بخش پایانی/ گیلانی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

لزوم بازگشت مسئولان به تفکر بسیجی و انقلابی/ رمز موفقیت انقلاب اسلامی، میدان‌داری جوانان است

عضو هیات رئیسه کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس رمز مهم موفقیت‌‌های انقلاب اسلامی را میدان دادن به جوانان دانست و گفت: امروز اگر خبر‌های ناخوشایندی از رفتار و کردار برخی مسوولان می‌شنویم، به خاطر دوری و بیگانه بودن آن‌ها با تفکر بسیجی و انقلابی است.
کد خبر: ۳۴۷۹۵۸
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۱ - 26May 2019

سهراب گیلانی عضو هیات رئیسه کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس، دوران هشت سال دفاع مقدس و پیروزی ما در این نبرد نابرابر را برگ‌زرین و در حقیقت آبرو و عزت انقلاب اسلامی عنوان کرد، اظهار داشت: حدود ۸۰ درصد از رزمندگان ما در دوران هشت سال دفاع مقدس متشکل از جوانان بود؛ جوانانی که در بهترین دوران عمرشان حقایق را از حضرت امام (ره) شنیده و ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب را درک کرده و برای حضور در خط مقدم نبرد با دشمن از دیگر رزمندگان سبقت می‌گرفتند.

گیلانی عدم وابستگی به دنیا و زرق و برق‌های فانی‌اش را از برجسته‌ترین خصوصیات رزمندگان دوران جنگ تحمیلی توصیف کرد و افزود: افتخار تک تک رزمندگان ما شهادت در راه خدا و دفاع از جان همنوعانشان و صیانت از کشورمان بود. یکی از دلایل مهم پیروزی ما در مقابل دشمن شجاعت و نبرد حیدری رزمندگان ما بود.

بخش پایانی/

نماینده مردم شهرستان‌های شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی با توجه به حضور گسترده جوانان در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: نه اینکه جنگ می‌طلبید که جوانان در خط مقدم نبرد با دشمن حضور داشته باشند، بلکه اعتقادات، باور قلبی به جهاد در راه خدا و دفاع از کشور تنها موضوعی بود که منجر به حضور گسترده جوانان در جنگ شده بود. اراده نسل جوان برای عقب راندن و شکست دشمن به قدری قوی و جدی بود که مورد توجه ویژه حضرت امام (ره) نیز قرار گرفت.

گیلانی با بیان اینکه اگر بگوییم جنگ را جوانان اداره می‌کردند، بی‌راه نگفته‌ایم، گفت: ۳۶ هزار شهید از مجموع ۲۰۰ هزار شهید دوران دفاع مقدس را دانش آموزان تشکیل دادند که این آمار قابل توجه، مصداق جان برکف بودن نسل جوان ما در راه قرآن و اسلام و دفاع از ملت و کشور است. در حقیقت بالاترین آمار شهدای دوران دفاع مقدس متعلق به قشر دانش آموز کشور است. این مجاهدت‌های نسل جوان در مسیر صیانت و پایداری از ارزش‌ها، آرمان‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تمامی ندارد و امروز هم نسل جوان اگر به واسطه همت و کار مضاعف مسوولان نسبت به حقایق و حماسه‌های دوران اوایل انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، آگاه و توجیه شوند، قطعا دست کمی از رزمندگان جوان حاضر در دوران هشت سال دفاع مقدس نخواهند داشت.

وی تصریح کرد: امروز وظیفه خطیری بر عهده مسوولان و به خصوص یادگاران دوران دفاع مقدس است و این وظیفه بزرگ پیوند نسل جوان کشور با نسل اول و دوم انقلاب است؛ چراکه اگر در تحقق این مسئله به شدت کوشا باشیم، علاوه بر زنده نگه داشتن حالات معنوی و خصوصیات اخلاقی و رفتاری رزمندگان و شهدای جنگ تحمیلی، منجر به تربیت نسلی خواهیم شد که قدم جای قدم‌های رزمندگان و شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس بگذارند.

گیلانی با توجه به این نکته که جوانان دیروز ما در دوران جنگ تحمیلی در مقابل رژیم بعث عراق و تمام متحدانش برای دفاع از خاک کشورمان سنگ تمام گذاشتند، اذعان کرد: امروز که دشمنان قسم‌خورده ما شبانه‌روز برای ضربه زدن به ارزش‌ها و آرمان‌های نظام و انقلاب اسلامی سخت تلاش می‌کنند، چه کسانی بهتر از جوانان می‌توانند بدخواهان نظام و انقلاب را زمین‌گیر کرده و گوشمالی دهند؟ مسوولانی که امروز سالیان سال است که بر میز و صندلی‌های مدیریتی خود تکیه زده و برایشان دل کندن از ریاست و قدرت سخت است، مگر عملکرد نسل جوان حاضر در دوران هشت سال دفاع مقدس را ندیدند؟ مگر شاهد مدیریت و چگونگی مواجهه آن‌ها با بحران‌های حاصله از اقدامات دشمنان نبودند؟ مگر جز این بود که ما از اعتماد به نسل جوان در دوران جنگ تحمیلی موفقیت، سربلندی، پیروزی و غرور ملی به ارمغان آوردیم؛ امروز اگر خواهان نابودی تمام توطئه‌های دشمنان هستیم باید از حضور نسل جوان در تمام عرصه‌ها بهره‌مند شویم؛ مسوولانی که سالیان سال است در لباس‌های مختلف به ملت و کشور خدمت کرده‌اند، امروز باید تجربیات ارزشمند خود را به نسل جوان متخصص، کارآمد، هوشیار، بصیر و باانگیزه منتقل کنند تا شاهد موفقیت‌ها و پیروزی‌های عظیمی از جنس پیروزی و سربلندی در دوران هشت سال دفاع مقدس باشیم.

بخش پایانی/

این نماینده مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص حضور جوانان در عرصه‌های مهم و مختلف کشور گفت: نقطه شروع فعالیت‌های انقلابی سال ۴۲ که در بهمن ۵۷ به پیروزی رسید، مرهون مجاهدت‌های بی وقفه جوانان و تفکر ولایی و انقلابی آن‌ها بود؛ اینکه پیروزی ما در مقابل دشمنان ارتباط مستقیمی با حضور جوانان دارد، یک واقعیت تاریخی است؛ چراکه اگر تاریخ کشورمان و به خصوص دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را مورد بررسی قرار دهیم متوجه خواهیم شد که رمز مهم ما در عمده موفقیت‌ها میدان دادن به جوانانی بود که در راه خدمت به ملت و کشور سر از پا نمی‌شناختند. مقام معظم رهبری وقتی در بیانیه گام دوم انقلاب، جوانان را محور و مخاطبان اصلی این بیانیه که در مهم‌ترین و حساس‌ترین دوران یعنی در 40 سالگی انقلاب صادر کرده‌اند، قرار می‌دهند، نشان از بزرگی و اهمیت این مسئله دارد که باید قاطعانه مورد توجه تمام مسوولان هم قرار گیرد.

گیلانی با بیان اینکه رزمندگان در دوراندفاع مقدس، جمله «ما می‌توانیم» را به معنای واقعی کلمه عینیت بخشیدند، گفت: در دوران جنگ تحمیلی با تمام مشکلات و بحران‌هایی که پیش روی ملت و کشورمان بود، چگونه مشکلات و به خصوص دغدغه‌های اقتصادی و معیشتی مردم کاهش پیدا می‌کرد؟ آیا ما از خارج مرز‌های کشور حمایت می‌شدیم؟ جز این بود که مسوولان، رزمندگان و تمام آحاد جامعه برای خلاصی از مشکلات با اتکا به داشته‌ها و ظرفیت‌های داخلی اقدام و عمل قاطعانه را در دستور کار خود قرار داده بودند، آیا وضعیت کنونی کشور از دوران جنگ تحمیلی دشوارتر و غیر قابل کنترل و مهار کردن است؟ ما در دوران جنگ تحمیلی علاوه بر اینکه باید در جبهه‌ها برای دفاع از کشور جهاد می‌کردیم، در شهر‌ها و روستا‌های کشور هم برای کم شدن نگرانی‌ها و مشکلات مردم اقدامات مهمی انجام می‌شد. امروز که به واسطه خون‌های پاک شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس و مجاهدت‌های رزمندگان آن دوران و همچنین اقدامات قابل تقدیر جوانان و نخبگان در عرصه نظامی و دفاعی به امنیت مثال‌زدنی در داخل کشور و حتی در جوامع بین‌المللی دست پیدا کرده‌ایم، آیا کار و تلاش برای کم شدن مشکلات جاری کشور که عمده آن‌ها در عرصه اقتصادی است، کاری غیرممکن و محال است؟

این یادگار دوران هشت سال دفاع مقدس گفت: اعتقاد قلبی و باور حقیقی رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس این بود که رفاه مردم افزایش و مشکلات آن‌ها کم می‌شود، اگر خالصانه و مخلصانه برای مردم کار شود؛ لذا امروز که مردم به واسطه اعمال تحریم‌های آمریکایی‌ها با مشکلات معیشتی مواجه هستند، باید فارغ از هرگونه بی تفاوتی، جناح بازی و دلبستگی به بیگانگان، برای بهبود شرایط ممکن اقدام کنیم. توافقی که منجر به بهبود و رونق عرصه‌های مختلف و مهم کشور شود، قراردادی قابل قبول است، اما نه اینکه با کشور‌هایی که در دوران جنگ تحمیلی از رژیم بعث عراق برای نابودی ملت و کشور ما حمایت می‌کردند، مذاکره کنیم. توافق برجام چه باری از روی دوش مردم برداشت؟ آیا جز مانع‌تراشی و سنگ‌اندازی در مسیر موفقیت‌ها و پیشرفت‌های کشور، دستاوردی عاید ملت و کشور کرد؟ اگر این توافق حاصل نمی‌شد، قطعا وضعیت امروز ما مناسب‌تر از آنچه که مردم در حال حاضر درک و لمس می‌کنند، بود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی گفت: تفکر بسیجی و روحیه جهادی، نگاه مسوولان به داخل کشور و تلاش همه جانبه آن‌ها برای بهبود وضعیت کشور و به خصوص رونق در عرصه اقتصادی قطعا می‌تواند در آینده‌ای نه چندان دور اوضاع ملت و کشور را بسیار مطلوب کند؛ چراکه دقیقا در دوران هشت سال دفاع مقدس این مسئله با همین مولفه‌ها محقق شده بود.

وی با بیان اینکه حضور مسوولانی از جنس رزمندگان و شهدای دوران دفاع مقدس در کاهش مشکلات جاری کشور امری ضروری است، گفت: ما به مسوولانی که از رزمندگان و شهدای دوران دفاع مقدس در خدمت به ملت و کشور الگوگیری و عمل می‌کنند، به شدت نیاز داریم؛ چراکه داشتن جامعه‌ای سالم در گرو حضور مسوولان سالم است، کسانیکه بدور از منفعت طلبی، خودخواهی، تجمل‌گرایی، زدوبند مالی و فساد اقتصادی صرفا برای مردم کار کنند. حضور این مسوولان در دوران اوایل انقلاب اسلامی و دوران جنگ تحمیلی گسترده‌تر بود. امروز اگر خبر‌های ناخوشایندی از رفتار و کردار برخی مسوولان می‌شنویم، به خاطر دوری و بیگانه بودن آن‌ها با تفکر بسیجی و انقلابی است. در حقیقت مسوولانی که دوران سراسر ایثار، جهاد، ازخودگذشتگی، شهامت و شهادت طلبی رزمندگان برای رهایی کشور از دشمنی دشمنان را فراموش کرده‌اند و امروز برای رفاه حال خود کار می‌کنند، در حقیقت آمریکایی‌های داخلی هستند که در مسیر تحقق اهداف و سیاست‌های ضدایرانی غربی‌ها، گام برداشته‌اند.

بخش پایانی/

گیلانی گفت: امروز نابودی توطئه‌های آمریکا علیه ملت و کشور ما، مستلزم تخصص توام با تعهد مسوولان است، اگر ما مسوولان در تمام مراحل خدمتگزاری نسبت به انجام وظایفمان متعهد باشیم، قطعا نتایج حاصله از انجام وظایف‌ دوچندان مطلوب و تاثیرگذار خواهد شد؛ مشکل برخی از مسوولان ما این است که داشته‌ها و ظرفیت‌های داخلی را باور ندارند و برای بهبود وضعیت ممکن دلداده غربی‌ها شده‌اند، غربی‌هایی که به هیچ عنوان توان دیدن عزت و استقلال ملت و کشور ما را ندارند.

وی با اشاره به تحولات منطقه و آثار مخرب ناشی از حضور جریان انحرافی تکفیری داعش در عراق و سوریه گفت: امروز نه تنها امت اسلامی بلکه اروپا و حتی حامیان آمریکا هم به خوبی به نقش مهم و اساسی دولتمردان این کشور در تشکیل گروه تروریستی داعش و حمایت‌های همه جانبه از این شجره خبیثه واقف هستند، اگر حمایت‌های آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل سعود از داعش نبود، قطعا مردم مسلمان و بی‌گناه منطقه متحمل خسارت‌های عظیم نمی‌شدند. با این اوصاف و با توجه به ماهیت و ذات ضداسلامی و ضدایرانی دولتمردان آمریکایی، آیا این کشور می‌تواند در رونق عرصه‌های مهم یک کشور موثر باشد؟ آیا تعامل و مذاکره با چنین کشوری که به هیچ توافق و قانون بین‌المللی مقید نیست، جز اینکه پشیمانی و خسران به بار می‌آورد، دستاورد دیگری هم دارد؟

نماینده مردم شهرستان‌های شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی با توجه به اینکه در صدور ارزش و آرمان‌های انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس به خارج از مرز‌های کشور موفق عمل کرده‌ایم، تصریح کرد: امروز اگر می‌بینیم که مثلث عبری، عربی و غربی در تحقق اهدافشان در منطقه ناکام مانده‌اند و نقشه هایشان یکی پس از دیگری با شکست مواجه شده است، به خاطر تفکر انقلابی و بسیجی توام با روحیه جهادی و انقلابی رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس است که الگوی برجسته جبهه مقاومت و نیرو‌های مبارز جهادی اسلامی در منطقه است. امروز حزب الله لبنان فرهنگ مقاومت را که در حقیقت برگرفته از دوران جنگ تحمیلی است، نسخه اصلی در مسیر شکست رژیم صهیونیستی می‌داند و با به کار بستن همین فرهنگ به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کرده است. اما متاسفانه برخی از مسوولان ما این مسئله را جدی نگرفته‌اند و همین غفلت‌ها می‌تواند منجر به بارآوردن مشکلات و خسارت‌ها شود.

بخش پایانی/

این مقام مسوول، نقش پیروزی انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس در بیداری اسلامی را موثر خواند و گفت: در این برهه از زمان که دشمنان قرآن و اسلام و در راس تمام آن‌ها آمریکا، برای تضعیف قدرت و نابودی امت اسلامی میلیارد‌ها دلار هزینه کرده و در این مسیر ثابت‌قدم هستند، مهم‌ترین عامل عقب‌نشینی آن‌ها از تحقق اهداف و شکستشان، در گرو مقاومت و ایستادگی امت اسلامی است؛ در اصل اگر مسلمانان با هم به وحدت و همبستگی گسترده‌ای رسیده بودند، قطعا امروز دشمنان اسلام به این مرحله از گستاخی نرسیده بودند، اما امروز امت اسلامی به ماهیت و ذات حاکمان غربی آگاه شده‌اند و مولفه بیداری اسلامی بیانگر اتحاد مسلمانان در مقابله با اقدامات دشمنان است. در حقیقت عملکرد رزمندگان و شهدای دوران دفاع مقدس در مقابله با رژیم بعث عراق منجر به تحول اساسی در سایر کشور‌های اسلامی و یا حتی اروپایی‌ شده است، تحولی که منجر به ظهور مقوله بیداری اسلامی و ترویج فرهنگ مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمن و جهاد برای عقب راندن و شکست آن‌ها شده است.

این یادگار دوران دفاع مقدس در پایان فرهنگ مقاومت و ایستادگی را بزرگترین رمز پیروزی در برابر دشمنان دانست و با تاکید بر اینکه علاوه بر مسوولان کشورمان، امت اسلامی هم از این نسخه شفابخش برای خلاصی از اقدامات و توطئه‌های دشمنان نهایت بهره را ببرند، گفت: امیدواریم مسوولان ما با تفکر انقلابی و بسیجی در آینده‌ای نه چندان دور تهدیدات آمریکا در جنگ نابرابر اقتصادی با ملت و کشورمان را به فرصت تبدیل کرده و روز‌های مطلوبی برای مردم بسازند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها