشغال شده کشورمان، معادلات سیاسی نظامی دنیا را تغییر دادیم.

وی با بیان اینکه با آزادسازی خرمشهر، توازن قدرت در شرایط بین المللی به هم ریخت، عنوان کرد: با این پیروزی بزرگ، قدرت روحی که پشتوانه گفتمان مردمی دفاع مقدس بود را به جهانیان نشان دادیم و همه دنیا را غافلگیر کردیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار